Στην κατάσχεση βιντεοληπτικού υλικού στο οποίο καταγράφεται η διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της 28ης Φλεβάρη 2023, του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη, προχώρησε ο εφέτης – ανακριτής που ερευνά τα αίτια της μετωπικής σύγκρουσης δύο τρένων με 57 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες.
Στο πλαίσιο απόρρητης επιχείρησης που, σύμφωνα με πληροφορίες, ολοκληρώθηκε το περασμένο Σάββατο με τη συνδρομή κλιμακίου αστυνομικών της Πιερίας, ο εφέτης – ανακριτής προχώρησε στην κατάσχεση του βιντεοληπτικού υλικού, το οποίο αυθημερόν αποστάλθηκε στα εργαστήρια της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. στην Αθήνα, προκειμένου σε πρώτη φάση να διακριβωθεί η γνησιότητά του.
Στο πλαίσιο πάντα της διερεύνησης των συνθηκών της σιδηροδρομικής τραγωδίας, ο εφέτης – ανακριτής ηγήθηκε προχτές των ερευνών της αστυνομίας σε περιοχή της Κατερίνης, εξετάζοντας, όπως εκτιμάται, μαρτυρίες για την ύπαρξη οπτικού υλικού από τρίτη κάμερα, πέραν του υλικού καμερών που έχει ήδη συμπεριληφθεί στη δικογραφία και έχει εξεταστεί σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το συγκεκριμένο βίντεο, που κατασχέθηκε από ιδιωτική επιχείρηση, βρίσκεται στα χέρια της αστυνομίας και από την εργαστηριακή εξέταση μένει να αποδειχθεί η γνησιότητά του και στη συνέχεια το περιεχόμενό του.
Στο πλαίσιο της έρευνας, την Τρίτη, απολογήθηκε ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Β. Παπαγεωργίου, σε βάρος του οποίου έχει ασκηθεί δίωξη για παράβαση καθήκοντος από κοινού, τελεσθείσα και διά παραλείψεως.
Εκ νέου προθεσμία έλαβαν άλλοι δύο κατηγορούμενοι, επίσης για πλημμέλημα, ενώ για αύριο, Παρασκευή, έχουν κληθεί σε συμπληρωματική απολογία πρώην στελέχη του ΟΣΕ. Αλλοι, δε, κατηγορούμενοι έχουν λάβει προθεσμία για να απολογηθούν από τις αρχές μέχρι και τα μέσα του Νοέμβρη.
Αυτό πάντως που παραμένει εξόφθαλμο είναι ο προκλητικός τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί από την πρώτη στιγμή να συγκαλύψει όλες τις πτυχές του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη. Δηλαδή, τις διαχρονικές ευθύνες του κράτους και όλων των κυβερνήσεων, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, που κινήθηκαν στις ράγες της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως ισχύει και στην ΕΕ. Αυτό οδήγησε στην κατάτμηση του ΟΣΕ, στον χωρισμό της ράγας από το τρένο, στην ιδιωτικοποίηση, στην υποβάθμιση των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, που θεωρούνται «κόστος» για την κερδοφορία των ομίλων που εκμεταλλεύονται τις μεταφορές. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και στην υπόλοιπη ΕΕ της «απελευθερωμένης σιδηροδρομικής αγοράς», αφού μόνο στο 13% του δικτύου έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικά μέσα ασφαλείας, όπου δηλαδή συμφέρει τους επιχειρηματικούς ομίλους.