Το βουλγαρικό υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών τονίζει ότι αποτελεί εθνική προτεραιότητα η σιδηροδρομική διασύνδεση με τα Σκόπια (ο επονομαζόμενος Διάδρομος 8) και δεν πρέπει να αναβληθεί αυτό το έργο.
Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών καταβάλλει εδώ και χρόνια προσπάθειες για την ανάπτυξη του Διαδρόμου 8, ο οποίος συνδέει την Αδριατική Θάλασσα με τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της Αλβανίας, των Σκοπίων και της Βουλγαρίας. Από τα συνολικά 1220 χιλιόμετρα σιδηροδρόμου, περισσότερο από το ήμισυ του μήκους του – 747 χιλιόμετρα, βρίσκεται στο έδαφος της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας.
Από αυτά, απομένουν να κατασκευαστούν μόνο 2,5 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής – από το Γκιουέσεβο έως το Ντεβέ Μπαΐρ.
Το τμήμα χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνδεσιμότητας Μεταφορών 2021-2027 και θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έως το 2029. Για σύγκριση, το τμήμα που λείπει στα Σκόπια είναι περίπου 70 χιλιόμετρα, ανακοίνωσε το υπουργείο – σύμφωνα το BTA.
Το βουλγαρικό υπουργείο σημειώνει ότι η σιδηροδρομική γραμμή Ράντομιρ – Γκιουέσεβο βρίσκεται σε λειτουργία και μετά την ολοκλήρωση του τμήματος μήκους 2,5 χιλιομέτρων από το Γκιουέσεβο έως το Ντεβέ Μπαΐρ , θα μπορεί να συνδεθεί με το δίκτυο του φορέα των Σκοπίων μέσω διασυνοριακής σήραγγας.
– Στις 15 Ιανουαρίου 2025. Σύμφωνα με την καθιερωμένη διαδικασία, η Βουλγαρία υπέβαλε στα Σκόπια σχέδιο συμφωνίας για μια διασυνοριακή σιδηροδρομική σήραγγα, η οποία προϋποθέτει ότι τα μέρη έχουν κοινό στόχο – την κατασκευή διασυνοριακής σιδηροδρομικής σήραγγας μεταξύ τους, στη συνοριακή περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της υλοποίησης δημόσιας προμήθειας για την κατασκευή και την επίβλεψη του τούνελ.
Δεδομένου ότι η κατασκευασμένη εγκατάσταση θα πρέπει να πληροί τις απαιτήσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ για αυτού του είδους τις υποδομές. Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει επίσημη απάντηση από τα Σκόπια – αναφέρει σε ανακοίνωσή του το βουλγαρικό υπουργείο.
—
ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ – Echedoros.blog