Ο κ. Βασίλης Ραμπάτ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Xerox Hellas, αποκαλύπτει το νέο μοντέλο υπηρεσιών που φέρνει ο πολυεθνικός κολοσσός στην Ελλάδα και το οποίο βρίσκει εφαρμογή σε μεγάλες επιχειρήσεις στη χώρα
http://https://www.youtube.com/watch?v=8ORbUbmA1bY
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ TIMETV
Περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να διατεθούν ως το τέλος του χρόνου για κάθε είδους εκτυπωτικές μηχανές αλλά και υπηρεσίες που τις συνοδεύουν. Πρόκειται για έναν καθαρό δείκτη της επιχειρηματικής πορείας της χώρας, αφού η ανοδική ή καθοδική πορεία αυτού του δείκτη δείχνει πού κινείται η επιχειρηματική ζωή του τόπου. Ο κ. Βασίλης Ραμπάτ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Xerox Hellas, έχει βιώσει στη διάρκεια της σταδιοδρομίας του όχι μόνο την πορεία της εταιρείας και του κλάδου αλλά και όλα όσα συμβαίνουν στη διεθνή σκηνή. Αυτά τα νέα δεδομένα στο χώρο, τα οποία οσονούπω θα κάνουν την εμφάνισή τους και στη χώρα μας, παρουσιάζει σε μια αποκαλυπτική συνέντευξή του στο timetv. Ας τον παρακολουθήσουμε:
Κύριε Ραμπάτ, πράγματι η πορεία των εκτυπώσεων και των πωλήσεων εκτυπωτικών μηχανημάτων και υπηρεσιών εξακολουθεί να αποτελεί έναν καθρέφτη της επιχειρηματικής ζωής. Ποια είναι τα δικά σας σχετικά συμπεράσματα;
Είναι γεγονός. Αυτό που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια της κρίσης είναι ότι υπάρχει μια άμεση σχέση μεταξύ της πορείας της οικονομίας και των παραγόμενων εκτυπώσεων στη χώρα. Και είναι αξιοσημείωτο ότι το 2013, οπότε και είδαμε κάποια πρώτα σημάδια σταθεροποίησης της αγοράς, διαπιστώσαμε και σταθεροποίηση του εκτυπωμένου όγκου. Αντιστοίχως το 2014 βλέπουμε μια σχετικά μικρή αύξηση, που ταιριάζει ακριβώς με το κλίμα στην ελληνική οικονομία. Δεν χωρεί αμφιβολία ότι ο αριθμός των εκτυπώσεων συνδέεται με την επιχειρηματική ζωή. Και αυτό είναι απλό να το κατανοήσει κανείς καθώς τα εκτυπωτικά συστήματα είναι διάσπαρτα σε όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, είναι συνδεδεμένα με τη δραστηριότητά τους. Είναι απλό να σκεφτούμε ότι ανάλογα με την εργασία, τον τζίρο, τους πελάτες, τις πωλήσεις που έχουμε τόσο περισσότερη κίνηση και εκτυπώσεις έχουμε στις μηχανές μας.
Πόση ζημιά όμως σας έχει προκαλέσει το «πράσινο δεντράκι» που υπάρχει στο τέλος του email και το οποίο συνιστά στον αποδέκτη του να μην εκτυπώσει το περιεχόμενό του;
Το προφανές συμπέρασμα είναι ότι τυπώνουμε λιγότερο και ότι μια επιχείρηση όπως η Xerox θα έχει λογικά αρνητικές επιπτώσεις από το γεγονός που περιγράφετε. Ως ένα βαθμό θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό είναι σωστό. Παρακολουθούμε τις τάσεις αυτές τόσο στη χώρα μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα πράγματα λοιπόν επηρεάζονται από δύο διαφορετικούς παράγοντες: ο πρώτος λέει ότι με την τεχνολογία πλέον δεν θέλω να χρησιμοποιώ hard copy έντυπο και θέλω να διαβάζω τα έγγραφά μου – ή εν πάση περιπτώσει ό,τι με ενδιαφέρει – μέσω tablet, υπολογιστών ή smart phones. O δεύτερος παράγοντας που επηρεάζει τα πράγματα είναι η ευαισθησία στο περιβάλλον που επιβάλλει να μην τυπώνει κανείς σε χαρτί, αφού αυτό προέρχεται από το κόψιμο των δέντρων και την καταστροφή των δασών. Τι συνέβη όμως στην πράξη; Η μείωση των εκτυπώσεων, λόγω της βελτίωσης της τεχνολογίας, δεν έχει επιτευχθεί, δηλαδή αυτό το λεγόμενο paperless office δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα. Διότι η πληροφόρηση – παράλληλα με την επανάσταση του Διαδικτύου που έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια – είναι τεράστια. Ενώ πριν από 15-20 χρόνια μαθαίναμε πέντε πράγματα, σήμερα έχουμε πληροφόρηση για εκατό και δεν ξέρουμε τι να πρωτοδιαχειριστούμε. Έτσι τελικά από την τεράστια αυτή πληροφόρηση, κάποια άρθρα οδηγούνται στην εκτύπωση, γιατί κανείς θέλει να τα δει σε hard copy, θέλει να τα μοιραστεί κτλ. Πρακτικά λοιπόν όχι μόνο δεν μειώθηκαν οι εκτυπώσεις, αλλά είδαμε και μια αύξηση τα τελευταία χρόνια. Όσον αφορά τα περιβαλλοντικά θέματα, θα σας εκπλήξω ίσως – μπορώ να το εξηγήσω αυτό στη συνέχεια – λέγοντας σας ότι εμείς οι ίδιοι ως εταιρεία εδώ και χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε τους χρήστες υπολογιστών να τυπώνουν όσο λιγότερο γίνεται! Πρακτικά είμαστε μαζί τους και επιχειρούμε να τους βοηθήσουμε να κάνουν πράξη αυτή τους την απόφαση.
Αυτό ακούγεται λίγο οξύμωρο.
Ακριβώς, όμως μπορώ να σας το εξηγήσω. Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Κάποτε η Xerox και οι εταιρείες αυτού του χώρου πωλούσαν φωτοαντιγραφικά ή δικτυωμένα εκτυπωτικά συστήματα – ασπρόμαυρα και έγχρωμα –, για να δώσουν τη δυνατότητα στους πελάτες να τυπώνουν εύκολα, γρήγορα, παραγωγικά, όσο μπορούν περισσότερα, για να έχουν καλύτερη επικοινωνία. Τα πράγματα αλλάζουν, η τεχνολογία αλλάζει και εδώ και χρόνια προσπαθούμε να συμβαδίζουμε με αυτή τη βελτίωση και την ανάπτυξη της τεχνολογίας, η οποία λέει ότι πρέπει και είναι πιο παραγωγικό να μπορέσουμε όλοι να λειτουργήσουμε από τις οθόνες μας, από το έγγραφο, μέσα από την ηλεκτρονική πληροφόρηση. Η νέα γενιά, που είναι πιο ψαγμένη και η οποία μπαίνει σταδιακά στις επιχειρήσεις, δουλεύει μόνο έτσι. Άρα – θέλοντας και μη – σε λίγα χρόνια αναγκαστικά η όποια πληροφόρηση και λειτουργία θα γίνεται μέσα από τη βελτιωμένη ηλεκτρονική αυτοματοποιημένη επικοινωνία.
Με δυο λόγια, αυτό που πρακτικά λέτε είναι ότι η βιομηχανία των εκτυπωτικών μηχανημάτων, οι υπολογιστές, το Διαδίκτυο συναντώνται σε ένα ενιαίο περιβάλλον;
Ακριβώς, γι’ αυτό και στόχος πλέον επιχειρήσεων όπως η Xerox είναι μέσα από την ψηφιακή τεχνολογία, η οποία δεν αφορά μόνο τη διαχείριση και εκτύπωση του εντύπου και των χαρτιών που έχετε μπροστά αλλά και την πληροφορία και ηλεκτρονική διαχείριση του εγγράφου, να μπει στις επιχειρήσεις προτείνοντας τη βέλτιστη λύση. Έτσι ώστε η επιχείρηση να διαχειρίζεται γενικά το έντυπο, το οποίο δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο το hard copy έντυπο, το χαρτί, θα είναι η πληροφόρηση, θα είναι η αυτοματοποιημένη διαχείριση ενός συμβολαίου που θα σκαναριστεί και θα πάει να αρχειοθετηθεί σε ένα συγκεκριμένο library ή για να πάει σε ένα απομακρυσμένο σημείο και να το δουν κάποιοι άνθρωποι αποκεντρωμένα. Είναι η χρήση μέσω mobile χρηστών να μπορούν με ένα tablet ή smartphone να λάβουν οποιαδήποτε πληροφορία ή και να μπορούν αν θέλουν, όποτε και όπου θέλουν, απλά να εκτυπώσουν μια συγκεκριμένη ενημέρωση, μια προσφορά, μια παρουσίαση, όταν όμως χρειάζεται.
Αυτό ανατρέπει την εικόνα που είχαμε για εταιρείες όπως η Xerox. Μέχρι πρόσφατα γνωρίζαμε ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσες να συνδέσεις σε έναν εκτυπωτή όλους τους υπολογιστές του δικτύου της εταιρείας. Τώρα μας λέτε ότι έχετε δημιουργήσει ένα προηγμένο προϊόν – υπηρεσία, προσιτό ακόμη και από το κινητό τηλέφωνο.
Αυτό μαζί με άλλες εφαρμογές, που είναι εξατομικευμένες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε επιχείρησης, ανάλογα με τον τρόπο και τη ροή των εργασιών της, αποτελούν ένα συνολικό πακέτο υπηρεσιών το οποίο προσφέρει η εταιρεία μας. Με αυτό δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να λειτουργήσουν σε ένα πολύ πιο παραγωγικό, σύγχρονο περιβάλλον, όπου θα αξιοποιούν την τεχνολογία, όπου η διακίνηση και η διαχείριση της πληροφορίας θα γίνεται πολύ πιο παραγωγικά με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς και περισσότερες δυνατότητες. Όλα αυτά έχουν συγκεντρωθεί σε μια νέα υπηρεσία, η οποία διατίθεται στη βάση μιας μηνιαίας αποζημίωσης.
Αν μια εταιρεία δεν είναι πελάτης σας και αποφασίσει να υπογράψει μαζί σας για την εξασφάλιση αυτής της συνεργασίας, τι θα κάνει τον παλιό της εξοπλισμό; Θα χρειαστεί να αγοράσει νέα εκτυπωτικά μηχανήματα;
Πολύ εύστοχη η ερώτησή σας. Είναι ενδιαφέρον ότι πολλοί πελάτες μας εκπλήσσονται μόλις ακούσουν την πρότασή μας. Κοιτάξτε, στη διάρκεια της κρίσης η Xerox στον τομέα διαχείρισης του εκτυπωτικού εξοπλισμού, των εκτυπώσεων και της ροής εγγράφων, παρουσίασε μεγάλη ανάπτυξη στην Ελλάδα. Μάλιστα σε αυτή την πενταετία υπερδιπλασιάσαμε τον τζίρο της επιχείρησης. Και αυτό διότι όλη η ιστορία οικονομικά έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τους πελάτες μας καθώς δεν απαιτείται κάποια αρχική επένδυση. Αναλύουμε πολύ γρήγορα την υφιστάμενη κατάσταση και λειτουργία του πελάτη μας και ερχόμαστε μετά από μια ανάλυση δεδομένων να του κάνουμε μια πρόταση η οποία βελτιώνει την κατάσταση σε επίπεδο τόσο ταχύτητας όσο και μείωσης του κόστους. Και αυτό από την πρώτη ημέρα. Δίνουμε στον πελάτη μας τα ακριβή ποσά που θα εξοικονομήσει από τον πρώτο μήνα. Η ερώτηση όμως που κάνει συνήθως ο υποψήφιος πελάτης είναι: «Ωραία αυτά που μας λέτε. Αντιλαμβανόμαστε τη μείωση που θα προκύψει. Τι χρειάζεται να πληρώσω τώρα αρχικά, γιατί εδώ έχουμε θέματα ρευστότητας;». Αυτό που απαντάμε είναι: «Εμείς δεν θέλουμε τίποτα για την τεχνολογία, το λογισμικό και τον εξοπλισμό. Αυτά τα προσφέρουμε εμείς. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια συμφωνία και μια δέσμευση για μια τριετία ή μια πενταετία, κατά την οποία θα μας καταβάλλεις ένα μηνιαίο μίσθωμα για τις υπηρεσίες αυτές». Άρα στην ουσία, χωρίς καμία αρχική επένδυση, από τον πρώτο μήνα υλοποίησης του συμβολαίου απολαμβάνει μια σοβαρότατη τεχνολογική αναβάθμιση με πολύ πιο γρήγορες διαδικασίες και πολύ λιγότερη ενασχόληση και πονοκέφαλο και με άμεσο οικονομικό όφελος. Η πρότασή μας αυτή αγκαλιάστηκε από περίπου 200 επιχειρήσεις, με τις οποίες έχουμε υπογράψει αντίστοιχα συμβόλαια.
Τι εννοείτε, μεγάλες εταιρείες;
Αναφέρομαι κυρίως σε μεγάλες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα, αφού σε αυτές απευθυνθήκαμε αρχικώς. Όταν λέω μεγάλες εταιρείες εννοώ όλες τις τράπεζες της χώρας, όλες τις μεγάλες ασφαλιστικές, όλες τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Τώρα ανοίγουμε και τον δημόσιο τομέα. Προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε το Δημόσιο, αφού η λύση που προτείνουμε θα είναι η σωτηρία του – τουλάχιστον στο κομμάτι που μας αφορά.
Για να έλθουμε στον ανταγωνισμό και στα μερίδια αγοράς… Γνωρίζουμε ότι είστε ο market leader. Ποιο ποσοστό της αγοράς ελέγχετε;
Στα market print services – είναι αν θέλετε η επικεφαλίδα όλων αυτών που έχουμε περιγράψει – η Xerox, σύμφωνα με όλους τους ανεξάρτητους οίκους που κάνουν αξιολόγηση στα services, είναι ο market leader παγκοσμίως. Σε αυτό λαμβάνεται υπόψη τόσο η διείσδυση, δηλαδή ο τζίρος που κάνεις σε αυτό κομμάτι, αλλά και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Υπάρχει ένας δείκτης που εμφανίζει τη Xerox στο πάνω δεξιά τεταρτημόριο σε όλες τις έρευνες αξιολόγησης. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχη μέτρηση, όμως εμείς είμαστε αυτοί που το φέραμε πρώτοι πριν από σχεδόν μια δεκαετία, εκπαιδεύσαμε την αγορά σε αυτό και, αν θέλετε, σαν δείκτης, επειδή είμαστε market leader στο χώρο των μεσαίων και μεγάλων μηχανημάτων που μετριέται από μια ανεξάρτητη εταιρεία.
Για τι μερίδιο μιλάμε;
Μιλάμε για περίπου 26% στην κατηγορία αυτή. Είμαστε πρώτοι στην ελληνική αγορά, ξέρουμε όμως ότι στον χώρο των μεγάλων επιχειρήσεων σίγουρα και των μεσαίων ότι είμαστε market leaders στον χώρο των υπηρεσιών αυτών. Όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν 100 μεγάλες επιχειρήσεις. Από αυτές συνεργαζόμαστε με το 65%. Νομίζω τα συμπεράσματα είναι αυτονόητα. Έτσι στις μεγάλες επιχειρήσεις έχουμε πολύ μεγάλο μερίδιο. Αντιστοίχως στο τμήμα των μικρότερων επιχειρήσεων τα τελευταία δύο χρόνια αναπτυσσόμαστε, όμως εδώ είναι πολύ δύσκολο να μετρηθούν τα μερίδια αγοράς.
Δώστε μας μια εικόνα για τη δραστηριότητα της Xerox παγκοσμίως. Μιλάμε για έναν κολοσσό που δραστηριοποιείται σε 180 χώρες και άρα έχει αναπτύξει μια συγκεκριμένη τεχνογνωσία. Τι έχουν να κερδίσουν πρακτικά οι ελληνικές επιχειρήσεις από αυτά που συμβαίνουν σε μητροπολιτικό επίπεδο;
Σας ευχαριστώ πολύ γι’ αυτή την ερώτηση, γιατί πραγματικά μου δίνετε την ευκαιρία να πω τι είναι αυτό που έρχεται στο μέλλον και πως η Xerox έχει αποφασίσει να το αντιμετωπίσει και προς όφελος των πελατών μας. Όλοι γνωρίζουμε ότι η Xerox είναι η παραδοσιακή εταιρεία η οποία εφηύρε τα φωτοαντιγραφικά. Βεβαίως πολλοί δεν ξέρουν ότι πριν από 50-60 χρόνια η Xerox είχε εφεύρει σειρά πολύ σημαντικών πραγμάτων, η ανάπτυξη των οποίων θα μπορούσε να την έχει καταστήσει παγκόσμιο ηγέτη σε αυτό που λέμε information technologies. Θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο. Και για να γίνω συγκεκριμένος, θα ήθελα να σας πω ότι η Xerox είναι η εταιρεία που εφηύρε το πρώτο PC, το Ethernet, το παραθυρικό περιβάλλον graphic user interface – το είχαν βγάλει στη Xerox – και πάνω σε αυτά βασίστηκαν οι περισσότερες εταιρείες πληροφορικής στο μέλλον και έγιναν κολοσσοί. Οι καινοτομίες αυτές δεν αξιοποιήθηκαν τότε από τη Xerox διότι υπήρχε η αγελάδα από την οποία αρμέγαμε γάλα: ήταν το μονοπώλιο των φωτοαντιγραφικών σε όλον τον κόσμο. Έτσι λοιπόν δεν μπόρεσε να δει πώς μπορεί να αναπτύξει και τις άλλες καινοτομίες της. Επειδή λοιπόν έκανε τότε λάθος, τώρα βλέποντας τα πράγματα, την αγορά και την παγκοσμιοποίηση προς τα πού πάμε, έρχεται να δώσει μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με όσα γνωρίζαμε στο παρελθόν για τη Xerox. Τι εννοώ; Η Xerox είναι μια εταιρεία στον χώρο της τεχνολογίας κυρίως των εκτυπώσεων και των υπηρεσιών πληροφοριών. Βλέποντας όμως τις σύγχρονες τάσεις και την παγκόσμια συρρίκνωση στο κομμάτι της τεχνολογίας, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στις σχέσεις της με τις μεγάλες εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι έχει φτάσει να είναι συνομιλητής σε επίπεδο συμβολαίου υπηρεσιών – όχι απλά στο επίπεδο του provider μιας μηχανής που θα σου παράσχει απλά ένα service –, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες. Σκεφθήκαμε λοιπόν γιατί αυτό το πράγμα να μην το επεκτείνουμε και εφόσον είμαστε καλοί σε αυτό γιατί να περιοριστούμε σε μια παγκόσμια αγορά της τάξεως των 150 δισ., που είναι οι ψηφιακές εκτυπώσεις και ο εξοπλισμός, και να μην επεκταθούμε σε μια ευρύτερη αγορά 500 δισ., η οποία είναι η αγορά των πάσης φύσεως άλλων υποστηρικτών υπηρεσιών. Αναφέρομαι στις λεγόμενες υπηρεσίες outsourcing, που μπορεί μια επιχείρηση να αναθέσει σε μια άλλη, για να συγκεντρωθεί στο δικό της αντικείμενο. Σας λέω γρήγορα παραδείγματα που σήμερα η Xerox υποστηρίζει στην Αμερική, στον Καναδά και σε μεγάλες χώρες της Ευρώπης κυρίως, και θα σας πω πώς θα αναπτυχθεί αυτό. Οτιδήποτε μπορεί να φανταστείτε, διαχείριση εργασιών ανθρώπινου δυναμικού, διαχείριση μισθοδοσίας, διαχείριση call center, διαχείριση του τομέα IT των εταιρειών, μέχρι συστήματα και διαχείριση parking κτιρίων, μέχρι υπηρεσίες που αφορούν διόδια αυτοκινητοδρόμων. Ποιος γνωρίζει, για παράδειγμα, ότι η Xerox είναι market leader στην Αμερική στη διαχείριση όλων των αυτοκινητοδρόμων, με δικά της λογισμικά και διαδικασίες. Αυτό το πέτυχε μέσω μιας μεγάλης εξαγοράς πριν από τρία χρόνια, της Affiliated Computer Services, η οποία ήταν πολύ πετυχημένη market leader σε αυτού του είδους διαδικασίες στις ΗΠΑ. H ιδέα της ήταν, μέσω αυτής της εξαγοράς και μέσω της τεχνογνωσίας της και του τόπου προσέγγισης της αγοράς, οι υπηρεσίες αυτές να εξαχθούν σταδιακά σε 180 χώρες.
Οι υπηρεσίες αυτές διατίθενται στην Ελλάδα, έστω και ως υλοποίηση συμβολαίων με μητρικές πολυεθνικές που διαθέτουν θυγατρικές στη χώρα μας;
Κοιτάξτε, αυτό όπως καταλαβαίνετε παίρνει χρόνο, αφού απαιτεί συγκεκριμένες υποδομές. Προς το παρόν η Xerox προχωρεί στις διεθνείς συμφωνίες με πολύ μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν παρουσία σε όλον τον κόσμο. Έτσι, χωρίς να κατονομάσω εταιρείες, η Xerox παρέχει ανάλογες υπηρεσίες με την υποστήριξη των συνεργατών μας. Έχουμε συμβόλαια στην Ελλάδα, έχουν υπογραφεί παγκόσμια συμβόλαια και υπάρχουν υλοποιήσεις τοπικά αυτών των υπηρεσιών. Η Xerox Hellas βοηθά σήμερα στελέχη από τη μητρική να υλοποιούν συμβόλαια στην Ελλάδα. Είναι ο προπομπός αυτών που έρχονται στο μέλλον, όπου ευελπιστούμε να γίνουμε ο preferred outsourcer των μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων.
Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το επόμενο διάστημα ως Xerox Hellas;
Κατ’ αρχήν εγώ, χωρίς να ακουστεί αλαζονική η τοποθέτησή μου, είμαι πολύ ικανοποιημένος που είδα την εταιρεία όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια να στέκεται πολύ καλά, να συνεχίζει να είναι κερδοφόρα, πράγμα πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους μας, να αναγνωρίζεται αυτά τα χρόνια τέσσερις φορές ως Best Workplace στην Ελλάδα, με ένα πολύ καλό κλίμα, γιατί χωρίς αυτό το ομαδικό πνεύμα τίποτα δεν μπορείς να επιτύχεις. Είμαι πολύ χαρούμενος που έχω δει πόσο κρατηθήκαμε σθεναρά σε αυτή την κρίση.
Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι κρατήσαμε τους ανθρώπους μας χωρίς να μειώσουμε αποδοχές. Ασφαλώς μια λογική μείωσης του προσωπικού υπήρξε, αλλά αυτή αφορούσε περισσότερο άτομα που συνταξιοδοτήθηκαν και δεν αντικαταστάθηκαν. Άρα πραγματικά νιώθω ικανοποίηση, αφού έχουμε μια σταθερή βάση για το μέλλον. Είμαστε market leaders και σίγουρα η προσδοκία μας είναι να παραμείνουμε market leaders, αυτό θέλει αγώνα, και – γιατί όχι; – να πάρουμε ένα επιπλέον μερίδιο. Αυτό δεν είναι εύκολο. Πρέπει πάντα να είσαι στις επάλξεις, να είσαι γρήγορος, να έχεις ρυθμό, ομοιογένεια, ενθουσιασμό ώστε να διατηρείς το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, διότι σε αντίθετη περίπτωση εύκολα αυτό που κατακτάς μπορείς να το χάσεις.
Πώς διατηρήσατε την πρωτιά χωρίς να μπείτε στη λογική της δραστικής μείωσης τιμών που έκανε ο ανταγωνισμός;
Παραμείναμε leaders για δύο λόγους: Πρώτον διότι είχαμε λελογισμένα έξοδα ως εταιρεία, νοικοκυρεμένη διαχείριση πριν από την κρίση και δεν λειτουργούσαμε αλόγιστα. Αυτό μας βοήθησε. Το δεύτερο ήταν η ποιοτική μας στροφή στις υπηρεσίες, η οποία αγκαλιάστηκε από την ελληνική αγορά. Για το μέλλον που με ρωτήσατε, το όραμά μας είναι αυτό που προείπα και ισχύει και για την παγκόσμια Xerox: να επεκτείνουμε το εύρος των υπηρεσιών μας και αυτή είναι η δύναμη ενός πελάτη που συνεργάζεται σήμερα με τη Xerox που είναι στο χώρο του εντύπου ευρύτερα. Είναι ότι πολύ σύντομα, ήδη μπορεί να μιλάμε για πολλά πράγματα πιο ενδιαφέροντα, και πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να επεκτείνουμε αυτό το portfolio υπηρεσιών και θα μπορούν να απολαύσουν οι πελάτες από εμάς και νέα ενδιαφέροντα πράγματα.
Κύριε Ραμπάτ, σας ευχαριστώ θερμά.
Ευχαριστώ και εγώ πολύ.