Εμπρός (δια)συρμός και πίσω… Siemens – Η «ευρωπαϊκή» ΝΔ συγκρούεται με την Κομισιόν για το φορτίο

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μανώλης Κοττάκης

Στις 8 Μαρτίου 2023, λίγες μέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, επισκέφτηκε την Ελλάδα μεγάλη αντιπροσωπία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον τομέα των μεταφορών με εξειδίκευση στο θέμα και συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου. Μεταξύ των μελών αυτής ήταν και ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Οργανισμού (ERA) Josef Doppelbauer. Αυστριακός, με σαράντα χρόνια πείρα στον σιδηρόδρομο, επόπτευσε το πόρισμα με τις 17 κατευθυντήριες οδηγίες για τον σιδηρόδρομο που απεστάλη στην ελληνική κυβέρνηση τον Οκτώβριο του 2023. Και με βάση την (μη) εφαρμογή αυτού έθεσε σε επιτήρηση την Ελληνική Δημοκρατία για το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων το 2025 ο επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας.

Σε εκείνη τη συνάντηση ο κύριος Μητσοτάκης δήλωσε: «Στο πλαίσιο της απολύτου διαφανούς διερεύνησης της τραγωδίας των Τεμπών θα αξιοποιήσω πλήρως την εμπειρογνωμοσύνη και την εμπειρία των ευρωπαϊκών υπηρεσιών». Πράγματι, μετά τις εκλογές και, όταν ο νέος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας συνέστησε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ (ο Γιώργος Γεραπετρίτης ως υπουργός Επικρατείας με αρμοδιότητα και τις Μεταφορές επί τετράμηνο αδιαφόρησε), ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ERA υπέδειξε δύο εμπειρογνώμονες που στελέχωσαν μαζί με τους Ελληνες την επιτροπή που συνέταξε το πόρισμα. Μεταξύ αυτών και τον Βέλγο Accu, με τον οποίο ο αναπληρωτής πρόεδρος Χρήστος Παπαδημητρίου αντιδίκησε για το παράνομο φορτίο, αποδίδοντάς του αρχικώς πρόθεση εύνοιας προς τη γερμανική εταιρία Siemens που εγκαθιστά τους μετασχηματιστές στις μηχανές των τρένων. Αντιδίκησε βεβαίως για ένα εικοσιτετράωρο, μέχρι να αναθεωρήσει και να επανέλθει στην αρχική του θέση του πορίσματος υπέρ της ύπαρξης φορτίου, προκαλώντας ναυτία στο Μαξίμου. Το Μαξίμου θέλει τώρα να παραιτήσει τον δικό του άνθρωπο Παπαδημητρίου από τον Οργανισμό, με τον οποίο έχει πενταετές συμβόλαιο (γιατί αλλιώς το πόρισμα δεν αλλάζει) και να επιτεθεί παρασκηνιακά στον ERA, με το επιχείρημα ότι αυτός είχε δώσει πιστοποιητικό ασφαλείας στη Hellenic Train και τη ΡΑΣ. Η παραίτησις επετεύχθη. Στην ουσία θέλει να κηρύξει παρασκηνιακώς τον πόλεμο στην Κομισιόν για να αποφύγει να μπει στην ατζέντα της επικαιρότητας και το όνομα της Siemens.

Μετά την εμπειρία των υποκλοπών, με τις οποίες μπήκε αρνητικά στο ραντάρ της Κομισιόν για το κράτος δικαίου, δεν ξέρουμε πόσο σοφή θα ήταν μια υποτροπή της «φιλοευρωπαϊκής» κυβέρνησης της Ν.Δ., αλλά δικό της πρόβλημα. Εδώ όμως υπάρχουν δύο σοβαρότατα θέματα που προκύπτουν και από την όλη στάση Παπαδημητρίου, ο οποίος, πέραν της τρέχουσας ιλαροτραγωδίας με το παράνομο φορτίο, όλοι θυμόμαστε πως άνοιξε ως μη όφειλε θέμα για τη σύμβαση 717 και το μπάζωμα μετά την ανακοίνωση του πορίσματος. Και μετά τα πήρε πίσω. Το πρώτο θέμα είναι το εξής: Είναι αλήθεια ότι ο αναπληρωτής πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ήταν σε ανοιχτή γραμμή απευθείας με το Μαξίμου και συγκεκριμένα με υφυπουργό που τυγχάνει της απολύτου εμπιστοσύνης του κυρίου Μητσοτάκη; Είναι αλήθεια ότι το Μαξίμου είχε ζητήσει από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα να μην ασχολείται καθόλου με τα Τέμπη και ότι στο παρασκήνιο τις βασικές συνεννοήσεις με τον κύριο Παπαδημητρίου, αλλά και με άλλους (όπως τον πρόεδρο του ΟΣΕ κύριο Τερεζάκη) τις έκανε ο συγκεκριμένος εντεταλμένος υφυπουργός, δίνοντας απευθείας αναφορά στον πολιτικό προϊστάμενό του; Από τις απαντήσεις ή τις διαψεύσεις επί αυτού μπορεί να ερμηνευτούν οι παλινωδίες και τα μπρος πίσω του κυρίου Παπαδημητρίου που «πάει μια δεξιά, μια αριστερά, ποτέ δεν πάει μπροστά», σύμφωνα με το γνωστό τραγούδι των Χατζιδάκι – Γκάτσου «ο κόσμος σου είμαι εγώ».

Διότι αν ισχύει η πληροφορία για απευθείας γραμμή με υφυπουργό, τότε ξέρουμε ποιος υπέδειξε να γίνουν αναφορές στην 717 και στο μπάζωμα για να στοχοποιηθεί ο Καραμανλής και να αθωωθεί ο Τριαντόπουλος. Ξέρουμε ποιος υπέδειξε να σταλεί e-mail στον Accu και να του ζητά να αφαιρεθεί κάθε αναφορά στο παράνομο φορτίο. Ξέρουμε με ποιον πρέπει να ασχοληθεί η κυρία εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, που συνήθως σπεύδει. Και δεν εννοούμε τον υφυπουργό βεβαίως. Εδώ που έφθασαν τα πράγματα από μια κυβέρνηση που δεν δίστασε να καταγγείλει τον εαυτό της (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για να γλιτώσει από την τυχόν διεύρυνση του κατηγορητηρίου από τον φυσικό δικαστή το δίλημμα -ερχόμαστε στο δεύτερο θέμα- είναι σαφές: Θα διασυρθεί για το παράνομο φορτίο και για το μπάζωμα ή θα διασυρθεί και για να καλύψει τη Siemens (και γι’ αυτό επιτίθεται στην Ε.Ε. και ξεσκίζει τους σταθμάρχες όλης της χώρας ως ναρκομανείς); Και οι πλέον ακριβοπληρωμένοι της επικοινωνίας δεν έχουν πειστικές απαντήσεις και αποτελεσματικά αντίμετρα για να εξαφανίσουν τέτοιες βρομιές. Για όλα υπάρχει ένα όριο!

Τα Τέμπη, δυστυχώς για τη χώρα, που έχει ανάγκη σταθερότητας σε καιρούς αναθεωρητικούς για το Αιγαίο, δημιουργούν προϋποθέσεις (μελλοντικής, όχι άμεσης) πτώσης της κυβέρνησης. Δεν θα είναι όμως η αιτία της πτώσης, αν αυτή τελικά συμβεί. Εχουμε μεγαλύτερο Εβερεστ μπροστά μας. Τα γεωπολιτικά. Εκεί και αν τα έχουμε κάνει θάλασσα. Εκεί και αν είμαστε ακάλυπτοι.

  1. Ωραια και καλα.Πώς καλυπτει την SIEMENS οταν εγειρει το ανυπαρκτο θεμα των ελαιων σιλικονης;Ισα ισα προσπαθει,βλακωδως,να καλυψει την Hellenic train και ολα τα καλα παιδια που ξοκοκκαλισαν τα λεφτα της 717,γιατι η μιζα ηταν βαρβατη,αλλα,εκτος απο τις ηλιθιες αιτιασεις και το πληθος των στρατευμενων κρετινων που ειναι για γελια,ακομη και του ανιδεου Λιολιου μη εξαιρουμενου, επεσε επανω στον κολοσσο κατασκευης μετασχηματιστων και σε ολη την Ευρωπη που χρησιμοποιει τετοια τρενα.Ειπαμε,πραγματικος δημοσιογραφος ο Κοττακης,αμα θελει κενταει αλλα,μερικες φορες,εξυπνα και συγκαλυμενα,”υπηρετει” αυτους τους μαφιοζους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ