Τη στιγμή που η κυβέρνηση υπερηφανεύεται για την ψηφιοποίηση του κράτους, τα περιστατικά απάτης αυξάνονται, δημιουργώντας στους πολίτες ισχυρές αμφιβολίες για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Η αποστολή ψευδών μηνυμάτων σε πολίτες, τα οποία προσομοιώνουν αίτημα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου, το gov.gr, και τους καλούν να δουν έγγραφο που έχει αναρτηθεί στην προσωπική τους θυρίδα είναι συνεχής.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έλαβαν το τελευταίο διάστημα μήνυμα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω του gov.gr, με το οποίο τους ζητείται να συνδεθούν με τους κωδικούς τους για να το διαβάσουν.
«Εχετε ένα νέο πολύ σημαντικό μήνυμα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μεταβείτε στην ιστοσελίδα μας και διαβάστε το μήνυμα. Αυτή είναι μια επείγουσα ειδοποίηση και απαιτεί άμεση δράση. Αυτή η ειδοποίηση αφορά την υποχρεωτική ταυτότητα κατοίκου για την Ελλάδα μέσω του eGov.gr. και σας συνιστούμε να διαβάσετε αυτή την ειδοποίηση πριν από τις 5 Σεπτεμβρίου 2024» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο μήνυμα.
Αποστέλλεται μάλιστα με το λογότυπο του gov.gr και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθιστώντας πιθανό το ενδεχόμενο να μπερδέψει τον χρήστη και να «τσιμπήσει» στην απάτη.
Προκαλούνται, λοιπόν, ερωτήματα για την ασφάλεια του συστήματος και την αδράνεια των αρμόδιων Αρχών απέναντι σε τέτοια φαινόμενα εξαπάτησης των πολιτών.
Οι πολίτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, όσο αληθοφανής φαίνεται ο αποστολέας ή και τα μηνύματα που λαμβάνουν, ώστε να μην πέσουν θύματα επιτήδειων που δρουν με αυτόν τον τρόπο.
Θα πρέπει να πραγματοποιούν πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό τους και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή e-mail που λαμβάνουν, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.
Επίσης, θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεσηχρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.