olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Ανακύκλωση βάρους: Τι είναι και 5 στρατηγικές για να την αποφύγετε

Posted by IGOR στο Σεπτεμβρίου 11, 2018


Αν αποφασίσατε να κάνετε για πρώτη φορά στη ζωή σας δίαιτα για να χάσετε βάρος ή εάν έχετε βαρεθεί τις δίαιτες γιο-γιο, είναι καιρός να αναθεωρήσετε τη στάση σας απέναντι στη διατροφή.

Η ανακύκλωση βάρους, δηλαδή η επαναλαμβανόμενη απώλεια και επανάκτηση βάρους που γίνεται μέσω μιας «δίαιτας γιο-γιo», μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για την υγεία, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθεια.

Αντίθετα, η εκμάθηση τεχνικών σταθεροποίησης του βάρους, μπορούν να οδηγήσουν με μεγαλύτερη επιτυχία σε μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους.

Πολλοί άνθρωποι που κάνουν δίαιτα ξαναπαίρνουν το 50% του βάρους που χάνουν μέσα σε ένα χρόνο επειδή εγκαταλείπουν τις αλλαγές που προϋποθέτει ένας υγιεινός τρόπος ζωής, αυτός δηλαδή που ακολούθησαν για να χάσουν τα περιττά κιλά.

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, η λύση στο πρόβλημα ίσως βρίσκεται στο να μάθει κάποιος πρώτα τις τεχνικές που θα πρέπει να υιοθετήσει εφ’ όρου ζωής για να διατηρήσει το βάρος του μετά την απώλεια κιλών.

Οι ερευνητές εφάρμοσαν την ιδέα ξεκινώντας από μια ομάδα γυναικών οι οποίες κλήθηκαν να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα συντήρησης βάρους για 8 εβδομάδες πριν ξεκινήσουν οποιαδήποτε δίαιτα απώλειας βάρους.

Οι γυναίκες έμαθαν πώς να είναι σωματικά δραστήριες και να τρώνε υγιεινά, σωστές μερίδες φαγητού και χωρίς να αισθάνονται στέρηση.

Οι ειδικοί τις ενθάρρυναν επίσης να υιοθετήσουν μια πιο χαλαρή στάση απέναντι στη δίαιτα. Έμαθαν όμως πώς να διαχειρίζονται επεισόδια διατροφικών διαταραχών, ενώ έκαναν και προσομοίωση διακοπών, στο διάστημα των οποίων κλήθηκαν να εφαρμόσουν τις νεοαποκτηθείσες δεξιότητες για να παραμείνουν εντός των νέων θερμιδικών ορίων όταν επρόκειτο να φάνε τροφές με πολλά λιπαρά και παραπάνω θερμίδες.

Οι στρατηγικές που έπρεπε να εφαρμόσουν προέβλεπαν:

– Καθημερινό ζύγισμα
– Προσεκτική κατανάλωση τροφής, συνειδητοποίηση αυτών που τρώνε
– Φαγητό με μέτρο
– Μικρές αλλαγές με την πάροδο του χρόνου
– Επιβράβευση της προσπάθειας, όχι όμως με φαγητό

Πέρα από την εκπαίδευση, το πρόγραμμα του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ είχε ως αποτέλεσμα οι συμμετέχουσες να αισθάνονται περισσότερη σιγουριά και αυτοπεποίθηση ότι θα καταφέρουν να διατηρήσουν το νέο βάρος μετά την απώλεια κιλών.

Τα οφέλη ήταν ορατά μετά από ένα έτος παρακολούθησης. Οι γυναίκες που πρώτα εκπαιδεύτηκαν στη διατήρηση του βάρους και στη συνέχεια έκαναν δίαιτα, ξαναπήραν μόνο το 20% του χαμένου βάρους, ποσοστό πολύ μικρότερο συγκριτικά με το 43% του βάρους που ξαναπήραν αυτές που έκαναν κατευθείαν δίαιτα.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος, ίσως είναι καλύτερα να μάθετε πρώτα τις τεχνικές συντήρησης που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε νοοτροπία πιο συμβατή με τη διατήρηση των χαμένων κιλών και τη διατήρηση του νέου βάρους.

Πηγή: healthday.com
onmed

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: