olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Oι εμμονές της ΝΔ στους «κουμπαράδες» της… Taxibeat

Posted by kalinda στο Μαρτίου 14, 2018

 

F4251001-D8CF-460A-8B3A-3271E93A379EΑυστηρά μέτρα ώστε να καταργηθούν τα «γκρίζα» νομοθετικά κενά που επιτρέπουν στις εταιρείες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης (Taxibeat, Uber) να λειτουργούν χωρίς κανόνες θεσπίζει για πρώτη φορά η πολιτεία.

Σε ένα από τα μείζονα ζητήματα, προφανώς, αναδεικνύεται η φοροαποφυγή με τον Υπ. Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη να αφήνει σαφείς αιχμές και για την Τράπεζα της Ελλάδος αναφερόμενος στη μεταφορά εσόδων των εν λόγω εταιρειών από την Ελλάδα στο εξωτερικό.

Ή διερωτώμενος αν έχουν φορολογηθεί τα εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκαν για την πώληση της Taxibeat σε γερμανικό όμιλο.

Ίσως αυτά ακριβώς τα στοιχεία για το θολό τοπίο που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, τα οποία τόσο εύγλωττα έχουν αναδειχθεί το τελευταίο διάστημα και από τον κλάδο των αυτοκινητιστών ταξί, ήταν η αιτία του σάλου που προκάλεσε το δημοσίευμα της Νέας Σελίδας για τη διασύνδεση της συζύγου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Μαρέβας, στην Taxibeat.

Μιας εταιρείας που όπως αναφέρει το δημοσίευμα στη μετοχική σύνθεσή της μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017, οπότε και εξαγοράστηκε από τον γερμανικό κολοσσό Daimler, υπήρχαν υπεράκτιες εταιρείες με έδρα τον Παναμά, τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους, ακόμη και τον Λίβανο.

Το… «διάγγελμα» Μητσοτάκη (Φεβρουάριος 2017), υπέρ της TaxiBeat τότε, ευλόγως έχει προκαλέσει πολλά ερωτήματα μετά τις τελευταίες αποκαλύψεις.

Επιπροσθέτως δείχνει και την… πολιτική αντίληψη που διέπει την αξιωματική αντιπολίτευση ως προς τους κανόνες της υγιούς επιχειρηματικότητας, η οποία μάλλον προσομοιάζει με «ζούγκλα της αγοράς».

 

Η αντίληψη αυτή έγινε αιτία (ακόμη μια φορά) για τη σφοδρή σύγκρουση στη Βουλή κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή του πολυνομοσχεδίου του Υπ. Μεταφορών.

«Το ξέρουμε ότι όταν σπάζεις «κουμπαράδες» στοχοποιείσαι, αλλά δεν θα κάνουμε πίσω» είπε με νόημα ο Χρήστος Σπίρτζης, επιτέθηκε στη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και επικέντρωσε στα μέτρα που θεσπίζονται ώστε να καταργηθούν τα γκρίζα νομοθετικά κενά.

Ανέδειξε όμως και ένα άλλο ζήτημα.

Απευθυνόμενος στους εισηγητές της ΝΔ Αχιλλέα Καραμανλή και της Δημοκρατικής συμπαράταξης Γιάννη Μανιάτη τους ρώτησε αν έχουν στοιχεία ότι η Taxibeat συνεργάζεται μόνο με επαγγελματίες οδηγούς. Μάλιστα προχωρώντας ακόμη ένα βήμα πρότεινε να προσέλθουν στην επιτροπή οι εκπρόσωποι των εταιρειών Taxibeat και Uber, στο πλαίσιο της προβλεπόμενης διαδικασίας.

Στον αντίποδα ο Αχιλλέας Καραμανλής, επέμεινε στο ίδιο μήκος κύματος (διάγγελμα Μητσοτάκη) αλλά σε σαφώς πιο ήπιους τόνους

«Η όλη λογική του πρώτου μέρους του νομοθετήματος είναι να χτυπηθούν εταιρείες όπως η TAXI BEAT και η UBER» παρατήρησε ο κ. Καραμανλής ο οποίος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο εξόχως προβληματικό.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα πάντως μοιάζει να προκαλείται στις ίδιες τις εταιρείες, οι οποίες μετά την ψήφιση του ν/σ καλούνται να λειτουργήσουν κάτω από κανόνες υγιούς ανταγωνιστικότητας και φορολογικής ισότητας.

Την ώρα μάλιστα που οι πολίτες δοκιμάζονται επί σειρά ετών από μνημόνια και δυσβάσταχτα μέτρα, είναι πολύ καλύτερα να σπάνε κάθε λογής «κουμπαράδες»… παραδείσιοι και εγχώριοι…

Ένα Σχόλιο to “Oι εμμονές της ΝΔ στους «κουμπαράδες» της… Taxibeat”

  1. Reblogged στις penelopap.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: