Σύμφωνα με την απόφαση, συστήνεται Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (ΔΟΑ, ΔΟΠΑ και ΔΟΜ) στην Ελλάδα, του υπουργείου Μεταφορών, της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων, Μηχανημάτων και Μοτοσικλετών, με έργο την επανεξέταση εντός δέκα μηνών από τη συγκρότηση της του χαρακτηρισμού ως ιστορικού ενδιαφέροντος οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης από το 1970 και μετά.
Αρμοδίως, τονίζεται ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά συμβάντα εκτεταμένης θέσης σε δημόσια κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ως συμβατικά οχήματα, είτε αυτά συμμετέχουν σε αγώνες και επιδείξεις είτε όχι, που ερχόταν σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους.
«Η Ελληνική Πολιτεία, για πρώτη φορά, θεσπίζει μια ολοκληρωμένη διαδικασία η οποία και θα βοηθήσει σύντομα να αντιμετωπιστούν φαινόμενα στρέβλωσης και θα μπορέσει να αναδείξει το ρόλο των πραγματικών αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Η τροποποιημένη απόφαση, πέραν της επιτροπής, περιλαμβάνει διαδικασίες που, όπως σημειώνεται, διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων για τη μετάβαση τους στις εκδηλώσεις και τη συντήρησή τους.
Ειδικότερα, αναφέρονται τα εξής:
– Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη ημέρα λήξης της εκδήλωσης ή του αγώνα.
– Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα.
– Επιτρέπεται, επίσης, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.
Τέλος, στο πλαίσιο γενικότερης ρύθμισης και εξορθολογισμού των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων, θεσμοθετείται το πιστοποιητικό καταχώρισης που εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.