olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Εορτάζοντες την 10ην του μηνός Φεβρουαρίου

Posted by IGOR στο Φεβρουαρίου 10, 2018


Ο ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΤΡΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΒΑΠΤΟΣ (ή Δαϋκτος) και ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ

ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΕΝΝΑΘΑ, ΟΥΑΛΕΝΤΙΝΗ και ο άγιος ΠΑΥΛΟΣ

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Πατριάρχης Ιεροσολύμων

ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ εν τοις Αρεοβίνδου

Ο ΟΣΙΟΣ ΖΗΝΩΝ

ΔΙΗΓΗΣΗ ΠΕΡΙ ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ και ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Αναλυτικά

Ο ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Ήταν Ιερέας στη Μαγνησία της Μ. Ασίας. Ή ζωή του ήταν μια συνεχής υπηρεσία αφοσίωσης στο Χριστό και αγάπης προς τον πλησίον. Όταν το 198 ο Σεπτίμιος Σεβήρος εξαπέλυσε διωγμό κατά των Χριστιανών, ο έπαρχος Λουκιανός έφερε μπροστά του το Χαράλαμπο και τον απείλησε ότι θα τον βασάνιζε πολύ σκληρά, για να αρνηθεί το Χριστό. ο γέροντας Ιερέας χαμογέλασε και απάντησε: «Εμείς οϊ χριστιανοί, είμαστε εξοικειωμένοι με τους αγώνες και τους πολέμους, όπως οι γενναίοι στρατιώτες δεν επιθυμούν τον ήσυχο θάνατο στο κρεβάτι, αλλά τον δοξασμένο της μάχης. Σε μένα υπάρχουν τα γηρατειά, αλλά να μάθετε καλά ότι στους δικούς μας αγώνες το πάν είναι ή ψυχή, ή αποφασιστικότητα, ή αυταπάρνηση. Αυτά δεν πέφτουν με την ηλικία, αλλά μένουν πάντοτε ανθηρά και νέα. Αμφιβάλλεις, έπαρχε; Δοκίμασε. Και θα δεις ότι με τη χάρη του Κυρίου μου Ιησού Χριστού θα κουρασθούν όλοι οι ακμαίοι δήμιοι σου , χωρίς ο ιερέας Χαράλαμπος να ζητήσει την επιείκεια σου». Εκνευρισμένος από τα λόγια αυτά ο έπαρχος, διατάζει και τον γδέρνουν ζωντανό. Αυτός, όμως, αντί να σπαράζει από τον πόνο, δοξολογούσε το Θεό για την αντοχή πού του έδινε. Τότε πολλοί δήμιοι, πού έβλεπαν αυτό το θαύμα, πίστεψαν στο Χριστό. Φοβισμένος ο έπαρχος τον άφησε ελεύθερο. Αργότερα ο ίδιος ο Σεβήρος, μη μπορώντας να τα βγάλει πέρα μαζί του, τον αποκεφάλισε σε ηλικία 113 ετών.

Απολυτίκιο. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
Ως στύλος ακλόνητος, της Εκκλησίας Χριστού, και λύχνος άείφωτος, της οικουμένης σοφέ, έδείχθης Χαράλαμπε· έλαμψας εν τω κόσμω, δια του μαρτυρίου, έλυσας και ειδώλων την σκοτόμαιναν μάκαρ· διό εν παρρησία Χριστώ· πρέσβευε σωθήναι ημάς.

ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΤΡΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Αυτές ήταν παρούσες στο μαρτύριο του αγίου Χαραλάμπους, και αφού είδαν τα θαύματα του, πίστεψαν στον Χριστό, τον ομολόγησαν και αποκεφαλίστηκαν στη Μαγνησία.

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΒΑΠΤΟΣ (ή Δαϋκτος) και ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
ΟΙ Άγιοι αυτοί ήταν από τους στρατιώτες, πού βασάνισαν μετά από διαταγή του έπαρχου τον άγιο Χαράλαμπο. Επειδή όμως στις καρδιές τους υπήρχε ευσεβής διάθεση, ο Θεός τους έφερε στο δρόμο της σωτηρίας. Ή ηθική λάμψη, πού καταύγαζε τον μάρτυρα, φώτισε την ψυχή τους και την έκανε να πιστέψει στην αλήθεια του Χριστού. Έτσι, αφού πέταξαν τα όργανα των βασανιστηρίων, έπεσαν στα πόδια του Αγίου και του ζητούσαν συγχώρηση. Ή φανερή αυτή ενέργεια τους υπέρ της χριστιανικής πίστης, κίνησε εναντίον τους τη μανία του έπαρχου, με αποτέλεσμα να αποκεφαλιστούν επί τόπου και να πάρουν έτσι το αιώνιο στεφάνι του μαρτυρίου.

ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΕΝΝΑΘΑ, ΟΥΑΛΕΝΤΙΝΗ και ο άγιος ΠΑΥΛΟΣ
Ή Ένναθά καταγόταν από τη Γάζα και ή Ούαλεντίνη από την Καισαρεία της Παλαιστίνης. Όταν διώκονταν οι χριστιανοί και βασανίζονταν στην Παλαιστίνη, καταγγέλθηκε και ή Ένναθά στον ηγεμόνα Φιρμιλιανό. Ή γενναία κόρη δήλωσε αμέσως ότι πιστεύει στον Χριστό και συμβούλευσε τον ηγεμόνα να μελετήσει και αυτός τη χριστιανική θρησκεία για να βρει τη σωτηρία του. Και επειδή επέμενε στην ομολογία της, την έδεσαν σ’ ένα ξύλο και την βασάνιζαν ποικιλοτρόπως. Άλλα το μαρτύριο της έβλεπε και ή Ούαλεντίνη. Ή τίμια ψυχή της δεν μπόρεσε να υποφέρει τη σιωπή. Αποφασιστικά προχώρησε και έκανε παρατηρήσεις στον Φιρμιλιανό. Τότε και αυτή είχε την ίδια τύχη με την Ένναθά. Όμως, τη στιγμή εκείνη, παρουσιάστηκε κάποιος νέος, πού ονομαζόταν Παύλος και με θάρρος στιγμάτισε το κακούργημα του Φιρμιλιανοϋ. Αυτός τότε εξοργισμένος, διέταξε να αποκεφαλίσουν τον Παύλο και να κάψουν ζωντανές την Ένναθά και την Ούαλεντίνη. Έτσι οι τρεις Άγιοι Μάρτυρες πήραν τα ουράνια αθάνατα στεφάνια.

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Πατριάρχης Ιεροσολύμων
Σύμφωνα με τους «ΒΙΟΥΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ» του Μ. Γαλανού, οι διάφοροι Συναξαριστές καθώς και τα Μηναία, από παραδρομή αναφέρουν την ήμερα αυτή μνήμη του Αναστασίου πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Εννοούν δε τον Αναστάσιο εκείνο, πού διαδέχτηκε τον πατριάρχη Γερμανό αφού τον υποστήριξε ο Λέων ο Γ΄ και συνέπραξε εναντίον των αγίων εικόνων. Αυτός ήταν τόσο μισητός στον κόσμο των ορθοδόξων, ώστε, καθώς εξιστορεί ο Δοσίθεος Ιεροσολύμων, τη στιγμή πού γινόταν πατριάρχης, ευσεβείς και σεμνές γυναίκες της Κωνσταντινούπολης, ώρμησαν στην Εκκλησία με πέτρες και ξύλα, και, φωνάζοντας τον πληρωμένο προδότη και λύκο, τον έδιωξαν. Τέτοιος ελεεινός Ιεράρχης, δεν έχει φυσικά καμιά θέση στην τάξη των Αγίων. Άντ’ αυτού ή τιμή ανήκει σ’ άλλο Αναστάσιο, πατριάρχη Ιεροσολύμων, πού υπήρξε άνδρας ευσεβής και διακρίθηκε για τη θεάρεστη ζωή του. Έχασε μάλιστα και το θρόνο του υποστηρίζοντας τις αποφάσεις της Οικουμενικής Συνόδου, πού έγινε στη Χαλκηδόνα. Την ορθή αυτή γνώμη, χρεωστούμε στο σοφό πατριάρχη Κωνστάντιο τον Α’.

ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ εν τοις Αρεοβίνδου

Ο ΟΣΙΟΣ ΖΗΝΩΝ
Ήταν από την Καισαρεία της Καππαδοκίας και γιος πλουσίων και ευγενών γονέων. Επί βασιλέως Ούάλη (365) έκανε χρέη διακοσμητή των γραμμάτων του. Όταν πέθανε ο Ούάλης, αμέσως ο Ζήνων έριξε τη στρατιωτική ζώνη και αφού βρήκε ένα μεγάλο τάφο (πολλούς τέτοιους τάφους είχε το βουνό της Αντιοχείας) μπήκε μέσα σ’ αυτόν και καθάριζε την ψυχή του με αυστηρότατη άσκηση. Το στρώμα του ήταν μια στοίβα από χορτάρια πάνω σε πέτρες. Ήταν ντυμένος με ένα τριμμένο ράσο, ή τροφή του λίγο ψωμί, πού του έφερνε κάθε δύο μέρες κάποιος φίλος του και το νερό το έφερνε από πολύ μακριά ο ίδιος. Έτσι πήρε πολλή χάρη από τον Θεό. Γι’ αυτό, λέγεται, όταν έπέδραμαν στον τόπο εκείνο οι Ίσαυροι και σκότωναν πολλούς ασκητές, ο Ζήνων με την προσευχή του τους τύφλωσε, με αποτέλεσμα αυτοί να μη βλέπουν την πόρτα του κελιού του. Έτσι άγια αφού έζησε ο Ζήνων, σε βαθιά γεράματα παρέδωσε τη δίκαια ψυχή του στον Θεό.

ΔΙΗΓΗΣΗ ΠΕΡΙ ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ και ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Περιληπτικά ή διήγηση έχει ως έξης. Στις ήμερες του βασιλιά Θεοδοσίου του Μεγάλου (379-395), ήταν στην Κωνσταντινούπολη κάποιος άνθρωπος ενάρετος και πλούσιος, πού ονομαζόταν Ιουλιανός. Αυτός είχε και ένα γιο, πού τον έλεγαν Θεόφιλο. Όταν γέρασε, έπεσε σε μεγάλη φτώχεια και τότε κάλεσε τον γιο του για να του πει κάτι σημαντικό. Του ζήτησε λοιπόν να τον πουλήσει σαν δούλο του, για να άνταπεξέλθει στις ανάγκες των τελευταίων χρόνων της ζωής του. Άλλα με την υπόσχεση ότι, θα έκανε πλήρη υπακοή στον αφέντη του και όταν είχε θεία Λειτουργία, πρώτα θα πήγαινε σ’ αυτή και έπειτα θα συνέχιζε πρόθυμα την υπηρεσία του. Έτσι θα είχε θαυματουργικές ευεργεσίες από τον Θεό. ο υπάκουος γιος δέχτηκε το αίτημα του πατέρα του, πού την επόμενη μέρα τον πούλησε σ’ έναν πατρίκιο του παλατιού, τον Κων/νο. Αυτός αγάπησε πολύ τον Θεόφιλο για την προθυμία και την εργατικότητα του. Κάποτε όμως ο πατρίκιος ξέχασε τον χαρτοφύλακα στο δωμάτιο του και έστειλε τον Θεόφιλο να του τον φέρει. ο Θεόφιλος μπήκε στο δωμάτιο την ώρα πού ή κυρία του μοιχευόταν με ένα δούλο της. Άλλ’ ο Θεόφιλος επάνω στη βιασύνη του δεν τους πρόσεξε και αφού πήρε τον χαρτοφύλακα βγήκε από το δωμάτιο. Ή πονηρή όμως γυναίκα του πατρικίου, συκοφάντησε τον Θεόφιλο στον άντρα της ότι δήθεν τη βίασε. Τότε ο πατρίκιος θυμωμένος, συνεννοήθηκε με τον έπαρχο να του στείλει τον Θεόφιλο για να τον αποκεφαλίσει. Στο δρόμο για τον έπαρχο, ο Θεόφιλος συνάντησε ναό πού είχε θεία Λειτουργία και μπήκε μέσα για να λειτουργηθεί. Επειδή αργούσε, ο πονηρός δούλος είπε στον πατρίκιο να πάει αυτός να φέρει το κεφάλι του Θεόφιλου, πού θα ήταν ήδη κομμένο. Όταν έφτασε στον έπαρχο ο πονηρός δούλος, ο δήμιος πού καραδοκούσε πίσω από την πόρτα, νόμισε ότι αυτός είναι ο Θεόφιλος. Και έτσι του έκοψε το κεφάλι. Αμέσως μετά έφτασε και ο Θεόφιλος. Και αφού πήρε το σακί με το κεφάλι το μετέφερε στον πατρίκιο, χωρίς να γνωρίζει τίποτα. ο πατρίκιος και ιδιαίτερα ή γυναίκα του, όταν είδαν ζωντανό τον Θεόφιλο και το κεφάλι του πονηρού δούλου μέσα στο σακί, έμειναν άφωνοι. Ή γυναίκα του πατρικίου τότε, έντρομη για τη θεία δίκη, εξομολογήθηκε την αλήθεια στον άντρα της και ζήτησε δημόσια συγχώρηση. Έτσι ο πατρίκιος, αγάπησε ακόμα περισσότερο τον Θεόφιλο και τον έκανε κληρονόμο σ’ όλη του την περιουσία.

34 Σχόλια to “Εορτάζοντες την 10ην του μηνός Φεβρουαρίου”

  1. Panos Diakos said

    Ο αγιασμός δεν παραμένει σε ταραγμένη και οργισμένη καρδιά. Η οργή, όταν χρονίζει στην ψυχή, δημιουργεί την έχθρα και το μίσος εναντίον του πλησίον. Γι’ αυτό επιβάλλεται η γρήγορη συμφιλίωση με τον αδελφό μας, ώστε να μη στερηθούμε τη χάρη του Θεού που αγιάζει την καρδιά μας.

    Άγιος Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως

    Μου αρέσει!

    • Θεόφιλος said

      Νηπιοβαπτισμὸς ή ΘΑΝΑΤΟΣ
      Τὸ χριστιανικὸ ἱερατεῖο, τὴν ἐποχὴ τοῦ αὐτοκράτορα τῆς Νέας Ρώμης (Βυζαντίου) Θεοδοσίου συνέλαβε τὴν μέθοδο τοῦ ὁλοκληρωτικοῦ ἀφελληνισμοῦ τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας.
      Τὸ χριστιανικὸ ἱερατεῖο, δηλαδὴ, κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Β΄(382 μ.χ.) Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὅπου ὁ αὐτοκράτορας Θεοδόσιος μετεῖχε αὐτῆς, ἀνάμεσα στὶς πολλὲς δόλιες καὶ ἐγκληματικὲς ἀποφάσεις ἐναντίον τοῦ Ἑλληνισμοῦ συνέλαβε τὸν νηπιοβαπτισμὸ.
      Μὲ εἰδικὸ διάταγμα ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Θεοδόσιο, ὅλοι οἱ κάτοικοι τῆς Ρωμαϊκῆς ἐπικράτειας ἔπρεπε νὰ βαπτίσουν τὰ παιδιὰ τοὺς χριστιανοὺς. Ὅσοι δὲν δέχονταν θὰ ἔχαναν τὰ πολιτικά τους δικαιώματα καὶ τὰ παιδιά τους θὰ ἔχαναν τὸ δικαίωμα τῆς κληρονομιᾶς ἀπὸ τοὺς γονεῖς τους.
      Τότε χιλιάδες ἀνυπότακτοι Ἕλληνες πουλήθηκαν στὰ σκλαβοπάζαρα ὡς δοῦλοι καὶ ἀμέτρητες περιουσίες κατασχέθηκαν ἀπὸ τὴν ἐκκλησία.
      Παρὰ τὰ σκληρὰ μέτρα ποὺ ἐπεβλήθησαν, οἱ Ἕλληνες ἀρνοῦνταν τὸν ἀφελληνισμό τους.
      Τότε ἕνα νέο διάταγμα ὅρισε τὴν θανατικὴ ποινὴ γιὰ τοὺς παραβάτες. Οἱ διωγμοὶ συνεχίσθηκαν μὲ ἀμείωτη ἔνταση μέχρι τὴν ἐποχὴ τοῦ Γιουτπράδα (Ἰουστινιανοῦ, Σλαυοεβραῖος τὸ γένος).
      Διαβάζουμε εἰς τὸν *Ἰουστιάνιος Κῶδιξ 1.11*, ὁ ὁποῖος ἦταν σὲ ἰσχὺ μέχρι τῆς ἐποχῆς Λέοντος τοῦ Θρακὸς:
      *Γνωρίζουμε, ὅτι αὐτοὶ οἱ εἰδωλολάτρες (Ἕλληνες) ἐγκατέλειψαν τὴν προσκύνηση τοῦ μόνου καὶ ἀληθινοῦ Θεοῦ καὶ προσέφεραν θυσίες στὰ εἴδωλα ἐξαιτίας ἑνὸς ἀσυλλόγιστου σφάλματος καὶ πραγματοποίησαν ἀνόσιες ἑορτὲς.
      Ἂν αὐτοὶ διέπραξαν αὐτὰ τὰ ἁμαρτήματα, ἐνῶ εἶχαν ἀξιωθεῖ τὸ ἅγιο Βάπτισμα, θὰ ὑποβληθοῦν στὴν ἀντίστοιχη τιμωρία. Μὲ τὸν παρόντα ὅμως νόμο ἀνακοινώνουμε, ὅτι ἐκεῖνοι μὲν ποὺ ἔχουν γίνει χριστιανοὶ καὶ ἔχουν ἀξιωθεῖ τὸ ἅγιο καὶ σωτήριο βάπτισμα, σὲ ὁποιαδήποτε χρονικὴ στιγμὴ, ἂν φανοῦν ὅτι ἐπιμένουν στὴν πλάνη τῶν Ἑλλήνων, θὰ ὑποβληθοῦν στὴν ἐσχάτη τῶν ποινῶν. Ὅσοι δὲ δὲν ἔχουν ἀξιωθεῖ ἀκόμη τὸ σεβαστὸ βάπτισμα, θὰ πρέπει νὰ φανερωθοῦν στὴν βασιλεύουσα πόλη μας, εἴτε στὶς ἐπαρχίες καὶ νὰ πᾶνε στὶς ἱερότατες ἐκκλησίες μαζὶ μὲ τοὺς συζύγους τους καὶ τὰ παιδιά τους καὶ ὅλα τὰ μέλη τοῦ οἴκου τους καὶ νὰ διδαχθοῦν τὴν ἀληθινὴ πίστη τῶν χριστιανῶν. Ἂν δὲν τὸ κάνουν, θὰ χάσουν τὰ πολιτικά τους δικαιώματα καὶ τὴν κινητὴ καὶ ἀκίνητη περιουσία τους. Θὰ τοὺς ἀφαιρεθοῦν τὰ πάντα θὰ ἐγκαταλειφθοῦν στὴν ἔνδεια καὶ θὰ ὑποβληθοῦν στὶς ἔσχατες τιμωρίες (…) ὅσοι πάσχουν ἀπὸ τὴ νόσο τῶν ἀνόσιων Ἑλλήνων*.
      Τὸ 530 μ.χ. ὁ Σλαυοεβραῖος αὐτοκράτωρ τῆς Νέας Ρώμης ὁ Γιουτπράδα – Ἰουστινιανὸς ἔδωσε τὴν χαριστικὴ βολὴ στὸν Ἑλληνικὸ Πολιτισμὸ καὶ στουε *ἀλιτήριους Ἕλληνας* ὅπως τοὺς ἀποκαλεῖ ὁ Κώδικάς του.
      Αὐτὸς ὁ αὐτοκράτωρ καθιέρωσε τὸ θεσμὸ τοῦ «νονοῦ».
      Ὁ νονὸς ἦταν κυριολεκτικὰ ἕνας χριστιανὸς πράκτορας, ποὺ τὸν ὅριζε ἀποκλειστικῶς ἡ ἐκκλησία καὶ ἀφιέρωνε τὴ ζωή του στὴν παρακολούθηση τοῦ βίου τοῦ νεοβαπτισθέντος νηπίου. Ἂν οἱ γονεῖς καὶ τὸ νήπιο δὲν τελοῦσαν τὰ χριστιανικά τους καθήκοντα τὸ κατέδιδε στὴν ἐκκλησία καὶ τότε τὸ παιδὶ καὶ οἱ γονεῖς θανατώνονταν χωρὶς δίκη καὶ δεσμευόταν ἡ περιουσία τους .
      Ἡ βυζαντινὴ ταφόπλακα ἐπὶ τοῦ Ἑλληνισμοῦ εἶχε πλέον ὁριστικὰ θεμελιωθεῖ. Ἑκατομμύρια Ἑλλήνων ἀφελληνίστηκαν ἢ κατακρεουργήθηκαν κάτω ἀπὸ τὴν χριστιανοβυζαντινὴ «Ἱερὰ Ἐξέταση».

      Ω! και για τους Λευκοφυλετιστές Χριστιανοφασίστες τζιχαντιστές που σπείρουν ΨΕΜΑΤΑ περί λευκότητας ή ελληνικότητας του Εβραίου Ιησού, ΜΠΟΥΡΔΕΣ.
      Εβραίος ήτανε των Αιγυπτίων φυλή και δέρμα.

      Αυτή η τοιχογραφία, που απεικονίζει την Θεραπεία του Παραλυτικού, ο Ιησούς μαυρόδερμος, κοντός και παχουλός είναι λίγο παραπάνω.
      Αυτή η τοιχογραφία είναι η παλαιότερη γνωστή αναπαράσταση του Ιησού, που χρονολογείται γύρω στο 235 μ.Χ. Η ζωγραφική βρέθηκε το 1921 στον αριστερό τοίχο του βαπτιστικού θαλάμου της εκκλησίας στο Dura-Europos στον ποταμό Ευφράτη στη σύγχρονη Συρία. Είναι πλέον μέρος της συλλογής Dura Europos στην Πινακοθήκη Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Yale.

      Μου αρέσει!

  2. Panos Diakos said

    Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (1880-1956), ο Σέρβος Επίσκοπος της Αχρίδος

    για την ελληνικη λεξη ΚΡΙΣΗ

    http://www.agiostheologos.gr/arthra-kai-keimena/item/215-apo-pou-proerxetai-i-simerini-krisi

    Μου αρέσει!

    • Panos Diakos said

      Κατά τους αγίους διδασκάλους της Ορθοδοξίας, κόλαση και παράδεισος είναι η διαφορετική αντιμετώπιση της αγάπης και του φωτός του Θεού από τον άνθρωπο, και εδώ και στην αιωνιότητα.
      Οι άνθρωποι που έζησαν σ’ αυτό τον κόσμο έχοντας προχωρήσει προς το Χριστό με καθαρή καρδιά, μετά θάνατον προγεύονται την απερίγραπτη ευτυχία που προκαλεί η σχέση με το Χριστό, η θέα του ουράνιου κάλλους Του και του άκτιστου Φωτός Του. Η ευτυχία αυτή είναι ανάλογη με την καλοσύνη τους και θα ολοκληρωθεί μετά την ανάσταση όλων των ανθρώπων. Την ονομάζουμε «παράδεισο».

      Αντίθετα, εκείνοι που έζησαν σ’ αυτό τον κόσμο περιορίζοντας την αγάπη τους στον εγωιστικό εαυτό τους, στον ουρανό προγεύονται την οδύνη που προκαλεί η σχέση με το Χριστό (τον οποίο δεν αγαπούν), η θέα του ουράνιου κάλλους Του και του άκτιστου Φωτός Του. Η οδύνη αυτή είναι ανάλογη με την παραμόρφωση που τους έχει προκαλέσει ο εγωισμός τους και θα ολοκληρωθεί μετά την ανάσταση όλων των ανθρώπων. Την ονομάζουμε «κόλαση».

      «Πρέπει να ξέρουμε ότι ο Θεός δεν κολάζει κανένα, αλλά ο καθένας κάνει τον εαυτό του δεκτικό της μετοχής στο Θεό. Η μετοχή στο Θεό είναι απόλαυση και η αμεθεξία στο Θεό κόλαση» (άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός)[1].
      Όσα λέει για την κόλαση το Ευαγγέλιο (π.χ. το κατά Ματθαίον, κεφ. 25, στίχοι 31-46), δεν πρέπει να τα κατανοήσουμε ανθρωπόμορφα, αλλά μέσα στα πλαίσια της αγάπης του Θεού προς όλους τους ανθρώπους και προς όλα τα πλάσματα. Ο Θεός δεν «στέλνει στην κόλαση» τους αμετανόητους αμαρτωλούς, αλλά η ίδια η κατάσταση της ψυχής τους είναι η κόλαση. Η κατάσταση, που δεν τους επιτρέπει να γευτούν την απερίγραπτη ευτυχία του παραδείσου.

      Στην κόλαση δεν υπάρχει μετάνοια, όχι επειδή ο Θεός δεν τη δέχεται, αλλά επειδή ο άνθρωπος είναι πια εγωιστής και σκληρός. Γι’ αυτό και η κόλαση θα είναι αιώνια, όπως και ο παράδεισος.
      Γι’ αυτό και ο Δαμασκηνός τονίζει στο Κατά Μανιχαίων διάλογος πως ο Θεός πάντοτε δέχεται την μετάνοια (δηλαδή την αλλαγή του νου) του ανθρώπου, ακόμα και μετά το θάνατο του, καθώς δεν μπορεί ποτέ να αρνηθεί το πλάσμα του, αλλά μετά το θάνατο η ψυχή δεν θέλει να μετανοήσει : «οὐχὶ τοῦ θεοῦ μὴ δεχομένου μετάνοιαν – αὐτὸς γὰρ ἑαυτὸν ἀρνήσασθαι οὐ δύναται οὐδὲ ἀποβάλλεται τὴν συμπάθειαν – ἀλλ’ ἡ ψυχὴ οὐκέτι τρέπεται». [Από το άρθρο του καθηγητή Ι. Λίλη Ψηλαφώντας τον παράδεισο και την κόλαση στη γη].

      Μου αρέσει!

      • jihadi said

        Γι αυτό μπροστά στα μουσλίμια δεν φτουράτε και ο κόσμος σας εγκαταλείπει.
        Ούτε ένα πιάτο πιλάφι για τη λόρδα, ούτε ένα γκομενάκι να ευφρανθεί η ψυχή.
        Τσιφούτηδες και καρμίρηδες και μαλακοκάβληδες.

        Μου αρέσει!

  3. Panos Diakos said

    Κόλλυβα ετοιμάζουμε τα Ψυχοσάββατα (δηλ. τά Σάββατα πρίν τις Κυριακές της Απόκρεω, της Τυρινής και της Α΄ Νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και το Σάββατο πριν την Κυριακή της Πεντηκοστής) καθώς και κάθε φορά που θέλουμε να τελέσουμε στο Ναό επιμνημόσυνη δέηση για την ανάπαυση των αγαπημένων κεκοιμημένων μας προσώπων. Τα κόλλυβα συμβολίζουν την κοινή ανάσταση των ανθρώπων. Δηλ. όπως ο σπόρος του σιταριού πέφτει στη γη, θάβεται και χωνεύεται και σαπίζει χωρίς όμως να φθαρεί και στη συνέχεια φυτρώνει καλύτερος και ωραιότερος, έτσι και το νεκρό σώμα του ανθρώπου θάβεται στη γη και σαπίζει, για να αναστηθεί και πάλι άφθαρτο και ένδοξο και αιώνιο.
    http://imverias.blogspot.gr/2018/02/blog-post_71.html

    Μου αρέσει!

    • Άμωμος εν οδώ said

      Με ποιό σώμα θα αναστηθώ πάτερ, όταν θα σηκωθώ από τον τάφο;
      Αν είναι σαν άρρωστο σαράβαλο όπως με θάψανε, κόλαση θα είναι ούτως ή άλλως που να με πάρει ο διάολος.

      Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        Οπως σε κοβω τεκνον μου , με το που θα δεις λουξ νοσοκομειο με καλουτσικες νοσοκομες και σουπερ φυσιοθεραπευτρια προσωπικη κι εξοπλισμενη, που θα σου’ρχεται με λιμουζινα δικη σου οχι της υπηρεσιας , μια χαρα θα βολευτεις. Α , θελει ομως λιγη προσοχη με τα τεκμηρια εκει, μην ξεχνιομαστε..Θα μου πεις τι φταινε ολες αυτες να σε φανε στη μαπα , ε, τι μας νοιαζει εμας τους δυο , μηπως μας ενοιαξε ποτε ?

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Είμαι σίγουρος ότι αυτές θα κάνουν το καθήκον τους.
        Δεν μου απαντάς όμως στην ερώτηση μου, με ποιό σώμα θα αναστηθώ πάτερ;
        Προσωπικά πιό πολύ από το θαύμα της ανάστασης μου με ενδιαφέρει το θαύμα της ηλικιακής αντιστροφής μου. Αλλιώς άστα βράστα.
        Τι λένε επί τούτου οι μεγάλοι άγιοι διδάσκαλοι της ορθοδοξίας;

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        ρωτησα το θεο Ηλιο και μου ειπε οτι οσο ολοι οι αλλοι εχουν μονο καθηκοντα απεναντι σου , παραμενεις μωρο παιδι , οποτε ηλικιακο ζητημα δεν τιθεται.

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Και εγώ τον ρώτησα και μου λέει αυτοί που ξέρουν ότι θα αναστηθείς ξέρουν και να σου απαντήσουν αυτό που ρωτάς.
        Τι λένε επί τούτου λοιπόν οι μεγάλοι άγιοι διδάσκαλοι της ορθοδοξίας;
        Τί; … Αυτό δεν το ξέρουν;
        Ξέρουν τί είναι ο παράδεισος και η κόλαση και ότι όλα τα σώματα των νεκρών θα αναστηθούν και αυτό δεν το ξέρουν;
        Καλά, ο Κύριος μπορεί να ξέχασε να τους το πει, αυτό το αγωνιώδες για τον καθένα βασικό ερώτημα, οι ίδιοι ξέχασαν να τον ρωτήσουν;
        Δεν είναι ποτέ αργά, ας κάνουν μία επερώτηση τώρα μιάς και βρίσκονται κοντά στον Κύριο.
        Όλο και κάποιος άγιος διδάσκαλος θα έχει απομείνει στη γή να του αποκαλυφθεί τη θεία φωτίσει η απάντηση και να μας φωτίσει και μας. Αγωνιούμε!

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        είναι το γεγονός της Μεταμορφώσεως δια του οποίου ο Χριστός έδειξε την αληθινή του ταυτότητα. Έκανε μια παρουσία του δοκιμαστική, θα λέγαμε, αποδεικτική του πως θα έλθει στην δευτέρα παρουσία. Έδειξε την δόξα του την εκτυφλωτική, την ανείπωτη γλυκύτητα και απόλαυση που νοιώθουν όσοι αξιώνονται να την δουν. Έδειξε ότι είναι Θεός και Κύριος ν ε κ ρ ώ ν και ζ ώ ν τ ω ν. Ότι είναι ο προφητευθείς και προαγγελθείς Μεσσίας. Και ήθελε μ’ αυτήν την συγκλονιστική θεοφάνεια, κάτω από την εκτυφλωτική ακτινοβολία του ακτίστου φωτός, να δείξει στους μαθητές του πως ότι θα επακολουθήσει, τα πάθη του και η σταύρωση του, δεν τα υπομένει από αδυναμία. Επειδή δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς. Αλλά από αγάπη για τον άνθρωπο. Δεν χρειάζεται λοιπόν να φοβηθούν, να κλονισθούν, να τα χάσουν. Ο θάνατος του δεν σημαίνει τέλος του έργου του αλλά απαρχή λαμπρής περιόδου.

        Εδειξε τη θεία του δόξα που είχε ως Θεός αλλά και ως άνθρωπος και που μέχρι τότε την κρατούσε κρυμμένη. Το πρόσωπο του έλαμψε σαν ήλιος και τα ρούχα του σαν φως. Το φως αυτό, όπως λένε οι πατέρες της Εκκλησίας, δεν προερχόταν από έξω αλλά από μέσα του, από την φύση του, ήταν δικό του φως. Δεν είχε καμμία σχέση με το φως του ηλίου και ήταν αφάνταστα πιο λαμπρό, πιο φωτεινό, πιο θερμό. Ήταν το άκτιστο φως που εξέπεμπε η θεότητα του Χριστού και όχι το κτιστό φως του ηλίου. Η αγία Γραφή λέγει ότι ο Χριστός έλαμψε σαν ήλιος το πρόσωπό του και σαν φως τα ρούχα του, απλώς για να πάρουμε μια ιδέα εμείς που δεν είδαμε το γεγονός, ώστε να σχηματίσουμε κάποια εικόνα της λαμπρότητας που είδαν οι μαθητές.

        Δίπλα του παρουσιάσθηκαν ο Μωυσής και ο Ηλίας, οι μεγαλύτεροι των προφητών,μεσα στο θειο φως της δοξης Του , οι οποίοι και συζητούσαν μαζύ του. Γιατί συζητούσαν μας το λέγει ο Λουκάς. Συζητούσαν για την «έξοδον αυτού ην έμελλε πληρούν εν Ιερουσαλήμ». Δηλαδή για το θάνατο του που θα συνέβαινε σε λίγο στα Ιεροσόλυμα.

        Έδειξε λοιπόν την θεότητα του και την δόξα του ως Θεός. Παρουσίασε την αληθινή του ταυτότητα. Αλλά συγχρόνως έδειξε και την δόξα της ανθρώπινης του φύσεως. Το ανθρώπινο πρόσωπο και το ανθρώπινο σώμα -που αργότερα σταυρώθηκε και θάφτηκε- αυτό έλαμπε, αυτό ακτινοβολούσε. Συνεπώς στη Μεταμόρφωση, φάνηκε εκτός από την θεότητα του και η δόξα της ανθρωπίνης του φύσεως. Η ανθρώπινη του φύση ήταν μεν δοξασμένη από τα σπλάχνα της Θεοτόκου, αλλά μέχρι τότε δεν φαινόταν. Εκρατούντο τα μάτια τους και δεν την έβλεπαν. Τώρα όμως, για πρώτη φορά άνοιξαν, για να δουν αυτό που είχε ο Χριστός από τη στιγμή που ενανθρώπησε. Δηλαδή στην πραγματικότητα δεν μεταμορφώθηκε ο Χριστός, αλλά μεταμορφώθηκαν τα μάτια των μαθητών του πνευματικά, ώστε να μπορούν να δουν το άκτιστο φως.

        Και με την πράξη του αυτή ήταν σαν να έλεγε ο Χριστός· «Προσέξτε· έτσι όπως λάμπω τώρα, έτσι θα λάμψετε και εσείς οι άνθρωποι. Όλοι οι πιστοί και αφοσιωμένοι χριστιανοί». Αυτό που είχε πει κάποτε σ’ ένα κήρυγμα του ότι «οι δίκαιοι εκλάμψουσι ως ο ήλιος εν τη βασιλεία του πατρός αυτών» (Ματθ. 13,43), έρχεται τώρα να το πιστοποιήσει και να το αποδείξει εμπειρικά.

        ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ
        ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        http://pmeletios.com/ar_meletios/despotikes_eortes/i_metamorfosi_tou_xristou.html

        ουτε αναπαντητα ερωτηματα,,ουτε ασθενεια, ουτε ηλικια εκει πανω.

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Δεν σε ρώτησα για την πρόβα τζενεράλε του Χριστού ούτε μας ενδιαφέρουν τα βατ φωτοβολίας μας.
        Σε τι ηλικιακή κατάσταση θα βρίσκεται το σώμα μας που θα αναστηθεί ρώτησα.
        Υπάρχει σαφής απάντηση χωρίς περιττά μπιχλιμπίδια, ναι ή ου;
        Τί να τις κάνουμε τις εκλάμψεις και τις φωτεινότητες;
        Τα λαμπατέρ θα παριστάνουμε;

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        συνεχισε το , βοηθας , να,σαι καλα.

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Από συμφέρον ξέρεις, της εκκλησιάς είσαι, πως θα πείσεις τον κόσμο για τις θυσίες που απαιτούνται για να κερδίσει τον παράδεισο αν η ανταμοιβή του είναι όλη κι όλη να κάνει το λαμπατέρ;
        Και αιωνίως μάλιστα; Τρομακτικά αφόρητο! Μπρρρρρ …

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Τάξτε κάνα κοψίδι και κάνα γκομενάκι.
        Βλέπετε ο κόσμος σκασίλα που έχει για τον παράδεισο. Σας έχουν φάει λάχανο τα μουσλίμια. Είδες για να μην είναι καρμίρηδες λύσα που έχουν για να πάνε στον παράδεισο;
        Για εβδομήντα παρθένες και μουνολιγούρης στον μάταιο ετούτο κόσμο και στην μπούκα του κανονιού μπαίνεις!

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        αναμενομενος και προβλεψιμος..

        Μου αρέσει!

  4. Panos Diakos said

    «…τον αποκεφάλισε σε ηλικία 113 ετών»

    Μου αρέσει!

    • Panos Diakos said

      Ὡς στύλος ἀκλόνητος, τῆς Ἐκκλησίας Χριστοῦ, καί λύχνος ἀείφωτος τῆς οἰκουμένης σοφέ, ἐδείχθης Χαράλαμπες· ἔλαμψας ἐν τῷ κόσμῳ, διά τοῦ μαρτυρίου, ἔλυσας τῶν εἰδώλων, τήν σκοτόμαιναν μάκαρ, διό ἐν παρρησίᾳ Χριστῷ, πρέσβευε σωθῆναι ἡμᾶς.

      Μου αρέσει!

  5. Ευσεβιος Της Καισαρειας said

    Εγω σαν ο μεγιστος μαγειρας της Βιλου σας ενημερωνω.
    Ο συγγραφεας Μαικλ Πολοβιτς, στα βιβλια που εχει γραψει, «the Fable of the Christ & No Meek Messiah» γραφει οτι ο Ιησους Χριστος δεν υπηρξε ποτε, και δεν ειναι τιποτα περισσοτερο απο ενα μυθικο προσωπο, αφου ουτε στην Βιβλο δεν υπαρχει ουσιαστηκη αναφορα για την ζωη του.
    Ο ιστορικος συγγραφεας υποστηριζει οτι δεν βρηκε ουτε μια αναφορα για τον Χριστο στα γραπτα των 126 ιστορικων συγγραφεων που εγραψαν κατα την διαρκεια η μετα Σταυρωση. Και υποστηριζει πως ο Ιησους Χριστος ειναι μια εφευρεση των χριστιανων με μια μυθικη φιγουρα που δημιουργηθηκε (απο εμενα) για να την λατρευουν!

    Μου αρέσει!

  6. Panos Diakos said

    δευτερη μερα χωρις νεκρικη ακαμψια

    αμωμος εν οδω

    «Δικαίων ψυχαί εν χειρί Θεού»».

    https://archangelosmichail.gr/%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B2%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%86%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CE%BE%CE%B5-%CE%BF-%CE%BB%CE%B1%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF/

    Μου αρέσει!

    • Άμωμος εν οδώ said

      Θαύματα με ημερομηνία λήξεως;
      Πόσες ώρες κρατάει ένα τέτοιο θαύμα;
      Και στις πόσες ώρες ανακηρύσεται άγιος;
      Γιατί δεν τον αφήνετε άταφο να δούμε πόσο κρατάει το θαύμα;
      Τί φοβόσαστε, μήπως σας … βρωμίσει ένας άγιος;
      Και με τσιγκουνιά τα θαύματα;

      (Απίστευτη εγκεφαλική αναπηρία. Σε ανώφελες ΜΑΛΑΚΙΕΣ περιμένετε να αναγνωρίσετε θαύματα.
      Εδώ ο κόσμος καίγεται και το λιλί χτενίζεται.
      Αν ο θεός σας αυτά τα θαύματα μπορεί σε έναν κόσμο γεμάτο ανάγκη και δυστυχία, σε έναν θεό για τσίρκο πιστεύετε)

      Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Αν είναι δυνατόν ένα πάνσοφο ΑΝΩΤΕΡΟ ον να σπαταλιέται με τέτοιες φτήνιες για να πουλήσει μούρη στο πόπολο με την παντοδυναμία και … ανωτερότητα του.
        Ρεντίκολο τον έχετε κάνει τον θεό σας!

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Ρεντίκολο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσίν σας.

        Μου αρέσει!

      • Δεν ανακηρυσσεται αγιος.
        Συνηθεστατο σημειο σε μοναχους , μονιμο στο Αγιον Ορος γνωστο και επαναλαμβανομενο ανεκαθεν εκει !

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Είναι όμως ένδειξη αγιότητας, έτσι δεν είναι;
        Και τί σημαίνει ότι αργούν να κοκκαλώσουν; Είναι λιγότερο πτώματα;

        Συνηθεστατο σημειο σε μοναχους , μονιμο στο Αγιον Ορος γνωστο και επαναλαμβανομενο ανεκαθεν εκει !
        Ε, και πού αλλού; Στο βασίλειο του θρησκευτικού τσαρλατανισμού. Στη γιάφκα της κλίκας μακριά από άπιστους Θωμάδες.

        Το θέμα όμως δεν είναι αν είναι αληθινό το θαύμα και πόσο διαρκεί.
        Η ουσία είναι ότι πιστεύετε ότι ο θεός σας ασχολείται με τέτοιες παντελώς ανώφελες γελοιότητες για να επιδείξει την δύναμη του
        με λίγα λόγια τον θεωρείτε ρεντίκολο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσίν σας.
        Η γελοιότητα σας είναι το θέμα.

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        «Το θέμα όμως δεν είναι αν είναι αληθινό το θαύμα…? ? ? »

        Ετσι ! Σωστος …

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Αυτό είναι που σε καίει εσένα, αν τέτοια γελοιότητα είναι όντως «θαύμα».
        Κάτι τρέχει στα γύφτικα τώρα με τέτοιο μεγάλο θαύμα!
        Μεγάλη ανάγκη για φακιρικά έχετε. Και σε πολύ παιδαριώδη κομπλεξικό θεό πιστεύετε
        Με κάτι σοβαρότερο δεν έχει να ασχοληθεί ο θεός σας;
        Ρεντίκολο σαν και σας τον έχετε κάνει.

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Αφού ο θεός μπήκε στην μέση και ακύρωσε τις φυσικές διαδικασίες, γιατί εσείς καταστρέψατε το θαύμα του και τον ρίξατε στον λάκκο να τον φάνε τα σκουλήκια; Γιατί τον θάψατε;
        Τόση εμπιστοσύνη και σεβασμός στην θεϊκή παρέμβαση;
        Ή ξέρετε από πρώτο χέρι ότι η απατεωνιά έχει κοντά ποδάρια;

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        συμπερασμα .
        υπαρχει ενας ψυχοπαθης με πολλα πολλα ονοματα και δεν ξερει που τον βαραει ουτε ακουει τι λεει.

        Μου αρέσει!

      • Άμωμος εν οδώ said

        Με τάπωσες!
        Με την απαράβλητη λογική σου και τα ακαταμάχητα επιχειρήματα!

        Ridiculous … as usual!

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: