Αίσθηση προκάλεσε στην αποψινή εκπομπή του Νίκου χατζηνικολαου η αναφορά του Χρήστου Παπαδημητριου στον Χρυσακη που όπως είπε ήταν μέλος της επιτροπής και πνίγηκε τον Αύγουστο.
Σε ερώτημα της Κάτιας Μακρή αναφορικά με το γιατί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έδωσε την άδεια για να κυκλοφορούν αυτά τα τρένα με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων, ο κ Παπαδημητρίου απάντησε: «Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι η Αρχή ασφάλειας στον σιδηρόδρομο. Το τρένο ταξιδεύει με μια ταχύτητα η οποία περιγράφεται στον εθνικό κανόνα, που είναι ο γενικός κανονισμός, ο οποίος εθνικός κανόνας είχε τη γενική διάταξη που έλεγε ότι η ταχύτητα θα έπρεπε να ορίζεται βάσει συνθηκών. Όταν δεν υπάρχει η φωτοσήμανση, ας πούμε στην Γερμανία τώρα είναι 80 όπως είπαμε εδώ ήταν 160 χιλιόμετρα. Ο Ιωάννης Χρυσάκης, μακαρίτης πλέον, συνταξιούχος του ΟΣΕ, πολύ έμπειρος και σοφός που είχα την τύχη να τον γνωρίσω και ήταν μέλος της Επιτροπής μας – πνίγηκε τον Αύγουστο – ήταν από τους συντάκτες του γενικού κανονισμού και μου είπε ότι είχε εισηγηθεί όταν δεν υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας, το όριο να είναι 80 χιλιόμετρα. Δεν τον άφησαν να το περάσει από την τότε διοίκηση του ΟΣΕ, λέγοντάς του ότι αν το κάνει αυτό θα κλείσει ο σιδηρόδρομος. Αυτά σας τα λέω σαν ένας άνθρωπος που ήταν 70 και χρονών και μου είπε τι ακριβώς συνέβαινε. Άρα, είχαμε τα τρένα να τρέχουν, είχαμε έλλειψη του κινδύνου και παράλληλα ακόμα και οι μηχανοδηγοί, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των υπαλλήλων του ΟΣΕ που με αυταπάρνηση εκτελούν τα καθήκοντά τους, αλλά αυτοί που δεν εφάρμοζαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας, αυτοί που δεν εφάρμοζαν το σωστό πρωτόκολλο επικοινωνιών, δεν τιμωρούνταν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρά τα όσα λείπανε, αν οι επικοινωνίες είχανε γίνει σωστά, αυτό το φρικτό δυστύχημα δεν θα είχε γίνει».
Με πληροφιρες απο το enikos.gr
Για τον αντικαταστάτη του στην επιτροπή, σε άρθρο του documentonews.grδιαβάζουμε:
Δεν είναι σύγκρουση συμφερόντων αλλά πρόκληση. Έβαλαν στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, δηλαδή της εταιρείας που είναι υπό δικαστικό έλεγχο για το έγκλημα των Τεμπών να αποφανθεί για το τι έφταιξε.
Όταν στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 έγινε το δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και για αρκετό καιρό μετά, ο Αστέριος Αλεξάνδρου ήταν σε επιτελική θέση στην ΕΡΓΟΣΕ. Και παρέμεινε
ως και τον Αύγουστο του 2024, κλείνοντας εκεί συνολικά 21 χρόνια (και τέσσερις μήνες, όπως προκύπτει από το βιογραφικό του).
Έναν μήνα μετά, ο Αστέριος Αλεξάνδρου, διορίστηκε προϊστάμενος στο τμήμα Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Με άλλα λόγια, του ανατέθηκε να ελέγξει τα παλιά του αφεντικά. Δεν ήταν άραγε εμφανής η σύγκρουση συμφέροντος που προκύπτει από αυτόν το διορισμό, σε όσους αποφάσισαν την τοποθέτησή του, ορίζοντάς τον μάλιστα ως τον καθ’ ύλην αρμόδιο για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα;
Κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο κ. Αλεξάνδρου ήταν μεταξύ εκείνων που έκαναν συστάσεις και διαπιστώσεις για τα προβλήματα του ΟΣΕ. Πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα, παρουσίασε και εκείνος το πόρισμα του οργανισμού που συστάθηκε κατόπιν εορτής. Σύμφωνα με από το βιογραφικό του, όταν αποχώρησε από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ κατείχε τη θέση του επιβλέποντα κατασκευής σιδηροδρόμων.
Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ προχωρά με το πόρισμά του σε σειρά συστάσεων προς τον ΟΣΕ, την Hellenic Train, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ)., ακόμη και στο Υπουργείο Κλιματικής
Κρίσης.
Ως γνωστόν η ΕΡΓΟΣΕ ιδρύθηκε το 1996 στα πλαίσια ανασυγκρότησης του ΟΣΕ, η οποία στην πάροδο των ετών υπέστη αρκετές μεταρρυθμίσεις. Το 2025, η ΕΡΓΟΣΕ συνενώθηκε με την μητρική, τον ΟΣΕ, στα πλαίσια της ανασυγκρότησης του διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις συστάσεις που έγιναν προς τον ΟΣΕ, «θα πρέπει να κάνει βασική αξιολόγηση κινδύνου, να βελτιώσει την απόδοση και την αξιοπιστία των υποδομών του και να αξιολογεί τακτικά την απόδοση του προσωπικού. Αλλά και να αξιοποιήσει τις κάμερες και το εποπτικό του υλικό και σύστημα παρακολούθησης.
Ε,κουτοπονηρε Χ”νικο,προσπαθεις να βαλεις πλυντηριο,εχεις και τοευρωτσοκαρο εκει για λευκαντικο.Α,ρε η πρεμουρα για να ξελασπωσεις,σε ξεφτιλιζει.Οχι οτι δεν ησουν κωλοΟΝΝΕΔιτης,αλλα ενταξει,το ψιλοκαλυπτες.