Ο «Ιάπωνας» της αγοράς έξυπνων τηλεοράσεων και gaming

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

O κ.Γιάννης Γρατσώνης, επικεφαλής της Sony Ελλάδας και Κύπρου, μιλά για τον πόλεμο στην εγχώρια αγορά «μαύρων» συσκευών

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ TIMETV

Με επιβράδυνση 16% κινείται η αγορά των «μαύρων» συσκευών. Η αγορά δηλαδή τηλεοράσεων, στερεοφωνικών συγκροτημάτων, βίντεο, βιντεοκαμερών κτλ. Παρ’ όλα αυτά στη «μάχη» που διεξάγεται μεταξύ κορεατικών, ιαπωνικών, ευρωπαϊκών, κινεζικών και αμερικανικών εταιρειών επιστρατεύονται ολοένα και πιο εξελιγμένα «όπλα» και νέες τεχνολογίες. Ο κ. Γιάννης Γρατσώνης, επικεφαλής της Sony Ελλάδας και Κύπρου, «φωτογραφίζει» το τοπίο της σύγκρουσης με μια ολοκαίνουργια DSLR της ιαπωνικής εταιρείας! Ας τον παρακολουθήσουμε:

 

Κύριε Γρατσώνη, πώς κινήθηκε η αγορά των «μαύρων» συσκευών το 2013; Πώς συμπεριφέρθηκαν εταιρείες και καταναλωτές;

Το 2013 ήταν μία ακόμη δύσκολη χρονιά για την αγορά. Οι αξίες της αγοράς σημείωσαν πτώση 16%, κάνοντας ακόμη πιο μικρά τα νούμερά της. Ο κυρίαρχος του παιχνιδιού βεβαίως ήταν για μία ακόμη χρονιά η τηλεόραση.

Ποια τεχνολογικά δεδομένα εδραιώνουν την παρουσία της τηλεόρασης;

Ξέρετε, λόγω της κρίσης περνάμε πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Και αυτό ευνοεί, όπως καταλαβαίνετε, την τηλεόραση, που είναι ένα από τα βασικά στοιχεία ενός σπιτιού. Ταυτόχρονα οι τηλεοράσεις έχουν γίνει πιο «έξυπνες» – έχουν γίνει smart –, και έτσι έχεις τη δυνατότητα, πέρα από την απλή παρακολούθηση του προγράμματος, πρόσβασης στο Internet. Από τις μετρήσεις μας, αυτό που κυριαρχεί στις επιλογές των τηλεθεατών είναι το YouTube. Και αυτό διότι είναι τελείως διαφορετική εμπειρία να παρακολουθείς το YouTube από τη μικρή οθόνη του υπολογιστή από ό,τι στο σαλόνι σου σε μια οθόνη 46 ιντσών.

 

Ποιο ποσοστό καλύπτουν οι smart τηλεοράσεις στο σύνολο της αγοράς;

Οι smart τηλεοράσεις είναι περίπου το 20% των τεμαχίων που πωλούνται. Υπάρχει όμως μια σταθερά ανοδική τάση και προβλέπουμε εφέτος, το 2014, να είναι περίπου το 30%-35%.

Στην πραγματικότητα η αξία αντιπροσωπεύει πολύ υψηλότερο ποσοστό.

Ακριβώς. Αντιπροσωπεύει σχεδόν διπλάσιο ποσοστό. Η αξία των smart tv θα είναι το 2014 πάνω από το 40% της συνολικής αξίας των τηλεοράσεων.

Με τις τιμές τους;

Κοιτάξτε, υπάρχει πάντα το «πάνω» κομμάτι της αγοράς με πολύ ακριβά μηχανήματα, που είναι πολύ αξιόλογα και τα οποία προσφέρουν πολλά στον καταναλωτή. Smart τηλεοράσεις όμως μπορούμε να βρούμε και με 400 ευρώ. Σε περιόδους εκπτώσεων μπορεί να είναι και φθηνότερες.

 

Αυτό που δεν «περπάτησε» ήταν το 3D.

Πράγματι. Ενώ στην αρχή υπήρξε πολύ ενδιαφέρον για το 3D, στη συνέχεια δεν «περπάτησε» τόσο όσο περιμέναμε στη θέαση ταινιών. Εκεί που το 3D μάς έχει εκπλήξει ευχάριστα είναι στο gaming. Ξέρετε, μιλάμε για τα παιχνίδια που μπορούν να παιχτούν σε τηλεοράσεις 3D. Η εμπειρία να παίξεις το Playstation σε μια τηλεόραση Sony 3D είναι μοναδική.

Αλήθεια, πώς εμφανίζεται η πορεία της αγοράς gaming και της εταιρείας σας σε αυτόν τον τομέα;

Η αγορά του gaming δεν είναι ανοδική. Αντιθέτως εμφανίζει ελαφρά κάμψη. Μέσα όμως σε αυτή την πτωτική αγορά, το Playstation 3 έχει σχεδόν κυριαρχήσει. Μάλιστα το Δεκέμβριο του 2013 λανσάραμε στην ελληνική αγορά το Playstation 4 – 4η γενιά κονσόλας του Playstation με κύρια έμφαση τη διαδικτυακή σύνδεση – και ακόμα «τρέχουμε» πίσω από ζήτηση. Δεν έχουμε καταφέρει να φέρουμε αρκετά κομμάτια στην αγορά για να μπορέσουμε να καλύψουμε τη ζήτηση.

Τι συμβαίνει με τις φωτογραφικές μηχανές;

Η ζήτηση που υπήρχε το προηγούμενα χρόνια και η οποία ήταν συνεχώς αυξανόμενη για φτηνή φωτογραφική μηχανή έχει καμφθεί. Υπάρχει, αλλά είναι μειωμένη.

 

Μιλάμε για μηχανές των 140 ευρώ;

Όχι, μιλάμε για μηχανές κάτω από 100 ευρώ. Υπάρχει όμως πλέον έντονη ζήτηση για φωτογραφικές μηχανές με μεγαλύτερο ζουμ, καλύτερες δυνατότητες φωτογράφησης και καλύτερους αισθητήρες. Έχει αρχίσει να φαίνεται μια τάση στον καταναλωτή ο οποίος στην απλή καθημερινή χρήση – χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις – μπορεί να ικανοποιηθεί χρησιμοποιώντας το κινητό του. Τα περισσότερα smartphones έχουν πλέον σχετικά καλές ή πολύ καλές φωτογραφικές μηχανές και αισθητήρες, αν αναφερθούμε στα Sony. Αν όμως θέλει κάτι καλύτερο, το ψάχνει περισσότερο και πηγαίνει σε φωτογραφικές μηχανές που έχουν τέτοια χαρακτηριστικά που τον ικανοποιούν. Στην περίπτωση αυτή το κριτήριο δεν είναι η τιμή αλλά το πόσο καλά κάνει τη δουλειά της.

 

Δεν είναι πολυτέλεια κάτι τέτοιο;

Πιστεύω ότι στην αγορά αυτή κινείται κυρίως ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής. Δεν είναι όμως πολυτέλεια αφού οι τιμές δεν είναι σε εξωφρενικά επίπεδα. Προφανώς και υπάρχουν φωτογραφικές μηχανές που είναι πάρα πολύ ακριβές, αλλά αυτή τη στιγμή σε επίπεδα τιμής των 160-250 ευρώ μπορεί κανείς να βρει πολύ αξιόλογα μηχανήματα, τα οποία μπορούν να τον ικανοποιήσουν για χρόνια και να κάνει τη δουλειά του με ένα τελικό αποτέλεσμα πάρα πολύ καλό.

Μια καινούργια τάση είναι η υπεροχή των tablets στην «κόντρα» τους με τα laptops. Ποια είναι η δική σας γνώμη;

Το 2013 ήταν μια χρονιά έκπληξη για τη ζήτηση των tablets. Ο αριθμός τους τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 2012. Είχαμε στην κυριολεξία μια έκρηξη της ζήτησης. Σε παγκόσμιο επίπεδο οι έρευνες δείχνουν ότι το μεγαλύτερο κομμάτι εργασιών που κάποιος έκανε με το laptop του περνά ταχύτατα στα tablets. Στο πλαίσιο αυτό η Sony έλαβε παγκοσμίως μια στρατηγική απόφαση: να εγκαταλείψει τον χώρο των laptops. Όταν λέω ότι θα εγκαταλείψει, αυτό αφορά τα καινούργια μηχανήματα και όχι αυτά που χρησιμοποιούνται από τους καταναλωτές, τους οποίους και θα εξυπηρετεί όποτε το έχουν ανάγκη. Νέα laptops όμως θα πάψουν να υπάρχουν από το καλοκαίρι και μετά. Αντιθέτως, θα αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση και κάλυψη της ανάγκης του καταναλωτή με τις κατηγορίες των tablets.

Ποια είναι η στρατηγική της Sony στην Ελλάδα;

Κοιτάξτε, η τηλεόραση θα εξακολουθήσει να είναι το άρμα μας. Και εδώ μιλάμε για νέα προϊόντα με καινούργιες τεχνολογίες. Ήδη έχουμε λανσάρει τα προϊόντα του 2014. Τα πρώτα προϊόντα του 2014 είναι ήδη στα καταστήματα ενώ τον Μάρτιο και τον Απρίλιο θα δούμε μια μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων τηλεοράσεων στην αγορά, με έμφαση σε δύο κατευθύνσεις: Πρώτον, μεγάλες ίντσες – από 46 και πάνω – που θα αξιοποιηθούν την περίοδο του παγκοσμίου πρωταθλήματος στη Βραζιλία, όπου συμμετέχει και η Ελλάδα. Εδώ δεν υπάρχει τίποτα πιο χορταστικό από μια 50άρα ή 55άρα τηλεόραση, να γεμίζει με πολύ ωραίο ποδόσφαιρο, στο σαλόνι σου. Οι τιμές μάλιστα θα ξεκινούν από 800 ευρώ ενώ θα υπάρχουν και φθηνότερες τηλεοράσεις σε 40 και 46 ίντσες. Δεύτερον, η τεχνολογία που από το 2013 έκανε τα πρώτα της βήματα είναι το Ultra HD ή όπως λέγονται «τηλεοράσεις 4Κ», που έχουν τετραπλάσια ανάλυση από το HD. Αυτή η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα και στις τηλεοράσεις πολλών ιντσών να δίνουν απόλυτα ομαλή εικόνα, ακόμη και σε πολύ κοντινή απόσταση.

Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική μας, έμφαση επίσης θα δώσουμε στις φωτογραφικές μηχανές, στα tablets και βεβαίως στο gaming με το PS4, όπου η Sony δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία.

Στα κινητά τηλέφωνα;

Στον τομέα των smartphones η Sony είναι στη δεύτερη θέση. Στην αγορά αυτή έχουμε επικεντρωθεί αφού εκεί είναι η τάση του καταναλωτή: έχει το κινητό τηλέφωνο φιλαράκι και συνεταιράκι στην τσέπη του. Συγκεντρώνει σε αυτό το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς του. Φυσικά υπάρχουν και διάφορα αξεσουάρ που μπορεί να έχετε δει τον τελευταίο καιρό – smartwatches κτλ. Σε αυτόν λοιπόν τον ευρύτερο χώρο η Sony θα παίξει πρωτεύοντα ρόλο.

Κύριε Γρατσώνη, σας ευχαριστώ θερμά.

Εγώ σας ευχαριστώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ