Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται επιτέλους να βρίσκεται η εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το πρώτο εισιτήριο αναμένεται να κοπεί εντός Νοεμβρίου (2024 εννοούμε)…
Σύμφωνα, μάλιστα, με τοποθετήσεις-δεσμεύσεις ή καλύτερα υποσχέσεις από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κάτι που αναμένεται να διαλευκανθεί περαιτέρω στη ΔΕΘ, θα μπει συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων.
Επί του παρόντος, λέγεται πως έχει ολοκληρωθεί η συντριπτική πλειονότητα των έργων που αφορούν το Μετρό, ενώ «τρέχουν» τα δοκιμαστικά δρομολόγια, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του συστήματος, το οποίο πέρα από υπερσύγχρονο φέρει και μεγάλο βαθμό πολυπλοκότητας. Ειδικά δε από τη στιγμή που οι συρμοί θα κινούνται… χωρίς οδηγό. Η επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2025, σημειώνουν οι προβλέψεις. Αναφορικά, με την επέκταση προς Καλαμαριά, αυτή θα προσθέσει επιπλέον 5 σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), αυξάνοντας το συνολικό μήκος της γραμμής στα 14,5 χλμ.
Η τιμή του εισιτηρίου στο Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να ανέρχεται σε 0,90 ευρώ με διάρκεια 70 λεπτών, δηλαδή θα είναι φθηνότερο κατά 0,30 ευρώ από το ενιαίο εισιτήριο των 90 λεπτών του Μετρό της Αθήνας, που κοστίζει 1,20 ευρώ.
Επιπλέον, όπως έχει ανακοινώσει η THEMA – κοινοπραξία της ιταλικής ATM και της γαλλικής Egis – που έχει αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του Μετρό, κατά τη λειτουργία της βασικής γραμμής (Ν.Σ.Σ. – Νέα Ελβετία) η συχνότητα των δρομολογίων θα είναι κάθε 2,5 λεπτά, ενώ με τη λειτουργία της επέκτασης και την έλευση των 15 επιπλέον συρμών (σήμερα είναι διαθέσιμοι 18 συρμοί), η συχνότητα θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.
Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει γραμμή μήκους 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία. Η γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Ν.Σ.Σ., και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Πηγή: carandmotor.gr