Δυστοπία για τους Έλληνες καταναλωτές, που βλέπουν την αγοραστική τους δύναμη στον… πάτο της ΕΕ. Για έναν ακόμη μήνα, το Μάρτιο, αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες και είναι μακράν οι πλέον απαισιόδοξοι στην Ευρώπη.
Στην τελευταία έρευνα οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών τα στοιχεία είναι απογοητευτικά.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εξασθένισε τον Μάρτιο και διαμορφώθηκε στις -43,7 μονάδες, έναντι -41,9 μονάδες τον Φεβρουάριο. Και αυτόν τον μήνα οι Έλληνες καταναλωτές είναι οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ με διαφορά. Ακολουθούν οι καταναλωτές στην Εσθονία με επίπεδο δείκτη –35,2 και την Σλοβενία (-27,6). Οι μέσοι δείκτες διαμορφώθηκαν στις -13,9 μονάδες στην ΕΕ και στις -14,5 μονάδες στην Ευρωζώνη.
Ενδεικτικό του αρνητικού οικονομικού κλίματος στην κοινωνία είναι ότι το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» είναι στο 63%.
Ο δείκτης της πρόθεσης αποταμίευσης τους προσεχείς 12 μήνες είναι στις –62,9 μονάδες. Το 83% των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση ενώ το 17% (από 16% τον Φεβρουάριο) την θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή. Οι σχετικοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις +8,6 μονάδες στην ΕΕ και στις +8,7στην Ευρωζώνη.