Με μεγάλη ανησυχία ατενίζει το μέλλον η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι εξαιρετικά απαισιόδοξες προσδοκίες προκάλεσαν πτώση του επιχειρηματικού κλίματος στον κλάδο.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ifo του Μονάχου, το επιχειρηματικό κλίμα στον κλάδο τον Αύγουστο υποχώρησε κατά 6,2 μονάδες στις 24,7 μονάδες. «Η διάθεση στην αυτοκινητοβιομηχανία πέφτει κατακόρυφα», λέει η ειδικός του Ifo, Ανίτα Βoλφλ.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία κατέρρευσαν τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτό οφείλεται κυρίως στην πρόσφατη ασθενή ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως φαίνεται από στοιχεία της Ομοσπονδιακής Αρχής Μεταφορών (KBA).
Σύμφωνα με την KBA, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο ήταν κατά 69% λιγότερα, σε σχέση με τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους. Για τα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ η μείωση ήταν 24,4% και για τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες ήταν 7,4%.
Αρνητικές είναι μάλιστα και οι προσδοκίες για τους επόμενους έξι μήνες. «Οι εταιρείες στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υποφέρουν από έλλειψη νέων παραγγελιών – ειδικά από το εξωτερικό», εξηγεί η Βολφλ.
590.000 λιγότερα νέα αυτοκίνητα από το 2019
Μέχρι στιγμής φέτος, έχουν πουληθεί στη Γερμανία σχεδόν 590.000 λιγότερα νέα αυτοκίνητα από ό,τι την αντίστοιχη περίοδο του 2019, δηλαδή πριν από την πανδημία.
«Η κατάσταση στην αγορά νέων αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά τεταμένη», δήλωσε ο Κονσταντίν Γκαλ από την EY. «Είμαστε πολύ μακριά από μια βιώσιμη ανάκαμψη, καθώς το χάσμα με τα προ κρίσης επίπεδα παραμένει πολύ μεγάλο».
Σύμφωνα με τον γερμανό ειδικό, «η γερμανική οικονομία δεν προχωρά, η προθυμία για κατανάλωση και επένδυση μεταξύ ιδιωτών και εταιρειών είναι πολύ αδύναμη». Ο ίδιος πρόσθεσε μάλιστα ότι «οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι ένοπλες συγκρούσεις βαραίνουν επίσης τις διαθέσεις. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία ένδειξη θετικής δυναμικής».
Η παραγωγή αυξάνεται
Ενώ οι νέοι αριθμοί κυκλοφορίας έχουν πέσει κατακόρυφα, η παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία αυξήθηκε σημαντικά τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Όπως ανακοίνωσε η Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), 313.700 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στη Γερμανία τον Αύγουστο, 24% περισσότερα από τον Αύγουστο του 2023.
Σύμφωνα με την VDA, από τον Ιανουάριο έχουν παραχθεί στη Γερμανία 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, 2% λιγότερα από ό,τι το προηγούμενο έτος. «Σε σύγκριση με το 2019, το πρώτο 8μηνο του έτους η παραγωγή νέων αυτοκινήτων είναι μειωμένη κατά 14%», ανέφερε η VDA.
Αυτο ειναι το αποτελεσμα των αδηφαγων επιχειρηματιων,που,για περισσοτερο κερδος,ακριτα μετεφεραν τη βιομηχανια στην Κινα,η οποια απεκτησε και τεχνογνωσια και εγινεισχυρη οικονομικη δυναμη και ειναι απο την “λαθος πλευρα της Ιστοριας”οπως κομπαζουν οι κρετινοι της Δυσης.Και δεν φτανει αυτο,οι ξεβρακωτοι,πουλανε μαγκια ανεβαζοντας τους δασμους.Μην περιμενετε ελεος απο την βιομηχανικη,πλεον,υπερδυναμη.