Ενα ατελείωτο «πάρτι» κερδοσκοπίας πραγματοποιείται στην Ελλάδα. Οποία «πέτρα» και αν σηκώσεις, θα βρεθεί κι ένας κλάδος με «ουρανοκατέβατα» κέρδη, που δημιουργούνται φυσικά στις πλάτες των Ελλήνων καταναλωτών.
Μετά τα διυλιστήρια και τις εταιρίες ενέργειας, στη λίστα προστίθενται και οι πολυεθνικές εταιρίες. Σε αυτή την περίπτωση το «μυστικό» δεν είναι τα καθαρά κέρδη, αλλά το ποσοστό κέρδους που διαθέτουν. Ο λόγος είναι ότι οι πολυεθνικές έχουν το περιθώριο να κάνουν λογιστικά «κόλπα» με τις μητρικές εταιρίες που βρίσκονται στο εξωτερικό. Τίποτα δεν γίνεται χωρίς την ανοχή της κυβέρνησης, η οποία προχωρά συνεχώς σε μια επικοινωνιακή τακτική κοροϊδίας έναντι των πολιτών. Αλλωστε, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αναφερθεί εδώ και καιρό στην αισχροκέρδεια των πολυεθνικών, στέλνοντας μάλιστα (προεκλογικά) και σχετική επιστολή στην Κομισιόν.
Φυσικά, έκτοτε ουδεμία παρέμβαση έχει γίνει, με το οικονομικό επιτελείο να διατυμπανίζει τους ελέγχους που πραγματοποιούνται επιβάλλοντας πρόστιμα, την ώρα όμως που τα κέρδη των πολυεθνικών είναι πολλαπλάσια! Αυτό το «πάρτι» κερδοσκοπίας των μεγάλων εταιριών αποκαλύπτουν τα ευρήματα έρευνας της PwC για το πώς κινούνται οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Σε έρευνα για το 2022, στην οποία συμμετείχαν 4.702 CEOs από όλο τον κόσμο, 78 εκ των οποίων από την Ελλάδα, αποτυπώνεται ότι οι ελληνικές εταιρίες εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό σε επίπεδο περιθωρίου κέρδους. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη της PwC, το περιθώριο κέρδους των 78 μεγάλων εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και μετείχαν στην έρευνα διαμορφώθηκε στο 15,8%, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος ήταν 10,8%, αντίστοιχα. Πρόκειται για μια χρονιά που ξέσπασε η ενεργειακή κρίση, ωστόσο μπορεί κάποιος να φανταστεί ό,τι συνέβη τα επόμενα χρόνια, όταν υπάρχει και επίσημη παραδοχή της κυβέρνησης περί αισχροκέρδειας!
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 12,7% περιθώριο κέρδους, στην τρίτη η Πορτογαλία με 11,5%, στην τέταρτη η Ιταλία με 10,6%, και στην πέμπτη η Γαλλία με
10,5%. Στην ερώτηση «Ποια ήταν η αύξηση των εσόδων της εταιρίας και το περιθώριο κέρδους για το πιο πρόσφατα ολοκληρωμένο οικονομικό έτος;», όσον αφορά στο πρώτο σκέλος οι ελληνικές εταιρίες εμφανίζουν τη δεύτερη υψηλότερη αύξηση πωλήσεων.
Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Πορτογαλία με 18% αύξηση στις πωλήσεις. Επεται η Ελλάδα με αύξηση 17,8%, ακολουθούν η Ιταλία και η Ισπανία με αύξηση 14,2% και στην πέμπτη θέση η Γαλλία με 13,1%. Σημαντική όμως ήταν απόκλιση μεταξύ των Ελλήνων και των υπόλοιπων CEOs από όλο τον κόσμο σε ό,τι αφορά τις «ανησυχίες» τους. Παγκοσμίως η μεγαλύτερη έγνοια των CEOs είναι ο πληθωρισμός (24%), η μικροοικονομική μεταβλητότητα (24%), οι κυβερνοεπιθέσεις (21%), οι γεωπολιτικές συγκρούσεις (18%), η κλιματική αλλαγή (11%), οι κίνδυνοι για την υγεία (11%) και η κοινωνική ανισότητα (5%).
Ωστόσο στην Ελλάδα τα ευρήματα είναι λίγο διαφορετικά: Οι διευθύνοντες σύμβουλοι ανησυχούν περισσότερο για την κλιματική αλλαγή (27%) και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις (27%), ενώ λιγότεροι δείχνουν ανησυχία για τον πληθωρισμό (22%), τη μακροοικονομική αστάθεια (15%), τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο (13%), τους κινδύνους για την υγεία (8%) και την κοινωνική ανισότητα (2%).
Σε απόγνωση οι Ελληνες! Eρχεται νέο μπαράζ ανατιμήσεων στην αγορά
Με τις πολυεθνικές να αισχροκερδούν, οι πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με ένα τεράστιο κύμα ακρίβειας, που κρατά σχεδόν μία τριετία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα κινείται κάθε μήνα σε θετικό έδαφος, το οποίο σημαίνει πως οι ανατιμήσεις είναι αλλεπάλληλες και προστίθενται στις προηγούμενες. Τα νοικοκυριά ανησυχούν από τώρα για ένα δύσκολο φθινόπωρο, κάτι που αποτυπώνεται και στους δείκτες οικονομικού κλίματος. Οι 6 στους 10 εκτιμούν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται, με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό από πριν, ενώ μόλις το 16% αναμένει σταθερότητα στις τιμές.
Ηδη τα πρώτα ανησυχητικά δείγματα έχουν έρθει από την αγορά των φρέσκων τροφίμων, οι τιμές των οποίων παρουσιάζουν έντονες διακυμάνσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι από το «καλάθι» με τα φρούτα και τα λαχανικά της Κεντρικής Λαχαναγοράς του Ρέντη προκύπτουν διψήφιες ανατιμήσεις σε διάστημα λίγων ημερών. Με βάση το δελτίων τιμών χονδρικής που εκδίδει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, τα αγγούρια ακρίβυναν 40% σε μία εβδομάδα, ο μαϊντανός 25%, τα μαρούλια 11%, ενώ οι ετήσιες μεταβολές τιμών κινούνται επίσης σε υψηλά επίπεδα.
Αντίστοιχα, στα στατιστικά δελτία του ΟΚΑΑ για τις τιμές χονδρικής πώληση κρέατος διακρίνεται ανοδική τάση και στα αμνοερίφια. Αν και οι κτηνοτρόφοι υποστηρίζουν ότι οι επιπτώσεις της πανώλης των αιγοπροβάτων δεν είναι άμεσα ορατές στις τιμές και οι όποιες αυξήσεις γίνονται αυτή την εποχή είναι προϊόν αισχροκέρδειας, καταναλωτές αναφέρουν ήδη αυξήσεις στα κρεοπωλεία. Στην κεντρική αγορά τα αρνιά πωλούνται στη χονδρική από 8 έως 12 ευρώ, έναντι 6 ως 10,50 πέρυσι, με ανατιμήσεις της τάξης του 33%, ενώ αντίστοιχες αυξήσεις υπάρχουν και στα κατσίκια.
Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία
Τυχεροι αυτοι που μενουν κοντα στα συνορα , Τουρκιας , Βουλγαριας , και Σκοπιων κανουν τα ψωνια τους πολυ πιο φτηνα . Εμεις οι υπολυποι τραβαμε κουπι .