Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει δύο γερμανικά εργοστάσια, κάτι που θα ήταν το πρώτο κλείσιμο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην πατρίδα της, καθώς παλεύει με τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα.
Ο κατασκευαστής με έδρα το Βόλφσμπουργκ ενημέρωσε τη Δευτέρα το εργοστασιακό συμβούλιο, το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους, ότι εξετάζει το κλείσιμο «τουλάχιστον ενός μεγάλου εργοστασίου κατασκευής οχημάτων και ενός εργοστασίου κατασκευής εξαρτημάτων στη Γερμανία», προκειμένου να πετύχει εξοικονομήσεις κόστους δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οι προτάσεις της VW υπογραμμίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στη μετάβαση από τα κερδοφόρα αλλά ρυπογόνα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στα καθαρότερα αλλά προς το παρόν λιγότερο κερδοφόρα ηλεκτρικά οχήματα. Ο Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, δήλωσε: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πολύ απαιτητική και σοβαρή κατάσταση. Το οικονομικό περιβάλλον έγινε ακόμη πιο σκληρό και νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά».
Προσθέτοντας: «Επιπλέον, η Γερμανία, ιδίως ως τόπος μεταποίησης, υπολείπεται περαιτέρω από άποψη ανταγωνιστικότητας. Σε αυτό το περιβάλλον, εμείς ως εταιρεία πρέπει τώρα να δράσουμε αποφασιστικά». Ωστόσο, το κλείσιμο ενός εργοστασίου στην πανίσχυρη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα αποτελούσε μεγάλη στρατηγική στροφή για την εταιρεία και θα ήταν εξαιρετικά αμφιλεγόμενο σε πολιτικό επίπεδο.
Η οικονομία της Γερμανίας βρίσκεται στο χείλος της ύφεσης εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, ένα σκηνικό που επιβαρύνει σημαντικά την αυτοκινητοβιομηχανία την ώρα που αναζητά πόρους για την κατασκευή νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το κλείσιμο εργοστασίων στην Γερμανία σε μία περίοδο που υπάρχει σημαντική λαϊκή δυσαρέσκεια απέναντι στην κατάσταση της γερμανικής οικονομίας και την μαζική επέλαση παράνομων μεταναστών φέρνει σε ακόμη χειρότερη θέση την κυβέρνηση Σόλτς και μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω την ανοδική πορεία του afD.