του Χρυσόστομου Τσιρίδη
Με αφορμή την ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ (2024)της ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΠΝΕΡΓΑΤΗ…. και την επανατοποθέτηση του ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥ για την ΚΑΒΑΛΑ ΜΝΗΜΕΙΟΥ, το παρόν άρθρο
και η ανάρτηση του ΒΙΝΤΕΟ-Ντοκουμέντο.
Οκτώβρης 1986. Εγκαίνια του Μνημείου.
.
Στην Ιστορική Φωτογραφία διακρίνονται ο τότε Υπουργός Θ. ΚΑΤΣΑΝΕΒΑΣ, ο Δήμαρχος
Λ. ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ, ο Συνδικαλιστής Γ. ΠΕΓΙΟΣ, ο βουλευτής Η. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ο πρόεδρος τότε του Εργατικού Κέντρου Γ. ΒΥΖΙΚΑΣ και άλλοι.
.
Οι δύο ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΕΣ Επιστολές που μου έκανε την τιμή να μου στείλει ο δημιουργός
του Έργου ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΜΑΚΟΛΑΣ, ανταποκρινόμενος σε ένα απλό σημείωμά μου, με το οποίο ζητούσα κάποια στοιχεία αισθητικής και συμβολισμών,
αποκαλύπτουν άμεσα και έμμεσα τις πηγές ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ και άλλα σχετικά με την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, την ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ κλπ του ΜΝΗΜΕΙΟΥ, που αναφέρω στο ΒΙΝΤΕΟ
.
Κατά συνέπεια το 5λεπτο περίπου ΒΙΝΤΕΟ έχει την μορφή ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟΥ,
για την ΚΑΠΝΕΡΓΑΤΟΥΠΟΛΗ ΚΑΒΑΛΑ, την ΜΕΚΚΑ, την ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ του ΚΑΠΝΟΥ.
.
Υ.Γ Εμβληματικό μεν το Έργο το “ΜΝΗΜΕΙΟ του ΚΑΠΝΕΡΓΑΤΗ” , ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΟ όμως.
.
Εγώ πάντως το 2010, λίγο μετά τον τραγικό θάνατο του δημιουργού, κατέθεσα
εγγράφως στον Δήμο (με αρ. Πρωτ.) την επιθυμία του να ανέβει ο ίδιος κάποια στιγμή στην Καβάλα “για να βάλει το όνομά του που θα φαίνεται στο Μνημείο”,
όπως γράφει χαρακτηριστικά
.
Το παραθέτω στο ΒΙΝΤΕΟ
.
Θέλω να ελπίζω ότι ο Δήμος Καβάλας θα βρει κάποιο ΤΡΟΠΟ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ
του Έργου.
Ναι,ρε,Τσιριδη,αλλα στην Κοκκινη πολη των χιλιαδων καπνεργατων,του Παρτσαλιδη,της πλατειας Καπνεργατη και των προδφυγων,εχουν “βγει” τεσσερις,και μονο αυτοι,βολευτες της κακιας ωρας που απεχουν πολυ απο την πολιτικη ιστορια της Καβαλας(δεν λεω,ουτε για τον Φραγκογιαννη που δεν ειναι αιρετος,ουτε για τον Βατζοπουλο,που μητε να τον δω).Στην πολη που,ακομα και τωρα μου μυριζουν τα καπνομαγαζα του Κουφλερ ή της οδου Φιλιππου.
Τα πράγματα είναι απλά ρε aik .
Ο ρεαλισμός της Ιστορίας:
“Η πάλαι ποτέ Δυναμική Εργατούπολη, έγινε μια αστική μεγαλούπολη ή σε άλλη εκδοχή “μια ήσυχη υπαλληλούπολη”
Το παλιό γνωστό αυτό “σλόγκαν” τα λέει όλα.
.
Τα κάποτε στέκια της Εργατιάς, έγιναν σύγχρονες Καφετέριες,
ταβέρνες, οι καπναποθήκες σύγχρονα πολυκαταστήματα κλπ
.
Τώρα, εάν Καλώς ή κακώς, είναι θέμα άποψης πλέον
.
Με την ευκαιρία, δυο κουβέντες για το Βίντεό μου. Είναι πολύ συγκεκριμένο. Η προσέγγιση του Μνημείου, ως ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ και Μόνο. ΔΗΛΑΔΗ:
Οι συμβολισμοί των μορφών και οι πιθανές πηγές ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ, με βάση το υλικό που έστειλε ο ΙΔΙΟΣ ο δημιουργός του.
Ίσως γράψω αναλυτικότερα.