Το επίσημο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η τραγωδία των Τεμπών παραμένει μία από τις πιο σκοτεινές στιγμές στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, αποτυπώνοντας τις αδικαιολόγητες συνέπειες μίας ανείπωτης καταστροφής. Ούτε και οι πλέον εφιαλτικές προβλέψεις δεν θα μπορούσαν να προβλέψουν το μέγεθος του πόνου και της θλίψης που θα ακολουθούσε την αλυσίδα λαθών, αδιαφορίας και εγκληματικής αμέλειας, η οποία οδήγησε στον θάνατο και τον σοβαρό τραυματισμό 57 ανθρώπων.

Σήμερα, ολοκληρώνεται το πολυαναμενόμενο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), το οποίο αναμένεται να ρίξει φως στους λόγους που οδήγησαν στην τραγωδία.

Στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ το παρών δίνουν οι: Χρήστος ΠαπαδημητρίουΔικηγόρος,
Πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Fabrizio Carpinelli μέλος επιτροπής διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Δρ. Χρήστος Παπαδημητρίου Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω, πρόεδρος σιδηροδρομικού τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός μηχανικός, Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Bart Accou, μέλος επιτροπής διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικός μηχανικός, Προϊστάμενος Τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

porisma2

Όπως υποστήριξε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ξεκινώντας την παρουσίαση, το πόρισμα της Επιτροπής έχει γραφτεί από την επιτροπή με απόλυτη ανεξαρτησία με το συμβούλιο του οργανισμού να το υιοθετεί χωρίς να αλλάξει ούτε κόμμα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η έλλειψη του οργανισμού οδήγησε σε απώλεια σοβαρών στοιχείων το βράδυ του δυστυχήματος.

«Αυτό που δεν τιμά το ελληνικό κράτος είναι η ανυπαρξία του Οργανσιμού, που δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στην διερεύνηση. Δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων. Πρέπει να ζητηθεί μια μεγάλη συγγνώμη στους συγγενείς», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημτρίου δύο παράγοντες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. «Η διαχρονική απόφαση του ελληνικού κράτους να εγκαταλείψει τον σιδηρόδρομο μη επενδύοντας τα χρήματα που πρέπει και τα μνημόνια που είχαν ως αποτέλεσμα την αποψίλωση του ΟΣΕ. Αυτά τα δύο συνεισέφεραν στο αποτέλεσμα που είχε το δυστύχημα αυτό», επεσήμανε.

porisma4

Από την πλευρά του, ο κ. Καπετανίδης υποστήριξε: «Η έκθεση των 180 σελίδων αν δεν πέσει στις ελληνικές καλένδες θα έχουμε έναν πιο ασφαλή Σιδηρόδρομο. Οι ταχύτητες και των δύο τρένων ήταν μεγάλες. Και δημιουργήθηκε μια μεγάλη πυρόσφαιρα. Η σύγκρουση έγινε γιατί έβαλαν τα δύο τρένα σε μια γραμμή. Ο σταθμάρχης δούλευε σε ένα κοντρόλ πάνελ και έπρεπε να δουλέψει στα δεξιά του. Όταν έπρεπε να γυρίσει δεξιά, άρα δεν έβλεπε τον πίνακα ελέγχου».

Δείτε live την ενημέρωση:

 

Το αίτημα των οικογενειών των θυμάτων

Χθες, οι συγγενείς των θυμάτων ζήτησαν την αναβολή έκδοσης του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, λόγω του πένθους τους, καθώς συμπληρώνονται την Παρασκευή δύο χρόνια από το πρωτοφανές σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Ειδικότερα, οικογένειες θυμάτων υπέβαλαν το σχετικό αίτημα μέσω του πληρεξούσιου δικηγόρου τους Λουκά Αποστολίδη προς τον πρόεδρο του οργανισμού, προκειμένου να μετατεθεί η ανακοίνωση του πορίσματος, ζητώντας ταυτόχρονα να ληφθεί υπόψη τους η τεχνική έκθεση των εγκληματολογικών εργαστηρίων της Αστυνομίας σχετικά με τη γνησιότητα των τριών βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας, αλλά και η πραγματογνωμοσύνη του Πολυτεχνείου για το αν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο φορτίο. Όμως, η διοίκηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ απέρριψε το αίτημα και το πόρισμα δημοσιοποιήθηκε σήμερα, στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ