Τα μεγάλα έργα παραμένουν σε εκκρεμότητα για την Θεσσαλία και η Κυβέρνηση δεν απαντά στα ερωτήματα, που δεκάδες επαγγελματικοί φορείς της περιοχής θέτουν για την έναρξή τους. Σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο παραμένουν με την «σφραγίδα» που άφησαν πίσω τους οι πλημμύρες με ότι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια πολιτών και επισκεπτών και τους επαγγελματίες που πρέπει να προετοιμαστούν για την καλοκαιρινή περίοδο. Εκκρεμότητα… αναξιοπιστίας όχι μόνο για το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και για τα αντιπλημμυρικά που αγνοούνται.
Η Καρδίτσα, το Ανατολικό και Νότιο Πήλιο αντιμετωπίζουν τα σοβαρότερα προβλήματα και όλη η Θεσσαλία βρίσκεται σε αναμονή σχεδόν δύο χρόνια για να ξεκινήσουν τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που κοστολογήθηκαν 1.4 δισ. Ευρώ. Για την Θεσσαλία αποτελεί προτεραιότητα η υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, αρδευτικών και αντιπλημμυρικών για τη βελτίωση των υποδομών, η συντήρηση των υφιστάμενων έργων υποδομής και η ανάταξη του σιδηροδρόμου. Σε όλη την Θεσσαλία πρέπει να αποκατασταθούν 1007 σημεία και πράσινο φως για να εγκατασταθούν εργοτάξια δεν έχει δοθεί.
Το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί τα οδικά έργα με 600 εκατομμύρια ευρώ και ο προγραμματισμός αφορούσε ολοκλήρωση το καλοκαίρι του 2026, ενώ για τα υπόλοιπα έργα 900 εκ. ευρώ προβλέπεται παράδοση σε 48 μήνες. Τα έργα και χωρίζονται σε δύο ομάδες, οδικά και σιδηροδρομικά.
Συγκεκριμένα, τα 9 συνολικά αυτά έργα αφορούν την αποκατάσταση σιδηροδρομικών γραμμών, οδικά έργα και την αποκατάσταση βλαβών των συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης.
Τα σιδηροδρομικά έργα
Από τον συνολικό προϋπολογισμό τα 460 εκατομμύρια αφορούν 5 σιδηροδρομικά έργα και συγκεκριμένα την αποκατάσταση των παρακάτω σιδηροδρομικών δικτύων:
Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ., με προϋπολογισμό 173.600.000,00€ (με ΦΠΑ 24%)
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 181.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων έως τον Σ.Σ. Μηλεών, με προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο έως ΣΣ Κράννων που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel» με προϋπολογισμού 37.200.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
Τα οδικά έργα
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα magnesianews.gr τα 900 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού αφορούν 4 οδικά έργα για την επαναφορά τοπικών οδών σε όλη τη Θεσσαλία που πρόκειται για τα εξής:
1.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων,με προϋπολογισμού 170.000.000,00 € (με Φ.Π.Α.).
2.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, 7 Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας προϋπολογισμού 184.000.000,00 € (με Φ.Π.Α).
3.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης» προϋπολογισμού 267.500.000,00 € (με Φ.Π.Α).
4.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου» προϋπολογισμού 278.200.000,00 € (με Φ.Π.Α.)
Οι εργασίες που προβλέπεται να γίνουν αφορούν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων 110 γεφυρών και οι πόροι θα διανεμηθούν ανά περιφερειακή ενότητα ως εξής: 33% Μαγνησίας, 25% Τρικάλων, 21% Καρδίτσας, 9,5% Λάρισας, 9,5% Ευβοίας και 2% Φθιώτιδας.