Ιστορικής σημασίας η σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς μετά από ενάμιση χρόνο σκληρών διαπραγματεύσεων και έντονων πιέσεων του Δημάρχου Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη προς τον ΟΣΕ, παρουσιάστηκε το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του ΟΣΕ, που βάζει τέλος στη διχοτόμηση της Αθήνας. Με το Μνημόνιο – οι βασικοί άξονες του οποίου παρουσιάστηκαν από τον αναπληρωτή Δήμαρχο Χρόνη Ακριτίδη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Γιώργο Γιαννούση – ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής και υλοποιείται η προεκλογική δέσμευση του Δημάρχου Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη, για υπογειοποίηση ενός πολύ μεγάλου τμήματος των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ με ταυτόχρονη καταβύθιση του υπολοίπου.
Ειδικότερα με την υλοποίηση του Μνημονίου:
Υπογειοποιούνται 1230 μέτρα από την οδό Σεπολίων έως την οδό Σιώκου και 620 μέτρα από την οδό Ορφέως έως και την Ιερά Οδό.
Υποβιβάζεται το μεγαλύτερο μέρος του υπολοίπου τμήματος επίγειων γραμμών που σήμερα κόβουν στα δύο την Αθήνα.
Αποφεύγεται η διασταύρωση πεζών, οχημάτων και τραίνων στο σύνολο της γραμμής, με υπόγειες και υπέργειες διαβάσεις. Αποδίδονται διαμορφωμένοι χώροι πρασίνου και αναψυχής επί των υπογειοποιημένων τμημάτων της γραμμής. Παράλληλα αποδίδονται 20.000 τ.μ. από την ιδιοκτησία του ΟΣΕ σε κοινή χρήση για την πόλη και τους κατοίκους των γειτονιών.
Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι το ιστορικό κτίριο Τσίλερ θα αξιοποιηθεί, από κοινού από τον Δήμο Αθηναίων και τον ΟΣΕ, ως χώρος πολιτισμού και αναψυχής σε συνδυασμό με την διατήρηση και προβολή της διαχρονικής ιστορίας του σιδηροδρόμου και της σχέσης του με την πόλη.
Τέλος, με το Μνημόνιο Συνεργασίας συγκροτείται και λειτουργεί Παρατηρητήριο με πλειοψηφική συμμετοχή του Δήμου Αθηναίων που θα παρακολουθεί διαρκώς την εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων, την πορεία των έργων, την επίλυση τυχόν προβλημάτων και την ενημέρωση των κατοίκων.