Πριν από έναν χρόνο ακριβώς η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ πέταξε από το παράθυρο σχεδόν 10.000 ευρώ δημόσιο χρήμα, προκειμένου να αγοράσει «γούρια για το έτος 2024 για το προσωπικό» στην εκδήλωση της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας. Τελικά, όμως, ήταν και τα μοναδικά χρήματα που δεν σπατάλησε η γενναιόδωρη ΣΤΑΣΥ, από τα 500.000 ευρώ που ξόδεψε για γιορτές επί γιορτών, πλούσια κέτερινγκ, κάτι λαμπάδες, στολίδια ή μπιχλιμπίδια και, ασφαλώς, για ανάπτυξη σχέσεων με τα μίντια.
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Αυτά τα γούρια αποδεικνύονται στην πράξη και τα μόνα «λειτουργικά» μέσα… ασφαλείας, στα οποία μπορούν να ελπίζουν εργαζόμενοι και επιβάτες. Μόνο η τύχη ήταν σύμμαχός τους το 2024, κάτι που σημαίνει ότι απαιτούνται προμήθειες για νέα γούρια -πάντα με απευθείας αναθέσεις, φυσικά- για το 2025. Διότι το νέο έτος μπήκε το ίδιο ανησυχητικά για όσους χρησιμοποιούν τα ελληνικά μέσα σταθερής τροχιάς.
Η ΣΤΑΣΥ φροντίζει να χρυσοπληρώνει εορταστικά λευκώματα για εφέ, να κάνει δημόσιες σχέσεις και να ξοδεύει (κι) αυτές τις γιορτές δεκάδες χιλιάδες ευρώ «για την προμήθεια διακοσμητικών ειδών για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό του δικτύου», αλλά για τα ζητήματα ουσίας που αφορούν την ασφάλεια δεν φαίνεται να κάνει και πολλά.
Το μόνο που πράττει η ΣΤΑΣΥ είναι να αποφεύγει να εξηγεί με σαφήνεια για ποιο λόγο συμβαίνουν όλες αυτές οι επικίνδυνες δυσλειτουργίες.
Δυσλειτουργίες
«Αναζητείται το αίτιο που προκάλεσε τη δυσλειτουργία των θυρών» μάς… ενημέρωσε ανεύθυνα, σαν κάποιος άσχετος παρατηρητής, για το πρωτοφανές περιστατικό το πρωί της Πρωτοχρονιάς.
Είναι απορίας άξιον πώς έπειτα από τόσα προβλήματα που προέκυψαν τις τελευταίες ημέρες αλλά και σε όλη τη διάρκεια του έτους, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δεν έχει κινήσει ακόμα όλες τις διαδικασίες, ώστε μέσω της ΕΕΣΥΠ (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας) και του ΟΑΣΑ να ξηλωθεί με συνοπτικές διαδικασίες το Δ.Σ. της ΣΤΑΣΥ. Μέχρι και ο εισαγγελέας παρενέβη προχθές για τις ανοιχτές πόρτες στον Ηλεκτρικό. Τι άλλο, δηλαδή, πρέπει να συμβεί για να αφυπνιστεί η κυβέρνηση και να βγει από τη φούσκα παθητικότητας; Να υπάρξουν και χειρότερα;
Η κυβέρνηση παρακολουθεί αμήχανα τις καθημερινές χαοτικές εικόνες στο μέτρο της Θεσσαλονίκης, που συνεχίστηκαν και μετά την Πρωτοχρονιά. Με σταυρωμένα τα χέρια, ενώ ανοιγοκλείνουν πόρτες εν κινήσει στον Ηλεκτρικό. Μοιάζει να θεωρεί φυσιολογικό ότι βαγόνια παίρνουν φωτιά. Κι εξακολουθεί να ανέχεται στη χώρα την ιταλική Hellenic Train, που δεν είναι ικανή πια ούτε για την ασφάλεια του Μουτζούρη στο Πήλιο.
Ποια είναι τα μαθήματα που πήρε η κυβέρνηση Μητσοτάκη μετά τα Τέμπη, όταν μέχρι σήμερα εκπέμπουν διαρκώς SOS όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς στη χώρα μας; Και τι ακριβώς περιμένει να συμβεί, όταν παραμένει θεατής; Κι εν τέλει ενδιαφέρεται η κυβέρνηση για την ασφάλεια του κόσμου και των εργαζομένων στα μέσα ή καίγεται μόνο για την ασυλία του Κώστα Αχ. Καραμανλή και πώς δεν θα ξεμπροστιαστούν τα μπαζώματα στοιχείων.
Το ερώτημα είναι αν τελικά το Μαξίμου είναι σε θέση να κυβερνήσει με υπευθυνότητα έπειτα από πέντε χρόνια στην εξουσία, διορισμών «γαλάζιων» παιδιών και χιλιάδων απευθείας αναθέσεων. Ή πετάει το «μπαλάκι» βολικά στους εισαγγελείς όπως τώρα, με το μετρό της Θεσσαλονίκης και τη ΣΤΑΣΥ;
Να υπενθυμίσουμε ότι ο εισαγγελέας δεν έχει ενημερώσει ακόμα τρεις εβδομάδες μετά τι έχει αποδώσει ως τώρα η πολυδιαφημισμένη και… κατεπείγουσα έρευνά του για τα πρόσφατα χάλια στο μετρό της συμπρωτεύουσας. Αλλωστε, είναι κοινό μυστικό πως πολλές από τις εισαγγελικές έρευνες φαίνεται ότι γίνονται πια απλά για να γίνονται μέχρι να κατακάτσει ο κουρνιαχτός. Και μετά μπαίνουν στο αρχείο, όπως τόσες και τόσες που… ξεχνιούνται.
Ανατριχιαστικές αποκαλύψεις συνδικαλιστών
Σε σοκαριστικές αποκαλύψεις για την κατάσταση των συρμών της ΣΤΑΣΥ προχώρησε ο μέχρι πρότινος πρόεδρος και νυν μέλος των εργαζόμενων, Πάνος Κοντογιάννης. Με δηλώσεις του χθες σε τηλεοπτικό σταθμό είπε ότι «γίνεται μια απλή συντήρηση, όπως κάνουμε στο αυτοκίνητό μας και κάθε 1 εκατ. χλμ. κάνουμε ανακατασκευή αυτών των συρμών. Ομως, είναι τόσο παλιοί που τώρα πια δεν έχουμε ανταλλακτικά να τους βάλουμε. Για να φτιάξουμε έναν τέτοιον συρμό, πρέπει να χαλάσουμε έναν άλλον συρμό».
Το πιο ανατριχιαστικό είναι ότι στην περίπτωση της Πρωτοχρονιάς, όταν άνοιξαν εν κινήσει οι πόρτες στον Ηλεκτρικό και μόνο από τύχη δεν υπήρξαν θύματα (λόγω πρωινής ώρας και αργίας) από επιβάτες που, ως είθισται, στηρίζονται στις θύρες, δεν λειτούργησαν ούτε τα συστήματα ασφαλείας που αποτρέπουν το ανθρώπινο λάθος.
Ο Κοντογιάννης δήλωσε: «Για λόγους ασφάλειας υπάρχουν πολλαπλές δικλίδες για να μην ανοίγουν οι πόρτες εν κινήσει. Αυτό που εμείς θεωρούμε ότι είναι ασφάλεια, δεν λειτούργησε».
Περισσότερα σε μισθούς, λιγότερα σε επισκευές!
Η «δημοκρατία» φέρνει σήμερα στο φως μια εξωφρενική απόφαση της ΣΤΑΣΥ στις 31 Δεκεμβρίου 2024, την οποία υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Αθανάσιος Κοτταράς.
Η απόφαση αφορά την τροποποίηση του εκτελούμενου προϋπολογισμού για το 2024, την ημέρα που κλείνει το οικονομικό έτος και την απόφαση έγκρισης «στις πιο κάτω μεταβολές».
Κατά 2,4 εκατ. ευρώ αυξάνονται οι «αμοιβές έμμισθου προσωπικού 300.000 ευρώ, οι εργοδοτικές εισφορές 300.000, οι λοιπές προμήθειες τρίτων 1 εκατ., τα έντυπα και η γραφική ύλη 243.000 ευρώ και τα ενοίκια 560.000 ευρώ».
Για να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός, «μειώνουμε κατά 870.000 ευρώ τις επισκευές και συντηρήσεις, κατά 109.000 ευρώ τα σιδηροδρομικά οχήματα, κατά 35.500 ευρώ για τη δημιουργία εφαρμογής για ΑμεΑ, κατά 182.000 ευρώ για αναλώσιμα υλικά, κατά 218.000 ευρώ για ανταλλακτικά παγίων κ.ά.».
Επειδή οι αναφορές που γίνονται στην απόφαση της ΣΤΑΣΥ είναι πολύ γενικές και δίχως αναλυτικές περιγραφές, θα πρέπει να διευκρινίσει η εταιρία αναλυτικά σε τι αφορούν τόσο οι αυξήσεις όσο και οι μειώσεις, και με ποιο αιτιολογικό κρίθηκαν αναγκαίες τελευταία στιγμή, ώστε να γίνουν κατανοητές στους πολίτες.
Τα περιστατικά που έχουν συμβεί την τελευταία διετία στη ΣΤΑΣΥ είναι πολλά, όμως τίποτα δεν διορθώνεται στην πορεία, όπως φαίνεται. Ο Κοτταράς ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος από τον Ιούνιο 2022, αντικαθιστώντας τον Νίκο Χαιρέτα, που είχε παραιτηθεί μετά το τραγικό δυστύχημα με έναν νεκρό εργαζόμενο της ΣΤΑΣΥ τον Νοέμβριο 2021.
Μέχρι τα μέσα του 2022 ο Κοτταράς ήταν αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος στον ΟΣΕ. Την 1η Φεβρουαρίου 2024 κλήθηκε να καταθέσει ως μάρτυρας στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη. Μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε «νόμιμη και νομότυπη τη μετάταξη του σταθμάρχη».
Εδωσαν 5.208 ευρώ για το «Business Leaders»
Στις 24 Δεκεμβρίου 2024 η ΣΤΑΣΥ προχώρησε σε μια ακόμα ακατανόητη απόφαση, βάσει συνθηκών. Σε ένα τάιμινγκ που τα συστήματα ασφαλείας και οι συρμοί καταρρέουν, με κίνδυνο για τους επιβάτες και τους εργαζομένους, η εταιρία αποφάσισε να ανανεώσει τη συμμετοχή της «στην επιχειρηματική έκδοση Business Leaders in Greece 2024».
Συγκεκριμένα, «η έκδοση θα διανεμηθεί με την εφημερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” του Σαββάτου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, στις εταιρίες της έκδοσης, σε υπουργεία, φορείς επιχειρηματικότητας, Επιμελητήρια, στις εκδηλώσεις και τα συνέδρια που η ICAP CRIF διοργανώνει ή συμμετέχει. Η ηλεκτρονική μορφή (e-book) θα είναι διαθέσιμη στο LinkedIn».
Η καραμπινάτη, εντελώς αχρείαστη σπατάλη, που αφορά μόνο φρου φρου, με τη ΣΤΑΣΥ να θεωρεί ότι ανήκει στο κλαμπ των «Business Leaders», «ανέρχεται σε 5.208 ευρώ». Κι όλα αυτά ενώ ανοίγουν οι πόρτες του Ηλεκτρικού όποτε να ’ναι εν κινήσει και για να κλείσουν χρειάζεται ο υπάλληλος να είναι Σβαρτσενέγκερ.
Τρίτωσε το κακό: Δεν έκλεινε η πόρτα του συρμού!
Χθες ήρθε ακόμα μία κακή είδηση, η τρίτη σε λίγα 24ωρη, για τη διαλυτική κατάσταση στους συρμούς. Οι επιβάτες συρμού στη γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας (ΗΣΑΠ) που πήγαιναν προς την Κηφισιά ταλαιπωρήθηκαν επειδή ο οδηγός του συρμού επιχειρούσε ο ίδιος να κλείσει την πόρτα του βαγονιού, που δεν έκλεινε με ασφάλεια.
Τελικά στον σταθμό στα Ανω Πατήσια ανακοινώθηκε στους επιβάτες του συρμού ότι πρέπει να αποβιβαστούν λόγω προβλήματος και να αναμένουν τον επόμενο, ο οποίος όταν έφτασε, ήταν ήδη γεμάτος, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των ανθρώπων. Ο συρμός με την προβληματική πόρτα προφανώς αποσύρθηκε για να επισκευαστεί.
Ηταν το τρίτο περιστατικό στη γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας, τον παλιό ΗΣΑΠ, μέσα σε λίγες ημέρες. Στις 30 Δεκεμβρίου συρμός έβγαζε καπνούς στον σταθμό του Μοσχάτου, ενώ νωρίς το πρωί της Πρωτοχρονιάς άνοιξαν εν κινήσει όλες οι πόρτες συρμού μεταξύ των σταθμών Ανω Πατησίων – Περισσού.
Η ΣΤΑΣΥ το μόνο που βρήκε να πει είναι ότι αυτό το περιστατικό «δεν έχει καμία σχέση με τη βλάβη που σημειώθηκε σε συρμό την Πρωτοχρονιά». Λες κι εξήγησε ποτέ στο επιβατικό κοινό τι συνέβη την 1η Ιανουαρίου.
Ακόμα μία φορά αποδεικνύεται, όπως γράφαμε και πρόσφατα, πως οτιδήποτε κινείται πάνω σε ράγες στην Ελλάδα δεν μπορεί να θεωρείται «σίγουρο» και «ασφαλές» μέσο μεταφοράς. Είναι κάτι που εμπεδώνει καθημερινά πια εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια ο πολίτης αυτής της χώρας.
Ανάλογο συμβάν με άνοιγμα των θυρών εν κινήσει έχει συμβεί πριν από 16 χρόνια και συγκεκριμένα το 2006. Ο εν λόγω συρμός είχε κατασκευαστεί το 1982, δηλαδή συμπλήρωσε 42 χρόνια.
Η «Σταθερές Συγκοινωνίες Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρία (ΣΤΑ.ΣΥ. Μον. Α.Ε.)» είναι δημόσια εταιρία αξιοποίησης και λειτουργίας των μέσων σταθερής τροχιάς της Αθήνας, δηλαδή του Αττικό Μετρό, του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου και του Τροχιόδρομου (Τραμ) στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
Ιδρύθηκε το 2011, ως μετονομασία της Αττικό Μετρό, στην οποία συγχωνεύτηκαν οι ΤΡΑΜ Α.Ε. και Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος Αθηνών – Πειραιώς Α.Ε. (ΗΣΑΠ Α.Ε.). Η ΣΤΑΣΥ είναι εταιρία παροχής συγκοινωνιακού έργου και θυγατρική του ομίλου ΟΑΣΑ.
Χωρίς εκδοτήρια και κυλιόμενες στο μετρό Θεσσαλονίκης
Τα προβλήματα δεν σταματούν ούτε στο μετρό Θεσσαλονίκης, που εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο της αρνητικής δημοσιότητας. Προχθές, Πέμπτη, έγινε ποδαρικό στη νέα χρονιά με το… αριστερό, αφού δεν λειτουργούσαν -ακόμα μία φορά- τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Οι δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν σε αρκετά σημεία, αφού από τις πρωινές ώρες έως αργά το βράδυ της Πέμπτης υπήρχαν δυσκολίες στην έκδοση εισιτηρίων, με πολλά από τα μηχανήματα είτε να είναι χαλασμένα είτε να έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις ένα εκδοτήριο εξυπηρετούσε τους επιβάτες, τουλάχιστον όπως παρατηρήθηκε, στους σταθμούς Βενιζέλου και Νέας Ελβετίας.
Ο σταθμός Βενιζέλου, μάλιστα, είναι αυτός που έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα έως τώρα, λόγω των αρχαίων που υπάρχουν εκεί, τα οποία θέλουν όλοι να τα δουν και να φωτογραφηθούν, άρα μπορεί να γίνει αντιληπτό πόσο μεγάλο πρόβλημα δημιουργήθηκε.
Οπως είναι λογικό, αυτό είχε ως επακόλουθο να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας μεγάλες ουρές, με τους πολίτες να ταλαιπωρούνται μέσα στις γιορτές στην προσπάθειά τους να χρησιμοποιήσουν το μετρό Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, πρόβλημα παρουσιάστηκε και στις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Νέα Ελβετία», αναγκάζοντας έτσι τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν τις κανονικές σκάλες!
Τα παράπονα και η δυσφορία των επιβατών είναι πια σε έντονο βαθμό, καθώς εξακολουθούν να παρατηρούνται βασικά ζητήματα ομαλής λειτουργίας, που μετά από τόσες εβδομάδες δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.
Ολα αυτά αποδεικνύουν πόσο τσαπατσούλικα και στο πόδι αποφασίστηκε η έναρξη λειτουργίας του μετρό, μόνο και μόνο για να κάνει τα εγκαίνια ο πρωθυπουργός στις 30 Νοεμβρίου και να δώσει το σόου του, ενώ θα έπρεπε να έχουν προηγηθεί επαρκείς δοκιμές, επί έναν μήνα τουλάχιστον, όπως αναφέρουν ειδικοί.
Τί μαθήματα νά πάρει;;;;;;; Είσαστε καλά;;;;; Κάθε φορά τίς ίδιες μέγιστες ΑΝΟΗΣΊΕΣ γράφετε. Τί είναι πενήντα οκτώ (;;;;;) ΝΕΚΡΟΊ για αυτούς;;;;;;;;;;; Θά σάς απαντήσουν “””στην Ουκρανία σκοτώθηκαν ένα εκατομμύριο καί””” . Τί νά κάνουν;;;; Νά δώσουν τά λεφτά πίσω, πού φάγανε;;;;;;; Πού νά βρουν καί σέ ποιους άλλους για ξεκαρφωμα τά μιζαρισαν;;;;; Σοβαρευτείτε Επί Τέλους καί γράψτε κάτι σωστό.
Γιατί μας φαίνεται περίεργο με ότι συμβαίνει στα Μέσα Μεταφοράς Σταθερής Τροχιάς ?
Αφού είναι γνωστό ότι μόλις παραδοθεί οποιοδήποτε έργο Σταθερής τροχιάς οι Εθνικοί ” ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ” δηλ. οι Εργολάβοι δεν μπορούν να εισπράξουν έξτρα , οπότε για να μπορέσει η Κυβέρνηση να δώσει και πάλι ζεστό χρήμα στους Εθνικούς Απατεώνες , τα απαξιώνει και κατόπιν προχωρά σε διαγωνισμούς προκειμένου να ξαναδώσει χρήμα , έτσι ώστε να μην κλαίνε οι κακόμοιροι .