Ιωακείμ Τζουμάκης, διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας της βιομηχανίας Παπουτσάνης
Ένα ξεχωριστό βιντεάκι διάρκειας 40 δευτερολέπτων μάς έφερε στη θύμηση την ιστορία μιας ελληνικής παραδοσιακής εταιρείας. Ο λόγος για τη βιομηχανία Παπουτσάνης που ξαναζεί – υπό τη νέα διοίκηση των κκ. Μεν. Τασόπουλου και Γ. Γκάτζαρου – τη δεύτερη εφηβεία της. Ο διευθυντής Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ της εταιρείας Παπουτσάνης, κ. Ιωακείμ Τζουμάκης, μίλησε για τα σχέδια της νέας διοίκησης, η οποία όπως όλα δείχνουν κοιτά χωρίς προβληματισμό στα μάτια τους πολυεθνικούς κολοσσούς του κλάδου.
Τι γίνεται τελικώς με την «Παπουτσάνης»; Νιώθουμε να αλλάζει κάτι ριζικά.
Είναι αυτό που λέμε το κύρος του κλασικού με τη βοήθεια του καινούργιου. Σίγουρα η εταιρεία Παπουτσάνης ήταν πρωτοπόρος εν τη γενέσει της από τον Παναγιώτη Παπουτσάνη, προϊοντικά και διαφημιστικά. Τη δεκαετία του ’70 από τις μεγάλες παραγωγές διαφημιστικών σποτ, θα έλεγα χολιγουντιανού ύφους και στυλ, με εξαιρετικά αποτελέσματα και μετά από όλα αυτά τα διάφορα που προέκυψαν στην ενδιάμεση κατάσταση, πέρασε από μια δύσκολη περίοδο και ήταν καιρός πια να βγάλουμε τον εαυτό μας προς τα έξω, να μας θυμηθεί ο κόσμος γιατί ο κόσμος μας είχε ξεχάσει. Ήταν μια συλλογική δουλειά από μια πολύ μεγάλη ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι δουλέψαν πάρα πολύ σκληρά και πολύ γρήγορα, για να βγάλουμε αυτή την εικόνα του Παπουτσάνη, που είναι πραγματικά μοναδική. Είναι ο χαρακτηριστικός τύπος της εξωστρέφειας που χωρίς να λες πολλά υπονοείς πολύ περισσότερα από όσα φαντάζεται και από ό,τι έχει ζήσει μέχρι σήμερα ο καταναλωτής του Παπουτσάνη, ο χθεσινός, ο σημερινός και ο αυριανός.
Όλα αυτά σχετίζονται και με το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας υπό τον κ. Τασόπουλο και τον κ. Γκάτζαρο, που ήδη χτίζουν τη νέα εικόνα των προϊόντων της εταιρείας.
Ναι, πολύ σωστά. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των προϊοντων της εταιρείας «Παπουτσάνης» και της εικόνας της, στηριζόμαστε σε δύο πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας είναι η αναβάθμιση των προϊόντων μας από απλά προϊόντα σε καλλυντικά προϊόντα, όπως είναι η σειρά Olivia που αφορά την αγορά των καλλυντικών. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η εξωστρέφεια αυτού του προϊόντος που πραγματικά είναι μοναδικό. Έχει τις ρίζες του στα 1870, οπότε και χρονολογείται η σκυτάλη της ποιότητας και της τεχνογνωσίας του προϊόντος Olivia classic line. Αυτό λοιπόν ήταν το έναυσμα για να πούμε: «Κύριοι, αυτό ήταν, έτσι έχουν τα πράγματα». Έτσι ξεκινήσαμε να κάνουμε αυτή τη δουλειά εδώ και 8 μήνες.
Πού μπορεί κανείς να προμηθευτεί τα προϊόντα της νέας αυτής σειράς;
Η σειρά Olivia classic line διατίθεται σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης, επιλεγμένα φαρμακεία, beauty stores και σε συγκεκριμένα καταστήματα καλλυντικών τα οποία είναι πάρα πολύ niche και περιορισμένου όγκου, δεν είναι δηλαδή προϊόντα σουπερμάρκετ. Βέβαια στο πλαίσιο του όλου εγχειρήματος δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε εκεί. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, στο DNA της μάρκας και του brand name «Παπουτσάνης» είναι πάντα η δημιουργία καινούργιων πραγμάτων, ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η διάδοσή τους. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η διάδοση ενός προϊόντος έχει να κάνει με τον κόσμο. Αν δεν λάβεις υπόψη σου αυτό, είναι σαν να βρίσκεσαι σε ένα σκοτεινό δωμάτιο με μια πολύ όμορφη κοπέλα με κλειστά τα φώτα και να της κλείνεις το μάτι. Δεν θα καταλάβει ποτέ ότι είσαι εκεί και ότι φλετάρεις μαζί της.
Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της αναβάθμισης που κάνουμε στην εταιρεία σχεδιάσαμε μια καινούργια σειρά, την Olivia fusion, η οποία είναι προέκταση της κλασικής σειράς με τρεις κωδικούς, ρόδι, σύκο, και κουμκουάτ, σε αφρόλουτρο και body lotion. Εμπνευστήκαμε από την ελληνική φύση, με προϊόντα και φρούτα τα οποία έχουν παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, τα γνωρίζει ο κόσμος πολύ καλά. Το ρόδι το λατρευει για την ιδιαιτερότητά του και για τις φοβερά ευεργετικές ιδιότητές του. Το κουμκουάτ είναι σπάνιο και ιδιαίτερο, πολύ γνωστό επίσης για τις ευεργετικές του ιδιότητες και το σύκο δεν χωράει λόγος.
Δηλαδή έρχεστε να εκμεταλλευθείτε προϊόντα της ελληνικής φύσης;
Ακριβώς, αυτό είναι το αντικείμενο. Προσπαθούμε να κρατήσουμε τη φιλοσοφία και το προϊοντικό μας μείγμα πολύ κοντά στην ελληνική φύση, με ιδιαίτερα προϊόντα και με πολύ απλές αλλά πολύ λειτουργικές και εξαιρετικά ευεργετικές συνταγές.
Με τα νέα αυτά προϊόντα μπορείτε να κοιτάξετε στα μάτια τις πολυεθνικές;
Κοιτάξτε, είναι πολύ δύσκολο να κοιτάς στα μάτια τις πολυεθνικές, αλλά σίγουρα προσπαθείς να μεγαλώσεις τη σειρά σου, να αναπτύξεις το προϊοντικό σου βήμα στο ράφι, να κάνεις την ειδοποιό διαφορά στον τελικό καταναλωτή. Να πεις δηλαδή ότι ο Παπουτσάνης και η Olivia είναι αυτό, αλλά είναι και αυτό, επίσης μπορεί να είναι και το άλλο. Να έχεις συμπληρώσει τη σειρά με καινούργια προϊόντα για τα μαλλιά, για το σώμα, ενυδατικές κρέμες κτλ. Στόχος μας είναι να γίνει το Οlivia beauty and the olive tree – αυτό είναι το καινούργιο μας σλόγκαν – παγκόσμιο brand που θα αγαπηθεί για τις πραγματικές αξίες του.
Ποιες είναι οι μεγάλες ξένες αγορές στις οποίες στρέφετε το ενδιαφέρον σας;
Η πρώτη αγορά που έχουμε ακουμπήσει εδώ και αρκετό καιρό και πάει ικανοποιητικά είναι η Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και η Σαγκάη. Επίσης ευελπιστούμε σε μια πολύ μεγάλη και καλή συνεργασία στη Ρωσία, η οποία είναι σε εξέλιξη. Στη Γαλλία ξεκινάμε άλλες δραστηριότητες. Γερμανία και Αμερική θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας από τα μέσα του 2014. Πάντα υπάρχει διάθεση να βγούμε στην Αυστραλία. Στη Νότια Αφρική είμαστε ήδη και γενικά έχουμε τάση να βγούμε προς τα έξω έχοντας μεγαλύτερο προϊοντικό μείγμα.
Κύριε Τζουμάκη, σας ευχαριστώ θερμά και ελπίζουμε πάντοτε η εταιρεία Παπουτσάνης να έχει τέτοια ενδιαφέροντα νέα να μας λέει.
Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω και αυτό: το σποτάκι που φτιάξαμε αφορά τις αξίες της εταιρείας μας, δεν είναι ακριβώς προϊοντικό σποτ. Είναι ένα σποτ που έχει σχεδιαστεί από μεγάλους ανθρώπους με καρδιά μικρού παιδιού και απευθύνεται σε όλους μας γιατί αγγίζει ευαίσθητες χορδές, συναισθηματικές χορδές θα έλεγα, και όχι εμπορικές χορδές. Έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτό που είχαμε το έχουμε και θα το έχουμε, η συνέχεια της κληρονομιάς μας.
Σας ευχαριστώ θερμά.
Εμείς ευχαριστούμε και καλή συνέχεια.