του Χρυσόστομου Τσιρίδη
(Εικόνα) Η μέρα του γάμου Μενελάου- Ελένης. Ο Γαμπρός και η Νύφη ετοιμάζονται, σε διαφορετικούς χώρους. Αλαβάστρινο αγγείο του 4ου π.Χ αιώνα.
Δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα από τότε
.
Στο θέμα μας.
.
ΜΕΝΕΛΑΟΣ: Γιατί ήρθες ΤΗΛΕΜΑΧΕ σε μένα; Για “ίδιο ή δήμιο έργο”;
Ασυλίες και…Όμηρος.
.
Πολιτική, Κοινοβούλιο, Όμηρος και η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ.
.
Ο ΓΕΝΑΡΧΗΣ του Ελληνικού και κατεπέκταση και του Παγκόσμιου ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,
ΌΜΗΡΟΣ, μας δίνει, από το 800 π.Χ, τα ΚΛΕΙΔΙΑ για την Λύση σημερινών προβλημάτων.
.
ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ Πολιτικής και Κοινωνικής ΣΚΕΨΗΣ, ΥΨΗΛΩΝ προδιαγραφών,
ανάμεσα σε Λαιστρυγόνες, Κύκλωπες και αδικοσφαγμένα γουρονάκια και προβατάκια.
.
Επικαιροποιούμε τις Ομηρικές λέξεις:
.
“ίδιον έργον”= Προσωπική υπόθεση, ιδιωτική, ατομικού συμφέροντος.
.
“δήμιον έργον”= Υπόθεση του δήμου, του λαού, της πόλης, του κράτους,
πολιτική υπόθεση δημοσίου συμφέροντος
.
ΟΠΟΤΕ επαναδιατύπωση της ερώτησης, με σημερινή νοηματοδότηση:
.
ΜΕΝΕΛΑΟΣ: Γιατί ήρθες ΤΗΛΕΜΑΧΕ σε μένα; Για προσωπική-ιδιωτική σου υπόθεση
ή για υπόθεση του κράτους, δημοσίου συμφέροντος;
.
Να που ο Όμηρος ΙΣΟΡΡΟΠΕΙ το Θεσμικό με το Κοινό περί δικαίου αίσθημα
.
Μας δίνει από το μακρινό 800 π.Χ την ΒΑΣΗ, την ΔΙΑΚΡΙΣΗ-ΚΛΕΙΔΙ, για την…επανα-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
θεμάτων, ΟΠΩΣ:
.
Ασυλίες, διαγραφές, Προαιρετική (κατά δικαίωμα) Παράδοση Έδρας ή
Άμεση (αυτοδίκαιη) Αφαίρεση Έδρας κ.α
.
Υ.Γ Παρά την έντονη συγκίνησή του ο ΜΕΝΕΛΑΟΣ (κλαίει…. συνέχεια, μέχρι που η ΕΛΕΝΗ
αναγκάστηκε να του δώσει βαριά ΗΡΕΜΙΣΤΙΚΑ ΒΟΤΑΝΑ) που βλέπει μπροστά του τον γιο
του φίλου και ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΗ του ΟΔΥΣΣΕΑ, ΕΝΤΟΥΤΟΙΣ δεν “ξεχνάει” τον ΣΩΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ λόγο