Τα πράγματα στη Nissan δεν είναι καθόλου καλά. Η παραγωγή επιβραδύνθηκε και πρόσφατα, η εταιρεία περιέκοψε χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ πούλησε το ένα τρίτο του μεριδίου της στη Mitsubishi.
Μια νέα αποκάλυψη όμως, υποδηλώνει ότι οι ημέρες της αυτοκινητοβιομηχανίας ενδέχεται να είναι μετρημένες. Σε συνέντευξή τους στους Financial Times, δύο στελέχη της Nissan δήλωσαν ανώνυμα ότι η εταιρεία έχει «12 έως 14 μήνες για να επιβιώσει». «Αυτό θα είναι δύσκολο. Και στο τέλος, θα χρειαστούμε την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ να τυπώσουν μετρητά».
Η εταιρεία φέρεται να αναζητά νέο στρατηγικό επενδυτή, όπως τράπεζα ή μεγάλο ασφαλιστικό όμιλο, για να αντικαταστήσει ορισμένες από τις μετοχές της Renault. Η εταιρεία επίσης δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο η μακροχρόνια αντίπαλος της Honda να πάρει το πλειοψηφικό μερίδιο της εταιρείας, λέγοντας ότι «όλες οι επιλογές» βρίσκονται στο τραπέζι. Η Nissan υπέγραψε πρόσφατα συνεργασία με τη Honda (και τη Mitsubishi) για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη Ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η Renault σκέφτεται ακόμη και να πουλήσει ένα μέρος των μετοχών της στη Honda. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία φέρεται να θέλει να αναδιαρθρώσει την 25ετή συμμαχία της με τη Nissan. Μια ανώνυμη πηγή εντός της εταιρείας λέει ότι μια μεγαλύτερη συνεργασία Honda-Nissan θα ήταν «μόνο θετική» για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι μειωμένες πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία ώθησαν τη Nissan να περικόψει περισσότερες από 9.000 θέσεις εργασίας μέσα στο Νοέμβριο, ενώ ταυτόχρονα μείωσε την παραγωγή κατά σχεδόν 20%. Τα λειτουργικά κέρδη της Nissan μειώθηκαν κατά 85% το τρίτο τρίμηνο, με την εταιρεία να καταγράφει καθαρή ζημία 9,3 δισεκατομμυρίων Γεν (60,1 εκατομμύρια δολάρια με τη σημερινή συναλλαγματική ισοτιμία). Η εταιρεία εκτιμά ότι θα εξοικονομήσει 3 δισεκατομμύρια δολάρια περικόπτοντας θέσεις εργασίας και παραγωγή καθώς προσπαθεί να αναδιαρθρωθεί…
Βλέπουμε λοιπόν ότι τα προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν αφορούν μόνο την Γερμανία, αλλά και την πανίσχυρη βιομηχανικά Ιαπωνία…
Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος τα προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα χρεωνόταν ο εκδιωχθείς πρώην πρόεδρος Κάρλος Γκοσν (φωτό), αλλά πλέον, 5 χρόνια μετά η συγκεκριμένη δικαιολογία δεν πείθει…