Υποψηφιοι σε δημοτικές αλλά και περιφερειακές εκλογές, συνδυασμοί κομμάτων στις ευρωεκλογές, υποψήφιοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες σε αυτές τις εκλογές χρησιμοποίησαν στο έπακρο την διαφήμιση μέσω φέισμπουκ αλλά και sites.
Βεβαια η πλειοψηφία όλων αυτών που βλέπαμε καθημερινά σε μπάνερ σε sites ή σε πληρωμένες διαφιμησεις στο φέισμπουκ πάτωσαν πανηγυρικά. Ποιο ήταν το λάθος τους;
Το ότι είδαν το διαδίκτυο σαν ένα άλλο είδος τηλεόρασης. Νόμισαν ότι επειδή θα δει ο άλλος τη διαφήμιση τους όπως βλέπει την διαφήμιση για την κόκακολα στην τηλεόραση θα τρέξει να τους ψηφίσει.
Δεν έχουν καταλάβει ότι το διαδίκτυο είναι ένας ζωντανός οργανισμός με ανθρώπους από πίσω. Δεν λειτουργεί όπως η τηλεόραση. Εδώ η πληρωμένη διαφήμιση έχει διαφορετική αντιμετώπιση.
Εδω διαφήμιση είναι ο κόσμος που σε προωθεί, τα αληθινά προφίλ στα social media που αναπαράγουν τις πολιτικές απόψεις και όχι τα άψυχα μπάνερ.
Η δύναμη του διαδικτυου είναι οι απλοί άνθρωποι πίσω από τα πληκτρολόγια που θα πάρουν τον λόγο σου, θα σχολιάσουν στα πολιτικά άρθρα των sites υπέρ σου και θα πείσουν με τον τρόπο τους τους γνωστούς και φίλους τους να σε προσέξουν σαν πολιτικό.
Η σύγχρονη διαφήμιση έχει μετατρέψει τον πολιτικό λόγο σε σλόγκαν για διαφημίσεις επιπέδου jumbo από τα οποία θα ψωνίσει έτσι και αλλιώς ο άλλος γιατί δεν βρίσκει άλλου πιο φτηνά. Στην πολιτική όμως μπορεί να βρει αυτό που δεν του δίνεις εσυ σε άλλους πολιτικούς σχηματισμούς.
Χιλιάδες πεταμένα λεφτά σε διαφημίσεις σε μια χώρα με ανθρώπους που επιβιώνουν με το ζόρι κάθε μήνα και που βλέπουν τα γεμάτα καρότσια των άλλων στα σουπερ μάρκετ και τα μισοάδεια δικά τους καλαθάκια και απορούν τι δουλειά να κάνουν άραγε οι άλλοι και ψωνίζουν με τόση άνεση.
Η διαδικτυακή διαφήμιση δεν θα αγγίξει ποτέ αυτούς τους ανθρώπους γιατί πολύ απλά δεν απευθύνετε σε αυτούς αλλά στους άλλους, τους λίγους με τα γεμάτα καρότσια, τις γεμάτες τσέπες.
Για αυτό και οι πολιτικοί όταν βλέπουν τα ποσοστά τους το βράδυ των εκλογών ας μην απορούν γιατί οι άλλοι φεύγουν με γεμάτα καρότσια από τις εκλογές και αυτοί με μισοάδεια καλαθάκια χωρίς καν τα απαραίτητα για να εκλεγούν π ευρωβουλευτές ή να εκλεγούν στο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο σαν σύμβουλοι ή σαν δήμαρχοι, γιατί πολύ απλά δεν μίλησαν ποτέ με τους ανθρώπους που επρεπε, απλώς τους ζάλισαν με διαφημισεις που δεν τους ενδιέφεραν.