Η Ολύμπια κοσμοθέαση απορρίπτει τις πρακτικές και τα αιτιατά που εκπορεύονται από τις κυρίαρχες μονοθεϊστικές θρησκείες. Δε μπορούμε όμως να μένουμε αμέτοχοι σε εξουσιαστικές διώξεις ενάντια θεσμών και ανθρώπων που στα βάθη της ιστορίας ασχολήθηκαν με υψηλότερα ιδεώδη και κοινωνικά αλληλέγγυους αγώνες. Σε αυτό το πλαίσιο εκφράζουμε την πλήρη μας στήριξη στους μοναχούς της μονής Εσφιγμένου ως ελάχιστο δείγμα τιμής στην ιστορικά ορθή και ηρωϊκή πορεία τους. Να γνωστοποιήσουμε ότι η ιστορία του Αγίου Όρους μολύνεται από τις συνεχείς διευκολύνσεις που προσέφερε στους εκάστοτε δυνάστες της Ελληνικής Γής.
Όλες οι μονές πρόδωσαν αγωνιστές, επαναστάτες ενώ παράλληλα εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα των μισάνθρωπων βυζαντινών και τούρκων τυράννων. Όλες οι μονές εκτός μίας: Της Μονής Εσφιγμένου. Που ακόμα και σήμερα αντιστέκεται στα φαντάσματα του ανθρώπινου μίσους. Που αποτελούσε και αποτελεί άσυλο αγώνα και ασυμβίβαστων ανθρώπων.
Από το natapoume.pblogs.gr
.
Από: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ
Με αφορμή την επιστολή του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης κ.Β.Φλωρίδη (αριθ.πρωτ.2008 / 20.05.08 ) σε 13 ανώτατους φορείς του τόπου, κάποιος θα μπορούσε να πει ότι ο συγκεκριμένος λειτουργός της Δικαιοσύνης εκφράζει πολιτικά συμφέροντα που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το θέμα της Ιστορικής Μονής Εσφιγμένου ως «όπλο» σε πολιτική φαρέτρα για την όποια πολιτική διαμάχη ιδίου οφέλους ή συγγενών του, με την κυβέρνηση. Έτσι θα μπορούσε να εξηγήσει κανείς τρεις σελίδες με ανακρίβειες δια χειρός του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης που καταδικάζουν 107 μοναχούς σε βέβαιο θάνατο εντός Αγίου Όρους. Ελπίζουμε όμως με ένα θαύμα στο τέλος η λογική να πρυτανεύσει. Η Μονή μας σέβεται και στηρίζει τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
Η θρησκευτική μας διαφωνία έγκειται στις φιλοπαπικές διαθέσεις του Οικουμενικού μας Πατριάρχη και όχι στον θεσμό.
Όλα έχουν ξεκινήσει από την ημέρα που η Ιερά Μονή Εσφιγμένου κάνοντας χρήση παραγράφου του Καταστατικού Χάρτου του Άγιου Όρους, σταμάτησε την μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη ως μόνη μορφή διαμαρτυρίας, εναντίον στις φιλοπαπικές διαθέσεις της κεφαλής της Ορθόδοξης εκκλησίας. Αυτό είχε καταστροφικές συνέπειες για το μέλλον του μοναστηριού, αν και αυτή η διαμαρτυρία προβλέπεται από τους «νόμους» του Άγιου Όρους ως η μόνη μορφή εναντίωσης στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Το γεγονός ότι ένα μοναστήρι όρθωνε ανάστημα και έλεγε ότι οι κοινές λειτουργίες με τον Πάπα είναι κατά των Ιερών κανόνων της εκκλησίας , έπρεπε να εξαλειφθεί Μετά τα υπόλοιπα μοναστήρια άρχισαν να διαμαρτύρονται και αυτά με επιστολές προς τον Οικουμενικό μας. Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου ήταν «κακό» παράδειγμα που δεν έπρεπε να ακολουθήσουν οι υπόλοιπες 19 μονές του Άγιου Όρους. Έτσι τα μέτρα εναντίον της μονής μας έπρεπε να είναι σκληρά . Εδώ σας θυμίζω ότι στο Άγιο Όρος υπάρχει το «αυτοδιοίκητο» και ο ρόλος του Οικουμενικού είναι του θρησκευτικού καθοδηγητή. Όμως με την βοήθεια του Διοικητή του Άγιου Όρους (που είναι πάντα πολιτική θέση και καθοδηγούμενος από το κράτος) μπορεί ο Οικουμενικός να κατευθύνει και την διοίκηση του Άγιου Όρους αφού ο Διοικητής λαμβάνει μέρος στο συμβούλιο των Ηγουμένων των υπόλοιπών μονών. Το δικό μας εκπρόσωπο σε αυτά τα συμβούλια τον έχουν διώξει, αν και υπάρχει όρος στον καταστατικό χάρτη ότι κανένας εκπρόσωπος μοναστηριού δεν απομακρύνεται πέρα των έξι μηνών, εκπρόσωπο η Ιερά μονή Εσφιγμένου δεν της επιτρέπεται να έχει περίπου 30 χρόνια. 30 χρόνια παραβιάσεων του καταστατικού χάρτη μόνο και μόνο ώστε να δεχτούμε τις κρυφές επικοινωνίες του Φαναριού με το Βατικανό που από τότε είχαν εκδηλωθεί με αποκορύφωμα την κοινή λειτουργία Πάπα -; Οικουμενικό μέσα στο Φανάρι πριν ένα χρόνο.
Η θρησκευτική μας διαφωνία έγκειται στις φιλοπαπικές διαθέσεις του Οικουμενικού μας Πατριάρχη και όχι στον θεσμό.
Όλα έχουν ξεκινήσει από την ημέρα που η Ιερά Μονή Εσφιγμένου κάνοντας χρήση παραγράφου του Καταστατικού Χάρτου του Άγιου Όρους, σταμάτησε την μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη ως μόνη μορφή διαμαρτυρίας, εναντίον στις φιλοπαπικές διαθέσεις της κεφαλής της Ορθόδοξης εκκλησίας. Αυτό είχε καταστροφικές συνέπειες για το μέλλον του μοναστηριού, αν και αυτή η διαμαρτυρία προβλέπεται από τους «νόμους» του Άγιου Όρους ως η μόνη μορφή εναντίωσης στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Το γεγονός ότι ένα μοναστήρι όρθωνε ανάστημα και έλεγε ότι οι κοινές λειτουργίες με τον Πάπα είναι κατά των Ιερών κανόνων της εκκλησίας , έπρεπε να εξαλειφθεί Μετά τα υπόλοιπα μοναστήρια άρχισαν να διαμαρτύρονται και αυτά με επιστολές προς τον Οικουμενικό μας. Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου ήταν «κακό» παράδειγμα που δεν έπρεπε να ακολουθήσουν οι υπόλοιπες 19 μονές του Άγιου Όρους. Έτσι τα μέτρα εναντίον της μονής μας έπρεπε να είναι σκληρά . Εδώ σας θυμίζω ότι στο Άγιο Όρος υπάρχει το «αυτοδιοίκητο» και ο ρόλος του Οικουμενικού είναι του θρησκευτικού καθοδηγητή. Όμως με την βοήθεια του Διοικητή του Άγιου Όρους (που είναι πάντα πολιτική θέση και καθοδηγούμενος από το κράτος) μπορεί ο Οικουμενικός να κατευθύνει και την διοίκηση του Άγιου Όρους αφού ο Διοικητής λαμβάνει μέρος στο συμβούλιο των Ηγουμένων των υπόλοιπών μονών. Το δικό μας εκπρόσωπο σε αυτά τα συμβούλια τον έχουν διώξει, αν και υπάρχει όρος στον καταστατικό χάρτη ότι κανένας εκπρόσωπος μοναστηριού δεν απομακρύνεται πέρα των έξι μηνών, εκπρόσωπο η Ιερά μονή Εσφιγμένου δεν της επιτρέπεται να έχει περίπου 30 χρόνια. 30 χρόνια παραβιάσεων του καταστατικού χάρτη μόνο και μόνο ώστε να δεχτούμε τις κρυφές επικοινωνίες του Φαναριού με το Βατικανό που από τότε είχαν εκδηλωθεί με αποκορύφωμα την κοινή λειτουργία Πάπα -; Οικουμενικό μέσα στο Φανάρι πριν ένα χρόνο.
Τα τελευταία χρόνια οι παραβιάσεις (κυρίως ανθρωπίνων δικαιωμάτων) στο σύνολο τους έχουν γίνει αβάστακτες για αυτό είμαστε στην δυσάρεστη θέση να σας ζητάμε βοήθεια. Αν είχαμε φωνή στο συμβούλιο των εκπροσώπων του Άγιου Όρους θα πηγαίναμε εκεί να τα πούμε αλλά όπως σας προείπα δεν έχουμε τέτοια δυνατότητα μας έχει απαγορευτεί.
Επιπλέον: Μας έχουν πάρει το όνομα μας που εδώ και δεκαπέντε αιώνες φέρουμε αδιάλειπτα, και το έδωσαν σε μια άλλη αδελφότητα που είναι από σύσταση της παράνομη βάση του καταστατικού χάρτη του Άγιου Όρους. Δίνοντας το δικαίωμα στην νέα Εσφιγμένου να υπογράφει σαν Εσφιγμένου και να πάρει τα χρήματα της Ε.Ε. που αρνιόμαστε εμείς. Χρήματα που πληρώνουν ιδιωτικούς ντετέκτιβ να παρακολουθούν την όποια κίνηση μας εντός και εκτός Άγιου Όρους αλλά και χρήματα που δίνουν το κίνητρο σε μοναχούς να παίρνουν λοστούς και να μας επιτίθενται την ώρα που κοιμόμαστε στα κελιά μας. Επιπλέον έτσι τους δίνουν το δικαίωμα να δεσμεύσουν ό,τι μας ανήκει (βάρκες, ακίνητα ,αυτοκίνητα) και με κόπο έχουμε κάνει.
Μας απαγορεύουν να έχουμε πιστούς εντός της Μονής μας ούτε τις μεγάλες γιορτές της Ορθοδοξίας μας.
Μας απαγορεύουν την όποια επικοινωνία με τον έξω κόσμο.
Μας απαγορεύουν την όποια επικοινωνία με τον έξω κόσμο.
Μας έχουν ονοματίσει ως καταληψίες ενώ εδώ ζούμε εδώ και δεκαπέντε αιώνες. Μας απαγορεύουν να φέρνουμε τρόφιμα εντός της μονής μας.
Μας απαγορεύουν να μπορούμε να ψαρεύουμε με τις ίδιες τις βάρκες μας.
Μας απαγορεύουν να φέρνουμε φάρμακα για τους αρρώστους μας.
Μας απαγορεύουν να προσκαλούμε γιατρούς που παρακολουθούν χρόνια περιστατικά γερόντων μας. Πεθαίνουν γερόντια αδιάγνωστα στην Ελλάδα του 2008.
Μας απαγορεύουν να καλέσουμε γιατρό της επιλογής μας , τον μόνο γιατρό που μπορούμε είναι έναν γενικής ιατρικής που βρίσκεται στις Καρυές, που σε περίπτωση κακοκαιρίας δεν έρχεται καν.
Μας απαγορεύουν οτιδήποτε στοιχειοθετεί την επιβίωση μας.
Μας έχουν καταδικάσει σε αργό θάνατο.
Για όλα αυτά ο δικηγόρος μας (κ. Βασίλης Καπερνάρος) έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά που λόγω σχέσης κράτους – Φαναριού έχει μπει στο «συρτάρι».