Απλώστρες απο χρυσάφι

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την ώρα που η ακρίβεια αποτελεί μάστιγα για τα ελληνικά νοικοκυριά κι ενώ οι διακοπές για ορισμένους μοιάζουν με όνειρο θερινής νυκτός, ένα μπάνιο στην παραλία μετατρέπεται σε…πολυτέλεια για τους Έλληνες, που καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για λίγες στιγμές χαλάρωσης.

Η αιτία είναι ότι έχουν πάρει «φωτιά» οι τιμές για τις ξαπλώστρες στα beach–bars, που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν σε εξωπραγματικά νούμερα! Ακόμη και σε περιοχές που δεν αποτελούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, πολύ δύσκολα θα νοικιάσει ένα ζευγάρι δύο ξαπλώστρες σε beach-bar με λιγότερα από 30-40 ευρώ, με τις τιμές για το σετ σε κάποιες περιπτώσεις να φτάνουν ακόμα και τα 80-100 ευρώ.

«Σίγουρα αυτά τα ποσά είναι εξωπραγματικά»

Εκπρόσωποι των τουριστικών πρακτόρων κάνουν λόγο στο ethnos.gr για πρακτικές αισχροκέρδειας, οι οποίες θα δυσφημίσουν τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό τον ελληνικό τουρισμό.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς, όλα αυτά οφείλονται στην αλλαγή του νόμου για τον αιγιαλό, ο οποίος μείωσε σημαντικά το χώρο που μπορούν να καταλαμβάνουν τα beach-bars στις παραλίες, με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες να αυξήσουν τις τιμές, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα έξοδα. Ο ίδιος εξηγεί πως οι τιμές στους πλειστηριασμούς για την ενοικίαση χώρου στον αιγιαλό έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ την ίδια στιγμή, με την αλλαγή του νόμου για τον αιγιαλό, επιχειρηματίες beach-bars αναγκάζονται να δουλέψουν ακόμα και στο 1/5 του χώρου που καταλάμβαναν μέχρι πρότινος.

«Αυτά ανάγκασαν τους συναδέλφους να αναπροσαρμόσουν την τιμολογιακή πολιτική τους και να αυξήσουν τις τιμές, Πρέπει να αποφασίσουμε, αν θέλουμε υποδομές στις παραλίες και τι μοντέλο θα ακολουθήσουμε σε αυτές. Σε συνάδελφο στην Κεφαλλονιά περιόρισε ο νέος νόμος το χώρο, που μπορεί να καταλαμβάνει στην παραλία η επιχείρησή της, στα μόλις είκοσι τετραγωνικά μέτρα. Τι να βάλει σε αυτά και πώς να βγάλει κέρδος; Όταν η νομοθεσία επηρεάζεται από κάποιο κίνημα της ομπρέλας, τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά. Όταν σε επίπεδο νομοθεσίας αντιμετωπίζουμε εξοντωτικά μέτρα, θα έχουμε ως συνέπεια ακραία πράγματα», σημειώνει ο κ. Καββαθάς, που παραδέχεται, ωστόσο, ότι τα 80 και τα 100 ευρώ που ζητούνται για ένα σετ ομπρέλας σε κάποια beach-bars, αποτελούν σίγουρα εξωπραγματικά ποσά.

«Σίγουρα αυτά τα ποσά είναι εξωπραγματικά. Δεν μπορείς να ζητάς 80 ευρώ για δύο ξαπλώστρες, όταν το μεροκάματο βρίσκεται στα 30 ευρώ. Υπάρχουν, όμως και πολλές παραλίες, στις οποίες οι τιμές είναι φυσιολογικές. Προσωπικά πήγα για μπάνιο στην παραλία του Σχοινιά και πλήρωσα το Σάββατο 14 ευρώ για δύο ομπρέλες και έξι ευρώ για δύο καφέδες», αναφέρει ο κ. Καββαθάς.

«Έχει παρερμηνευτεί η έννοια της ελεύθερης αγοράς»

Από την πλευρά του, το μέλος του Γενικού Συμβουλίου της fed-HATTA και ταμίας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης, Κώστας Κουράκος, χαρακτήρισε τις συγκεκριμένες πρακτικές των επιχειρήσεων ως δυσφημιστικές σε κάποιο βαθμό για τον ελληνικό τουρισμό και ως αποτρεπτικές για κάποιον να επισκεφθεί ξανά το ίδιο μέρος.

Όπως επισημαίνει, έχει παρερμηνευτεί πλέον σε μεγάλο βαθμό η έννοια της ελεύθερης αγοράς και υπογραμμίζει ότι η απουσία ελέγχων από την πλευρά της Πολιτείας οδηγεί στην εκκόλαψη τραστ σε κάποιους τομείς.

«Δεν μπορούμε να μιλάμε αόριστα για ελεύθερη αγορά. Δε σημαίνει ότι μπορεί να κάνει ο καθένας, ό,τι θέλει. Κάπου θα πρέπει να υπάρχει και κάποιο μέτρο. Όμως, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί, οδηγούμαστε σε καταστάσεις αισχροκέρδειας. Δυστυχώς, ο όρος της ελεύθερης αγοράς έχει παρερμηνευτεί, με αποτέλεσμα να μην απέχει πολύ από τη δημιουργία τραστ. Αν θέλει η Πολιτεία, μπορεί να βάλει μία τάξη, όπως έκανε με την τιμή του νερού. Υπάρχουν πολλοί τρόποι, για να παρακολουθείται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Οι πολύ υψηλές τιμές είναι σίγουρα αποτρεπτικές, για να επισκεφθεί κάποιος ξανά τον ίδιο προορισμό και αποτελούν σε κάποιο βαθμό δυσφήμιση για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι πολύ εύκολο από μεμονωμένα γεγονότα να υπάρξει δυσφήμιση σε έναν τόπο. Αν δυσφημιστεί κάτι και πέσει ένα στίγμα πάνω του, χρειάζεται πολύ μεγάλη προσπάθεια για να γυρίσει το σε βάρος του κλίμα», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Κουράκος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ