Στις 30 Νοεμβρίου το Μετρό Θεσσαλονίκης μπαίνει -εκτός σοβαρού απροόπτου- στις ράγες, αλλά ο ντόρος για το επίμαχο λογότυπο δεν λέει να κοπάσει, την ώρα που στο φως βγάνουν διαρκώς νέες αποκαλύψεις για το ζήτημα της απευθείας ανάθεσης.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας βρέθηκε σήμερα καλεσμένος στη εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι», όπου και μίλησε για την υπόθεση, σημειώνοντας πως την απευθείας ανάθεση έκανε η εταιρεία Ελληνικό Μετρό ΑΕ και επισημαίνοντας πως ο ίδιος ασχολήθηκε μόνο με την παρουσίαση του πολυσυζητημένου λογότυπου, το οποίο δεν ενέκρινε καν, καθώς για αυτό, όπως είπε, υπάρχουν οι ειδικοί.
«Δεν θα χαρακτηρίσω τον θόρυβο δικαιολογημένο ή αδικαιολόγητο, τόσο ως προς την ουσία του θέματος όσο και ως προς το λογότυπο. Θα ήθελα το Ελληνικό Μετρό να έχει λύσει το θέμα πρωθύστερα. Δεν πρέπει να μένουμε στην τελευταία στιγμή για να αντιμετωπίζουμε στη χώρα προβλήματα. Αν γινόταν νέος διαγωνισμός και όχι απευθείας ανάθεση από την Ελληνικό Μετρό, δεν θα προλαβαίναμε να έχουμε έγκαιρα το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, για να το πω διαφορετικά, την ταυτότητα», είπε ο υπουργός Μεταφορών.
Κατόπιν -σε μια απόπειρά του, ενδεχομένως, να μας καθησυχάσει πως δεν θα υπάρξουν νέα Τέμπη(;)- αναφέρθηκε στις προδιαγραφές ασφαλείας του έργου, σημειώνοντας πως «οι έλεγχοι και οι δοκιμές στα συστήματα και τους συρμούς έχουν ξεκινήσει από το 2021. Αρχικά χειροκίνητα και στη συνέχεια ηλεκτρονικά. Και σήμερα γίνονται σε κανονική εμπορική λειτουργία. Ταυτόχρονα γίνονται οι έλεγχοι στην ίδια την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει την λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό. Είναι η εταιρεία που λειτουργεί ήδη κατά τον ίδιο τρόπο το Μετρό Κοπεγχάγης και αυτό του Μιλάνου. Η εταιρεία ανέφερε ότι επί 40 χρόνια που λειτουργεί αυτά τα συστήματα ασφαλείας δεν έχει καταγραφεί ούτε ένα δυστύχημα. Και ότι με τα συστήματα που έχουν τοποθετηθεί στο Μετρό Θεσσαλονίκης, η πιθανότητα αστοχίας είναι μία στα 100.000 χρόνια».
Είναι ντροπή σας να εμπαίζεται με την λογική, με την κρίση, με την γνώση του κάθε απλού πολίτη. Εμπιστευτήκατε ειδικούς για μια εικόνα που κόστισε 30.000 ευρώ λες και είναι μαρουλόφυλλα τα ευρώ.
Εντάξει λοιπόν ας εμπιστευτείτε και την αξιοπρέπειά σας αν υπάρχει, αναλυτική κατάσταση μέχρι το τελευταίο ευρώ που χρεώθηκαν αυτά τα χρήματα.
Πόσο φίλοι κολλητοί-εκλεκτοί κ.ο.κ. συμμετείχαν σε αυτή την τόσο κοπιαστική δουλειά.
Θα πληρώνουμε και πνευματικά δικαιώματα εφ΄ όρου ζωής?
Δεν είσαστε χθεσινοί στην πολιτική ζωή του τόπου.
Σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας και τα ατυχήματα περισσότερο έχει να κάνει με ανθρώπινο λάθος, με λάθος χειρισμό, με άγνοια και η ζημιά εδώ λαμβάνει διαστάσεις εκτός ελέγχου και πέρα φαντασίας.
Σχετικά με κακή κατασκευή σε κάθε περίπτωση το μέγεθος της ζημιάς παραμένει πολύ περιορισμένο. Ο κατασκευαστής λαμβάνει πρόληψη και μέριμνα για πιθανές βλάβες και τοποθετεί εφεδρικά συστήματα ασφαλείας πριν καν τεθεί σε λειτουργία, στάδιο δοκιμής και πρώτης κυκλοφορίας.
Εννοείται η συντήρηση σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
Από που προκύπτει η πιθανότητα αστοχίας είναι μία στα 100.000 χρόνια.
Μην υποτιμάται τον αναγνώστη.
Χίλιες φορές σιωπή παρά διαρκής κοροϊδία. Πόσο κάτω στον ξεφτίλισμα.