Με υπόμνημά τους οι μηχανοδηγοί θέτουν προ των ευθυνών της τη Hellenic Train

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σήμα κινδύνου για θέματα ασφαλείας των τρένων και του προαστιακού εκπέμπουν οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, οι οποίοι θέτουν ενώπιον των ευθυνών της τη διοίκηση της ιταλικής εταιρίας που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Τα υποτιθέμενα γρήγορα «ασημένια βέλη» της Hellenic Train, οι αμαξοστοιχίες ETR 470, παραμένουν καθηλωμένες λόγω βλαβών, ενώ οι διπλοί συρμοί Railbus δεν επανδρώνονται ακόμα και σήμερα με δύο μηχανοδηγούς, παρά τα απανωτά περιστατικά ασφαλείας στις ράγες, κατά παράβαση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας (ΓΚΚ), όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς.

Όπως τονίζουν, η ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας επαφίεται αποκλειστικά στην απαρέγκλιτη τήρηση του ΓΚΚ, ελλείψει σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας σε μεγάλο τμήμα του δικτύου.

Η ιταλική εταιρία δεν έχει χορηγήσει φορητές συσκευές GSM-R στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι αυτό έχει συμφωνηθεί από τον Μάιο του 2023, ενώ μετά την τραγωδία των Τεμπών έχουν παραιτηθεί 11 μηχανοδηγοί, οι οποίοι φαίνεται πως δεν άντεξαν τις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι δεν εφαρμόζεται η 11ωρη ανάπαυση στις εκτός έδρας υπηρεσίες, προγραμματίζεται διπλή ανάληψη εργασίας εντός της ίδιας ημέρας, ενώ δεν έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες αναπαύσεις του Νοεμβρίου στο σύνολο του προσωπικού.

Επίσης αναφέρουν ότι οι υπηρεσίες του Προαστιακού Αθήνας δεν έχουν το απαιτούμενο 30λεπτο διάλειμμα στη μέση της βάρδιας.

Ως προς τα δρομολόγια στην Αλεξανδρούπολη σημειώνουν πως ξεκίνησαν παρά το γεγονός ότι η εταιρία γνώριζε ότι «δεν υπάρχει επάρκεια επικοινωνιών ενώ υπάρχουν και αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις».

Καμία πίεση

Στο υπόμνημα που έστειλαν στη διοίκηση της Hellenic Train ζητούν να μάθουν τον λόγο για τον οποίο δεν ασκεί πίεση στον ΟΣΕ για την αποκατάσταση των προβλημάτων αλλά μεταφέρει τις ευθύνες στους μηχανοδηγούς. Επιπλέον ζητούν μέτρα ώστε «να καταγράφονται οι συνομιλίες μηχανοδηγών και σταθμαρχών από τη Hellenic Train, καθώς σε πρόσφατο συμβάν ο μηχανοδηγός ανέφερε ότι επανειλημμένα επικοινώνησε με σταθμό χωρίς να λάβει απάντηση, αλλά δεν μπορεί να το αποδείξει καθώς μοναδικός κάτοχος των στοιχείων είναι ο ελεγχόμενος (σ.σ.: ο ΟΣΕ)».

Από την πλευρά της η εταιρία παραδέχεται πως το ένα «ασημένιο βέλος» έχει αποσυρθεί καθώς βρίσκεται σε προγραμματισμένη βαριά συντήρηση, ενώ στα άλλα δύο έχουν προκληθεί βλάβες, με αποτέλεσμα σήμερα να δρομολογείται μόνο η μία αμαξοστοιχία, ώστε η δεύτερη που απομένει να αποτελεί ρεζέρβα. Το αποτέλεσμα είναι τα περισσότερα δρομολόγια εκτελούνται σήμερα με ηλεκτράμαξες.

Από την πλευρά τους οι μηχανοδηγοί ζητούν προγραμματισμό δρομολογίων σε χρόνους που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να σταματήσουν οι μεγάλες καθυστερήσεις που τους φέρνουν σε αντιπαράθεση με τους επιβάτες.

Το σωματείο των μηχανοδηγών «καρφώνει» την εταιρία και για την απώλεια του ταχογράφου στο περιστατικό του Δεκεμβρίου του 2023, όταν αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση συρμών του προαστιακού.

«Στη δε μία εκ των ως άνω περιπτώσεων χάθηκε με δική σας υπαιτιότητα (σ.σ.: της Hellenic Train) ο ταχογράφος αμαξοστοιχίας, η ανάλυση του οποίου θα έδινε σημαντικά στοιχεία προς αξιοποίηση στον εν λόγω μηχανοδηγό και ενδεχόμενα να είχε οδηγήσει είτε στη μη επιβολή πειθαρχικής ποινής άλλως σε σημαντικότερα ελαττωμένης από αυτή που εν τέλει του επιβλήθηκε» αναφέρει η ΠΕΠΕ σε σχετική επιστολή της.

Ζητά συνάντηση

Την ίδια ώρα, κατεπείγουσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ζητά το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού, το οποίο έχει 2.000 μέλη που χρησιμοποιούν το μέσο καθημερινά στην Αττική και την Κορινθία, ζητώντας ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που προτίθεται να λάβει για την αναγκαία ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση των υπηρεσιών μετακίνησης.

Αφορμή για την ανησυχία του επιβατικού κοινού του προαστιακού αποτέλεσαν τα τρία περιστατικά το τελευταίο δίμηνο με την αντίθετη κίνηση δύο συρμών επί της ίδιας γραμμής στον σταθμό Αγίων Αναργύρων στις 13 Σεπτεμβρίου, την πρόσκρουση του προαστιακού σε δέντρα επί της σιδηροδρομικής γραμμής στη Σφενδάλη στις 14 Σεπτεμβρίου και την παραλίγο είσοδο συρμού σε σήραγγα του μετρό στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9 Οκτωβρίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ