Το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ (DoD) ανέκτησε τις παραδόσεις των αεροσκαφών F-35 Lightning II από τη Lockheed Martin, αλλά παρακρατεί 5 εκατ. $ ανά αεροσκάφος που παραδίδεται μέχρι να εφαρμοστεί πλήρως η καθυστερημένη αναβάθμιση Technology Refresh 3 (TR-3).
Τα πρώτα τζετ με μερική αναβάθμιση TR-3 παραδόθηκαν τον περασμένο μήνα μετά από ένα χρόνο παύσης, αλλά παραμένει ένα σημαντικό ανεκτέλεστο έργο Το TR-3 είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της ψηφιακής υποδομής και των δυνατοτήτων μάχης του F-35.
Η παρακράτηση πληρωμών θα επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους της Lockheed Martin, ιδιαίτερα καθώς το F-35 αντιπροσωπεύει σημαντικό μέρος των πωλήσεων της εταιρείας.
Πριν από περισσότερο από ένα μήνα, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι θα δεχόταν την παράδοση του αεροσκάφους μετά από ένα χρόνο παύσης, ενώ η αεροδιαστημική εταιρεία εργαζόταν για την αναβάθμιση TR-3.
Το Πεντάγωνο συμφώνησε τελικά ότι τα Lightning II θα μπορούσαν να παραδοθούν με μια “μη πλήρη” έκδοση της βελτίωσης και να αναβαθμιστούν περαιτέρω σε μεταγενέστερο χρόνο. Τα δύο πρώτα μαχητικά F-35 Lightning II εξοπλισμένα με το όχι πλήρες TR-3 παραδόθηκαν τον περασμένο μήνα στο Dannelly Field της Αλαμπάμα και στην αεροπορική βάση Nellis (AFB) στη Νεβάδα.
Υπήρχαν ακόμη περισσότερα από 100 F-35 σε αποθήκευση και σε αναμονή παράδοσης με το “κομμένο” TR-3 στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας, από τον περασμένο μήνα. Παρόλο που τα δύο πρώτα έχουν παραδοθεί, θα χρειαζόταν σχεδόν ένας χρόνος για να εκκαθαριστεί το ανεκτέλεστο έργο. Το πρόβλημα είχε καταγραφεί σε μια πρόσφατη έκθεση του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης (GAO)
«Το F-35 παραμένει κορυφαία προτεραιότητα και πρόσφατα παραδώσαμε το πρώτο διαμορφωμένο αεροσκάφος TR-3 στον πελάτη και αναμένουμε παραδόσεις για το 2024 ώστε να ανταποκρίνεται στην απαίτηση των 75-110 F-35», δήλωσε ο CEO της Lockheed Martin, Jim Taiclet. μια κλήση κερδών με αναλυτές τον περασμένο μήνα.
Περισσότερα από μια ενημερωμένη έκδοση κώδικα λογισμικού
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως , το TR-3 προορίζεται να προσφέρει πολυάριθμες βελτιώσεις στα μοντέλα αεροσκαφών Block 4 και η καθυστέρηση του έκανε το Πεντάγωνο να αρνηθεί να δεχθεί οποιοδήποτε νέο αεροσκάφος F-35 από τον Ιούλιο του 2023. Το TR-3 θεωρείται κρίσιμο για τη βελτίωση της ψηφιακής υποδομής και των οπλικών συστημάτων του τζετ.
Το F-35 αντιπροσωπεύει το 27% των πωλήσεων της αεροδιαστημικής εταιρείας και η Lockheed Martin είχε σχεδιάσει να παραδώσει περίπου 100 από τα μαχητικά stealth πέμπτης γενιάς σε πελάτες, συμπεριλαμβανομένων του αμερικανικού στρατού και ξένων εταίρων φέτος, ενώ έθεσε στόχο να παραδώσει περισσότερα από 150 το 2025.