ΧΡΥΣΗ VISA ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
ΠΗΓΗ ΧΟΡΗΓΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
Γράφει ο Καθηγητής Ανδρέας Αθηναίος*
H Διεθνής Πρακτική
Η «Χρυσή Βίζα» δεν είναι μια Ελληνική Πρωτοτυπία. Είναι ένα «εργαλείο» που εφαρμόζεται από ένα μεγάλο αριθμό χωρών από την Ελβετία, τις ΗΠΑ, και το Ηνωμένο Βασίλειο, μέχρι τον Καναδά και την Γερμανία, έως τα Αραβικά Εμιράτα, την Ιρλανδία , αλλά και την Σιγκαπούρη και την Ινδονησία. Η Έρευνα τεκμηριώνει ότι η Χρυσή VISA χρησιμοποιείται από τις διάφορες χώρες με σκοπό την ελεύθερη διακίνηση του Κεφαλαίου παρακάμπτοντας τα «σύνορα» εθνικών οντοτήτων, και δικαιωμάτων Ιθαγένειας επι του εκάστοτεΕθνικού Εδάφους. Θα έλεγε κανείς ότι είναι ένα από τα εργαλεία της Παγκοσμιοποίησης, που την εφαρμόζει προτού αυτή επιτύχει την ποθητή της «Ολοκλήρωση».
Η Χρυσή Βίζα δημιουργεί ένα «παράλληλο σύμπαν Προ-Παγκοσμιοποίησης» με ελεύθερη διακίνηση Κεφαλαίων καιπροσώπων με κριτήρια που βάζουν οι –στο όραμα της Παγκοσμιοποίησης– «Κυβερνήσεις Χορικής Διαχείρισης» στο πεδίοτου Διεθνούς Χορικού Ανταγωνισμού.
Οι «Εθνικές Κυβερνήσεις» είναι αυτές που ορίζουν τις προϋποθέσειςγια Χρυσή Βίζα και αξίζει να τις μελετήσουμε
Ι :) OI ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
Οι Χώρες αυτές αντιλαμβάνονται ότι αυτός που αποκτά Χρυσή Βίζαέχει το όφελος να κυκλοφορει και να έχει οικονομικό όφελος από τη απόκτησή της, και ως χώρες με αυτοπεποίθηση που κοιτάζουν το συμφέρον τους, χειρίζονται την Χρυσή Βίζα στα πλαίσια μιας «αμφοτεροβαρούς σύμβασης». Οι Χώρες με αυτοπεποίθηση απαιτούννα ωφεληθούν και αυτές από την επ ανταλλάγματι χορήγηση χρυσήςβίζας.
–1–Η Αυστρία: έχει από τα αυστηρότερα Κριτήρια : Απαιτεί ή να επενδυθούν (από τον αιτούντα) ΔΕΚΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ή 3.000.000 ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ…. Και αυτά, για να αποκτήσεις παραμονή 5 ετών. Η Αυστρία «Δεν Πουλάει» απόκτηση Ιθαγένειας για κανένα ποσόν. (Φυσικά μπορείκαι να ερωτευθείτε, οπότε τα πράγματα με ένα αληθινό γάμοαλλάζουν…)
–2–Ελβετια : δεν χρειάζεται να αγοράσεις ακίνητη περιουσία ήΚρατικά Ομόλογα. Θα σου δοθεί χρυσή βίζα εάν πληρώνεις στην Ελβετία ετησίως φόρους από 150.000 έως 1.000.000 ελβετικάφράγκα.
***–3- ΙΡΛΑΝΔΙΑ : Απαιτεί Επένδυση ΕΝΟΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥ ΕΥΡΩ σε (α) Επενδυτικό Κεφάλαιο, ή , (β) ΕπιχειρηματικόΚεφάλαιο , ή (γ) Ακίνητη περιουσία, ή (δ) ΚΑΤΑΠΙΤΕΥΜΑ (ENDOWMENT) {ΚΡΑΤΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΑΣ ΤΟ (δ)}
–4– Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα $2.500.000 – $3.000.000 δολάρια σε δημόσιες επενδύσεις ή «τα μισά» για αγορά ακίνητης περιουσίας.
¨Η να είσαι πρόσωπο με ιδιαίτερα προσόντα (πχ Διδακτορικό) και «χαρίσματα» (ταλέντα).
Σημείωση: Η Χώρα ενδιαφέρεται περισσότερο να προσελκυσθούνάξιοι Άνθρωποι και λιγότερο χρήματα.
-5- ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ : Προϋπόθεση επένδυση 2.000.000 λίρεςκατατεθειμένες σε Τράπεζα και μετα από χρόνια (αν είσαι καλόπαιδί) κάνεις αίτηση για υπηκοότητα.
–6—ΣΥΓΚΑΠΟΥΡΗ : Ελάχιστη επένδυση $1.900.000 Δολάρια , να έχεις στη χώρα σου δική σου εταιρεία της οποίας τα στοιχεία θα ελεγχθούν . .
***-7— ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ : Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι προϋποθέσεις της Νέας Ζηλανδίας για την «χρυσή βίζα» την οποίαονομάζουν «Βίζα Επενδυτου» που αξίζει να μελετηθούν στις λεπτομέρειες τους από το πρωτότυπο της Κυβερνητικής Ιστοσελίδας
Σταχυολογούμε τις προϋποθέσεις: Μια επένδυση για να είναι αποδεκτή πρέπει :
Α) (α)Να «αποδίδει» (β) Να γίνει σε Δολάρια Νέας Ζηλανδίας (έτσι ενισχύεται το ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών), (γ) να έχει θετικέςεπιπτώσεις στην οικονομία της Νέας Ζηλανδίας (εδώ δεν αρκεί το κριτήριο της δημιουργίας θέσεων εργασίας αλλά τίθεται το κριτήριοτης διασύνδεσης εισροών εκροών με τις άλλες παραγωγικές μονάδες ώστε οικονομετρικά να παρουσιάζεται ένα θετικό αποτέλεσμα τόσο Μακροοικονομικά όσο Και Μικροοικονομικά (positive sumeconomy) (δ) Δεν πρέπει η επένδυση να είναι για προσωπική χρήση, κατοικία. Αυτοκίνητα, σκάφη)
Β) Η Επένδυση σε ακίνητη περιουσία πρέπει να είναι για ανάπτυξηκατοικιών (Property Development) δηλ. η Νέα Ζηλανδία δεν λέειελάτε να αγοράσετε υπαρκτές κατοικίες διότι γνωρίζει καλά ότι η μεταβίβαση ιδιοκτησίας δεν είναι επένδυση. Επένδυση είναι ότι «αναπτύσσει» υποδομές κατοικιών. Και έτσι η Ν Ζηλανδία δεν δημιούργησε για τον εαυτό της στεγαστικό πρόβλημα πουλώντας το υπαρκτό αλλά δημιούργησε με την Χρυσή Βίζα προϋποθέσεις να παραχθεί νέο. Νέες Κατοικίες.(Που είναι και η έννοια της επένδυσης)
Σημείωση : Παράδειγμα για την Ελληνική πραγματικότητα, επενδυτής θα νοείτο κάποιος που θα «αξιοποιούσε» την ακίνητηπεριουσία αναβαθμίζοντας τον Κεραμικό, σε μεγάλη έκταση ώστε να πάρει χρήση και αξία (αναβαθμιζόμενο) το υπάρχον οικιστικόαπόθεμα (πραγματοποιήθηκε στην ανατολική Φιλαδέλφεια ΗΠΑ την δεκαετία του 70 και το παρακολουθήσαμε και το μελετήσαμε στο Regional Science Dept και στο City Planning Dept στο University of Pennsylvania ) Και όταν λέμε επένδυση δεν εννοούμε να αγοράσει (ο Επενδυτής) στις υποβαθμισμένες τιμές την ιδιοκτησία άλλων που είχαν την ατυχία της εγκατάλειψης περιοχών της Αθήνας στην τύχητους , αλλά σε μια επένδυση που το κέρδος της δεν θα στηριζόταν στο Displacement (δηλ. στην εκδίωξη των ντόπιων) αλλά στην συμμετοχήτους στην ανάπτυξη με το μέρος που συνεισφέρουν με την περιουσίατους. Αν αυτό εφαρμόστηκε στην Αμερική δεν μπορεί να απορριφθείμε το Επιχείρημα ότι η πρόταση δεν ανήκει στο πλαίσιο της Ελεύθερης Οικονομίας.
Επενδυτής θα ήταν ακόμα εκείνος που θα έπαιρνε και προγράμματα επιχορηγήσεων ΕΣΠΑ για αναβίωση Οικισμών. Χρειάζεται όμως να εξασφαλίσουμε στον Επενδυτή μόνο ότι υπάρχει η διάθεση περιφερειακής ανάπτυξης και η απελευθέρωση από τα δεσμά της νοοτροπίας της συγκέντρωσης των πάντων στο Κέντρο της Αθήνας
Γ) Ενδιαφέρουσα είναι η Νεοζηλανδική πρόταση για επένδυση σε Start Ups κάτι το οποίο εισήγαγε από την ΔΕΘ Ο ΚυριάκοςΜητσοτάκης για την χορήγηση Χρυσής Βίζας από την Ελλάδα.
Η Ιδέα της Επένδυσης σε Start Ups είναι μια πρώτη διαφοροποίησητης Ελληνικής Χρυσής βίζας. που δίνει την δυνατότητα πραγματικήςεπένδυσης στην Ελληνική Οικονομία, δηλ. επένδυσης που θα παράγεινέο ΑΕΠ και με δυνατότητα να διακλαδωθεί με άλλους παραγωγικούς τομείς της Ελληνικής Οικονομίας αλλά και της Διεθνούς.
Είναι η πρώτη κίνηση στην εφαρμογή της Ελληνικής Χρυσής Βίζαςώστε να προκαλέσει «ξένες επενδύσεις» αντί της μέχρι τώραδημιουργίας «παράλληλης κτηματομεσιτικής αγοράς» που δημιουργείται με την προσφορά από την εκποίηση της ακίνητηςπεριουσίας των Ελλήνων, και την εν συνεχεία αγοροπωλησία από ξένους σε ξένους, ή την ενοικίαση από τους ξένους με ανάλογηεξαγωγή συναλλάγματος. Οι αγοραστές Ελληνικών κατοικιών σπάνιατις αγοράζουν για να μείνουν οι ίδιοι αφού και η Ελληνική Χρυσή Βίζα δεν απαιτεί παραμονή στην Ελλάδα) με αποτέλεσμα την δημιουργία «Στεγαστικού αδιεξόδου» το οποίο η Κυβέρνησηαναγνώρισε και είχε και σαν πρώτη συνέπεια τις αλλαγές για χορήγηση Χρυσής Βίζας.
Ο Ελληνικές αλλαγές αυτές «λένε» : Σας δίνουμε (με την ΧρυσήΒίζα) την δυνατότητα να κυκλοφορείτε ελεύθερα στην ζώνη ‘Σεγκεν»χωρίς να σας ζητάμε να διαμένετε μόνιμα στην Ελλάδα (NoResidency Required) , και εμείς από εσάς –σε μια αμφοτεροβαρήσύμβαση– σας ζητάμε να επενδύσετε σε Ελληνικές Start Ups. Σας ζητάμε δηλ. να μετέχετε της αναπτυξιακής δραστηριότητας της Χώρας προσθέτοντας στο ΑΕΠ της, ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΤΕΘΥΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΥΠΑΡΚΤΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ , κάτι που ουσιαστικάείναι μεν για εσάς (τους αιτούντες χρυσή βίζα) επένδυση, για την Ελληνική Οικονομία όμως και την Ελληνική Κοινωνία είναι ΕΚΠΟΙΗΣΗ.
Είναι σημαντική η διαφορά μεταξύ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΙΗΣΗΣ.
Δ) Και Ιδού και η Έκπληξη των Νεοζηλανδών που έχουν την ίδιασκέψη με τουw Ιρλανδούς. “Θέλετε Επενδυτική Βίζα ΝέαςΖηλανδίας ? ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΑ.
ΙΙ) ΣΗΜΑΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
Το παρόν άρθρο δεν έχει σκοπό την συγκριτική ανάλυση των προσφερόμενων ευκαιριών Χρυσής Βίζας ανά τον Κόσμο. Η ανάλυσημας γίνεται με το ενδιαφέρον μας στην ΕΛΛΑΔΑ που αγαπάμε. Εντελώς διεξοδικά γυρνώντας τον Κόσμο μπορείς να διακρίνεις τις «σημαίες ευκαιρίας¨» πχ :
—Τουρκία : σου δίνει υπηκοότητα 3-6 μήνες αφού επενδύσεις$250.000 σε ακίνητα.—
— Cayman Islands… Γίνεσαι «Μόνιμος Κάτοικος» (αλλά ΠΟΤΕ υπήκοος) μερικούς μήνες αφού επενδύσεις 2.500.000 Δολάρια σε ακίνητα, Μετα δεν σε ενοχλεί κανείς…
ΙΙΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Υπάρχει και μια άλλη «δυνατότητα» για Χρυσή Βίζα. Αυτή της Επένδυσης στο «Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο (Κεφάλαιο)» που την προσφέρουν και χώρες όπως η Antigua, η Μάλτα, κ.α.
Η Περίπτωση της Ελλάδας μας
H XΡΥΣΗ ΒΙΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΧΡΥΣΗ ΒΙΖΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
—Με τον Νόμο 5100/2024 αλλάζουν οι προϋποθέσεις για την απόκτηση Χρυσής Βίζας όπως τις διατύπωσε ο ΚυριάκοςΜητσοτάκης στη ΔΕΘ. Έναυσμα των αλλαγών έγινε το ΣτεγαστικόΑδιέξοδο της Χώρας. Ταυτόχρονα όμως με την αποσύνδεση της χρυσής Βίζας από την προϋπόθεση της Αγοράς ακίνητης περιουσίας εισάγεται νέα προϋπόθεση που στοχεύει στην κατεύθυνση«επενδυτικού ποσού 250.000ε από 1 Ιανουαρίου 2025 σε Start Up Επιχείρηση που είναι μέλος του Εθνικού Μητρώου νεοφυώνεπιχειρήσεων (Elevate Greece) με τα βάσιμα τα προσδοκόμενα –ως ανωτέρω Γ- θετικά αποτελέσματα.
.Επίσης το ποσόν των 250.000Ε παραμένει για εξής περιπτώσεις
1 Αγορά ακινήτου που επιτρέπεται η αλλαγή της χρήσης του σε Κατοικία
2.Ακινητο που αποτελεί βιομηχανικό κτήριο εφόσον δεν έχειλειτουργήσει ως τέτοιο τα τελευταία 5 χρόνια
3. Διατηρητέο κτίριο η τμήμα διατηρητέου προς αποκατάσταση η ανακατασκευή, και εφόσον ολοκληρωθεί η αποκατάσταση η ανακατασκευή
— Το ποσόν της τάξης των 250.000 κρίνεται απαραίτητο για να είναι οικονομικά ανταγωνιστική η χρυσή βίζα της ΕΛΛΑΔΑΣ συγκριτικάμε άλλες χώρες. Και αυτό είναι δεκτό εφόσον δεν προάγει έναν μηχανισμό εκποιήσεως όπως το «πέτυχε» στην περίπτωση της δημιουργίας στεγαστικού προβλήματος και γενικά εκποίησηςακίνητης περιουσίας που αποκτήθηκε με μακροχρόνιο κόπο και θυσίες από την Ελληνική κοινωνία.
ΠΡΟΤΑΣΗ
–Όπως και με την για πρώτη φορά (από 1-1-2025) απόκτησης χρυσήςΒίζας με επένδυση των 250.000Ε στις νεοφυείς επιχειρήσεις, με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, προς την ίδια κατεύθυνσηΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ να υιοθετηθεί χορήγηση GOLDEN VISA με την επένδυση –ΑΛΛΑ Με ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΧΟΡΗΓΙΑΣ- στον Πολιτισμόμε το ποσόν των 200.000Ε
«ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ»
Επειδή η υλοποίηση της πρότασης αυτής θα απαιτήσει «τροπολογία»
Τεκμηριώνουμε την Αναγκαιότητα και τον Σκοπό της, ακολουθώνταςεν μέρη τα προ απαιτούμενα της κοινοβουλευτικής Διαδικασίας
1. Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζεται από την Πρόταση (και την σχετικήΤροπολογία)α. Οι Πόροι για τον Πολιτισμο εκτός του Τακτικού Προϋπολογισμού, (και του ΕΣΠΑ) μηδενίσθηκαν με την πώληση του ΟΠΑΠ σε Ιδιώτη. Αποτέλεσμα της πώλησης του ΟΠΑΠ είναι το γεγονός ότι οι διατιθέμενοι πόροι στον Πολιτισμο είναι έκτοτεπεριορισμένοι.
β. Το Υπουργείο Πολιτισμού με Οργανωμένο και στελεχωμένοΜΗΤΡΩΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ επιχορηγεί ετησίως αξιόλογουςπολιτιστικούς φορείς και δράσεις έχοντας στην διάθεση του συνολικές πιστώσεις που επιτρέπουν επιχορηγήσεις με πολύ μικράποσά που αν και συμπληρωνομενα από ιδιωτικές χορηγίες δεν δίνουντην δυνατότητα της πλήρους ενεργοποίησης και αποτελέσματος των πολιτιστικών φορέων και των Ανθρώπων του Πολιτισμού.
γ, Το Υπουργείο Πολιτισμού έχει -εκ του τακτικού προϋπολογισμού– (άνωθεν) καθορισμένους τους πόρους για πολιτιστική δημιουργία και η σημερινή Πολιτική Ηγεσία της Λίνας Μενδωνη μπορεί να πιστωθεί με αποτελέσματα πολλαπλάσια των δυνατοτήτων των οικονομικώνπόρων που της παρέχονται, κάτι που τεκμηριώνεται με μια σύντομημελέτη του ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ
2. Η Αναγκαιότητα :Χρειάζονται πρόσθετοι πόροι για τον πολιτισμο που θα αντικαταστήσουν τους κάποτε άφθονουςπόρους που προέρχονταν από τον ΟΠΑΠ
1.Ο Κρατικός ΟΠΑΠ χρηματοδότησε στο παρελθόν το Θέατρο, τα Γράμματα, (Το βιβλίο), Τις Τέχνες.
2. Ο Κόσμος του Πολιτισμού ζει σε μια άλλη πραγματικότητα Δημιουργίας» και δεν εκφράζεται μέσα από «επιχειρηματικέςοικονομικές δράσεις» ούτε και τις γνωρίζει. Για αυτό ο Πολιτισμός«Επιχορηγείται», ενώ είναι άλλη η διάσταση του «Θεατρώνη» (του Θεατρικού Επιχειρηματία).
Η Πολιτιστική Δημιουργία, η «κατάκτηση νέων οριζόντων», «Η εκτός αγοράς δημιουργία επιχορηγείται», άλλως δεν θα υπήρχανσυγγραφείς και φιλόσοφοι όπως Henry David Thoreau ο οποίοςσυνέγραψε μένοντας στο Αγρόκτημα του αδελφού του. Και δεν θα υπήρχαν Φιλοσοφικές εκδόσεις όπως το The–Closing–of–the–American–Mind
Ας μην ξεχνάμε ότι Ελληνικοί Εκδοτικοί Οίκοι χρηματοδότησαν την έκδοση βιβλίων που δεν ήταν «εμπορικά» όμως προσέφεραν στην βιβλιογραφία, στον Πολιτισμο και την γνώση
3. Η Έννοια της Χορηγίας και των Δωρεών παρα το ότι έχει νομοθετηθεί τόσο από το Υπουργείο Πολιτισμού όσο και από το Υπουργείο Οικονομικών δεν λειτουργεί αποτελεσματικά καθώς πολλοί είναι οι μη ενήμεροι της ίδιας της έννοιας και των φορολογικών κινήτρων για αυτήν, ενώ πολλοί είναι αυτοί που νομίζουν (έντρομοι) ότι τους προτείνεται να κλέψουν την εφορία. Για αυτούς τους λόγους το χορηγικόχρήμα είναι περιορισμένο και σε ποσότητα αλλά και στον κύκλο των ανθρώπων που εφαρμόζουν τον θεσμό.
3 Ο Στόχος
Η Χρυσή Βίζα και η αλλαγή πλεύσης από την πώληση ακίνητων στην επένδυση στην δημιουργία που επιτελούν οι (Start Ups), διευρύνειτην νοοτροπία και επιτρέπει να γίνει εύκολα δεκτή η Υιοθέτηση ενόςπρογράμματος όπου η Ελλάδα θα χορηγεί Χρυσή Βίζα με την «Χορηγία» (Επένδυση στον Πολιτισμο) 200.000 Ε σε ΠολιτιστικούςΦορείς εγγεγραμμένους στο Μητρώο του Υπουργείου Πολιτισμούγια την πραγματοποίηση ολοκληρωμένου Εργου Πολιτισμού στο οποίο υπάγεται και η αποκατάσταση διατηρητέων κτηρίων.
Με τον τρόπο αυτό θα εισρεύσει συνάλλαγμα από Άτομα (οντότητες) που σε άλλη περίπτωση δεν τους ενδιαφέρει η Ελληνική Αγορά και δεν πρόκειται να επενδύσουν 400.000 σε εταιρείες η 250.000 σε StartUps αλλά τους ενδιαφέρει να πάρουν την Ελληνική Χρυσή Βίζα και να κινούνται ελεύθερα στην Σεγκεν. Η προτεινομένη Χρυσή Βίζα στον Πολιτισμο είναι ένα εργαλείο Market Segmentation , που θα «πουλήσει» Χρυσές Βίζες Χρηματοδοτώντας με 200.000 τον Πολιτισμο, τους Φορείς του και τους Ανθρώπους του που είναι χιλιάδες.
Σημαντικό είναι ότι οι αιτούντες Χρυσή Βίζα προέρχονται από Χώρες που η έννοια της Χορηγίας είναι μια Καθημερινότητα στο «βιβλιάριο επιταγών» τους, και θα υποδεχθούν ασμένως μια τέτοια προσφερόμενη επιλογή, η οποία για αυτούς θα έχει μεγάλη σημασίαγια την προβολή τους στην Χώρα τους ως «Χορηγών» στον ΕλληνικόΠολιτισμο». Για πολλούς το Status του χορηγού είναι αυτοσκοπός και δεν χρειάζονται η κάθε δαπάνη τους να είναι επιχειρηματική επένδυση.
ΧΙΛΙΟΙ τέτοιοι «πελάτες» θα φέρουν στους Πολιτιστικούς φορείς200 εκατομμύρια που θα χρηματοδοτήσουν Παραγωγές Θεάτρου, Δράσεις Γραμμάτων, εκδόσεις βιβλίων, οργάνωση βιβλιοθηκών και τόσα άλλα.
To θετικό Δημοσιονομικό αποτέλεσμα είναι προφανές
Ο Πολιτισμός είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού αλλά είναι και στα ενδιαφέροντα του Υπουργείου Μετανάστευσης το οποίοέχει σαν αποστολή την ένταξη των πραγματικών μεταναστών στην Ελληνική Κοινωνία (και όχι το αντίθετο).
Με αυτό το σκεπτικό η πρόταση αυτή απευθύνεται στην ΥπουργόΠολιτισμού Δρ. Λίνα Μενδωνη της οποίας η αποτελεσματικότηταείναι γνωστή -πολύ πριν το ΥΠΠΟ- από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, και στον Υπουργό Μετανάστευσης Νίκο Παναγιωτόπουλο που έχειεπιδείξει ήθος και ύφος και ως ΥΕΘΑ.
(*)
Β.Α.,Μ.Α.,M.C.P., Ph.d., Post Doc
Case Western Reserve University
University of Pennsylvania
Αριστείο Ακαδημαϊκής Διδασκαλίας ΗΠΑ (1987)
Διετέλεσε Μέλος της Διοικούσας (Συγκλήτου) του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Σύμβουλος στο Δημοκριτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Νομάρχης Ρεθύμνης
Νομάρχης Θεσπρωτίας
#Αποφοίτησε από την Σχολή Μωραιτη Πρότυπο Λύκειο Αθηνών
# Στον Άνθρωπο, στην Ελλάδα και στον Πολιτισμό, τον μυησε ο πατέρας του Δημοσιογράφος, λογοτέχνης, θεατρικός και μουσικός κριτικός Περσεύς Αθηναίος