Ο χρυσός θρόνος του Τουταγχαμών!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο «Χρυσός Θρόνος» του Τουταγχαμών, ένα μοναδικό έργο τέχνης. Το οποίο μάλιστα διατηρείται άψογα εδώ και 3000 χρόνια, το τελευταίο χρονικό διάστημα στο νέο μουσείο του Καΐρου! 

Η πολυτελής πολυθρόνα διακρίνεται για την πολυπλοκότητα της τεχνικής της και την αφθονία των λεπτομερειών. Τα χρώματά του δεν έχουν ξεθωριάσει πάνω από τρεις χιλιάδες χρόνια, γεγονός που χρησιμεύει ως απόδειξη της υψηλής δεξιοτεχνίας των αρχαίων Αιγυπτίων τεχνιτών.

Ο βασιλικός θρόνος είναι κατασκευασμένος από ξύλο, καλυμμένος με χρυσό και ασήμι. Είναι διακοσμημένο με ημιπολύτιμους λίθους και χρωματιστό γυαλί. Δύο προεξέχοντα κεφάλια λιονταριών προστατεύουν την έδρα του θρόνου, ενώ τα μπράτσα παίρνουν τη μορφή φτερωτών ουραιών ή κόμπρες που εκτρέφουν που φορούν το διπλό στέμμα της Αιγύπτου και φυλάσσουν τα καρτούχα ονόματα του βασιλιά. Ο θρόνος ονομάζεται (Ist) στα αιγυπτιακά ιερογλυφικά από το όνομα της μητέρας θεάς Ίσιδας, η οποία συνήθως απεικονιζόταν να φέρει ένα θρόνο στο κεφάλι της ως χαρακτηριστικό έμβλημα.

Ο χρυσός θρόνος ανακαλύφθηκε το 1922 από τον Βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ. Βρέθηκε κάτω από ένα νεκρικό κρεβάτι ιπποπόταμου στον προθάλαμο του τάφου του Τουταγχαμών (1341-1323 π.Χ.), Νέο Βασίλειο, τέλη της 18ης Δυναστείας. Κοιλάδα των Βασιλέων, Λούξορ, Αίγυπτος.

Ο θρόνος δεν σήμαινε μόνο τη σύνδεση μεταξύ των κόσμων των Θεών και των ανθρώπων, αλλά και το μεγαλείο, τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την ισορροπία. Δεδομένου ότι οι βασιλιάδες θεωρούνταν Θεοί στη γη, μπορεί να μην είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τον Τουταγχαμών να επιβάλλει τη θεϊκή του θέληση στους υπόλοιπους θνητούς ενώ κάθεται σε αυτόν τον χρυσό θρόνο.

Στο πίσω μέρος του θρόνου? απεικονίζει, η βασίλισσα Ankhesenamun κρατά μια κούπα και απλώνει αρωματικό λάδι στο γιακά του συζύγου της σε μια τυπική σκηνή στυλ Amarna, ο δίσκος ηλίου Aten λάμπει πάνω από το βασιλικό ζευγάρι. Την εποχή που φτιάχτηκε, τα ονόματά τους ήταν Tutankhaten και Ankhespaaten. Η σκηνή δείχνει μια από τις πιο διάσημες και οικείες σκηνές στην ιστορία της τέχνης: ο νεαρός βασιλιάς εμφανίζεται να κάθεται και να τον απολαμβάνει μια αλοιφή από τη σύζυγό του Ankhesenamun. Ο βασιλιάς φορά σύνθετο στέμμα και φαρδύ γιακά και η βασίλισσα φοράει διάδημα. Τα σώματα και οι περούκες και των δύο είναι ένθετα με εξαίσιο χρωματιστό γυαλί και οι λινές τους ρόμπες είναι ασημένιες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ