Νέα… «βόμβα» στη Δικαιοσύνη από την Κυβέρνηση, που ετοιμάζεται να δείξει την έξοδο σε περίπου 90 δικαστές, μέσω εθελουσίας εξόδου! Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εστίας της Κυριακής», όπως όλα δείχνουν οι νέοι Ποινικοί Κώδικες και ο Νέος Δικαστικός Χάρτης, δεν θα είναι οι μοναδικές αλλαγές, που επιχειρεί, στη Δικαιοσύνη, η Κυβέρνηση, η οποία προσπαθεί να εμφανίσει μεταρρυθμιστικό πρόσωπο.
της Μαίρης Μπενέα
Ένα νέο σχέδιο δομικών αλλαγών, που αφορά το εσωτερικό της Δικαιοσύνης, έχει πέσει στο τραπέζι και σύντομα θα αποκτήσει σάρκα και οστά, μέσω της ενεργοποίησης προγράμματος πρόωρης συνταξιοδότησης ή εθελουσίας εξόδου.
Φημολογείται μάλιστα ότι, ενδεχομένως το σχέδιο εθελουσίας εξόδου στη Δικαιοσύνη, να ενεργοποιηθεί προ των ευρωεκλογών, καθώς η Κυβέρνηση προσδοκά, ακόμη και από αυτό, να αποκομίσει πολιτικά οφέλη και να αυξήσει τα ποσοστά της στις ευρωκάλπες.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι σκέψεις που επικρατούν, αφορούν σχέδιο πρόωρης συνταξιοδότησης για 90 δικαστικούς λειτουργούς, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από το Δικαστικό Σώμα, νωρίτερα από τη συνταξιοδότηση τους, χωρίς να θιγούν τα συνταξιοδοτικά και υπηρεσιακά τους δικαιώματα.
Ασχέτως του εάν το σχέδιο εθελουσίας των δικαστικών λειτουργών, χαρακτηρίζεται από ορισμένους ως… «ασπιρίνη», η Κυβέρνηση, θα το χρησιμοποιήσει ως ανάχωμα στις αντιδράσεις και τα προβλήματα, που δημιουργεί στο χώρο της Δικαιοσύνης, η ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, η οποία προβλέπει την κατάργηση των Ειρηνοδικείων και την ενοποίηση τους με τα Πρωτοδικεία της χώρας.
Παράλληλα, δεν αποκλείεται να δικαιωθούν όσοι υποστηρίζουν ότι, ο απώτερος στόχος της Κυβέρνησης δεν είναι ο κατευνασμός των αντιδράσεων, αλλά το ξεκαθάρισμα στο εσωτερικό της Δικαιοσύνης.
Σύμφωνα με αυτή την εκδοχή, το ζητούμενο δεν είναι μόνον να καταλαγιάσουν στο εσωτερικό της Δικαιοσύνης οι αντιδράσεις, που έχει προκαλέσει ο νέος Δικαστικός Χάρτης και η ενοποίηση των Ειρηνοδικείων με τα Πρωτοδικεία, ούτε ότι, δικαστές κι εισαγγελείς, που έχουν πολλά χρόνια υπηρεσίας και έχουν παραληφθεί δύο και τρεις φορές στις κρίσεις, θα επωφεληθούν από την ευκαιρία, να αφυπηρετήσουν ομαλά, χωρίς να θιγούν τα υπηρεσιακά και συνταξιοδοτικά τους… όνειρα!
Το σημαντικότερο που επιτυγχάνεται μέσω της εθελουσίας εξόδου, είναι νέα μορφή και δομή της Δικαιοσύνης, μέσω εκκαθαρίσεων!
Με την αποχώρηση 89 δικαστικών λειτουργών, οι περισσότεροι από τους οποίους θα είναι τουλάχιστον εφέτες, ανοίγει ο δρόμος για δημιουργία νέας επετηρίδας, καθώς οι νέοι δικαστές και εισαγγελείς, που θα επιλεγούν, για να καλύψουν τις θέσεις εκείνων, που θα αποχωρήσουν, θα είναι επιλεγμένοι από την υπάρχουσα ηγεσία της Δικαιοσύνης, που προ πολλού φέρεται να κινείται σε φιλοκυβερνητική τροχιά!
Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι, πριν από περίπου ένα μήνα, όταν «έβραζε» το εσωτερικό της Δικαιοσύνης από τις επιχειρούμενες, από την Κυβέρνηση αλλαγές σε Κώδικες και Δικαστικό Χάρτη, η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος, διά του νεοεκλεγέντος Διοικητικού Συμβουλίου υπό τον Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Αχχιλέα Ζήση, υπέβαλε στον Υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη με υπόμνημα θέσεων-αιτημάτων, για πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.
Η πρόταση των εισαγγελέων αφορούσε την εθελούσια έξοδο από τη δικαστική υπηρεσία εκείνων των δικαστικών λειτουργών, οι οποίοι δεν μπορούν, για οποιονδήποτε λόγο, να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους, με την παροχή κινήτρων για την πρόωρη συνταξιοδότηση τους. Ταυτόχρονα ζητούσαν αύξηση των οργανικών θέσεων των εισαγγελικών λειτουργών, και στους δύο βαθμούς, κατά σαράντα άτομα.
Παρόμοια πρόταση είχε διατυπωθεί δημόσια, για πρώτη φορά στις αρχές του 2022, στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος, από τον τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Βασίλη Πλιώτα, ο οποίος είχε υποστηρίξει: «… Σε συνάφεια με τις αναλύσεις για το όλο δικαστικό έργο, τις καθυστερήσεις διεκπεραίωσης των υποθέσεων κ.λ.π, εκτιμώ ότι ώριμο και ενδεδειγμένο είναι να υπάρξει, κατά προηγούμενα νομοθετικά πρότυπα, ρύθμιση εθελουσίας εξόδου, ώστε μικρός αριθμός δικαστικών λειτουργών που αδυνατούν να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις του λειτουργήματός τους, πρωτίστως από λόγους υγείας, να τύχει δυνατότητας, όπως και κατά το παρελθόν, εξόδου από το δικαστικό σώμα με όρους αξιοπρέπειας, όχι εξουθένωσης».
Από τότε «κύλησε πολύ νερό στ΄αυλάκι» και μέχρι τώρα έχουν ήδη απομακρυνθεί από το Σώμα (με απόλυση), λόγω ανεπάρκειας, περισσότεροι από 35 δικαστές ακόμη περισσότεροι έχουν παραιτηθεί πριν συνεδριάσει η Πειθαρχική ολομέλεια.
Εθελούσια έξοδος στη Δικαιοσύνη είχε γίνει δύο φορές ακόμη, κατά το παρελθόν. Την πρώτη φορά αποχώρησαν περίπου 20 δικαστές, ενώ τη δεύτερη φορά – που ήταν και οι πιο πρόσφατη, το 2008– έφυγαν περίπου 80. Το μοντέλο που είχε ακολουθηθεί κατά το παρελθόν ήταν η αναγνώριση πλασματικών ετών (5-6) και η προαγωγή στον επόμενο βαθμό επετηρίδας, ώστε να συνταξιοδοτηθούν με ευπρέπεια και να ανταποκριθούν στις βιοτικές τους ανάγκες.
Δικαστικές πηγές εκτιμούν ότι, το μοντέλο εθελουσίας εξόδου θα πρέπει να λειτουργεί, παράλληλα με την εντατικοποίηση της πειθαρχικής διαδικασίας, που ήδη εξελίσσεται με τη βούληση της ηγεσίας και εργαλείο τη νέα πειθαρχική διαδικασία όπως τροποποιήθηκε με τον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης δικαστικών Λειτουργών που ψηφίστηκε σχετικά πρόσφατα.
Το διακομματικό σκάνδαλο της ψήφισης του Ποινικού Κώδικα το καλοκαίρι του 2019
Πως Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ έδωσαν συναίνεση διά της αποχής στην έγκριση του νομοθετήματος που ψήφισαν από κοινού ο ΣΥΡΙΖΑ και το Ποτάμι με κλειστή Βουλή – Ποιοι επωφελήθηκαν από τις Διατάξεις του μέχρι τώρα – Οι κατηγορούμενοι για την Siemens, οι τρομοκράτες της 17 Νοέμβρη, οι παιδεραστές, και οι ανώτεροι κρατική αξιωματούχοι για το Μάτι
του Μανώλη Κοττάκη
Κάθε φορά που εκδίδεται μία δικαστική απόφαση η οποία φέρνει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, η δικαιολογία του πρωθυπουργού και του εκάστοτε υπουργού Δικαιοσύνης είναι πάντοτε η ίδια: φταίει ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ.
«Έσπασαν » το 2021 τα ισόβια της καταδικασθείσας για συμμετοχή σε τρομοκρατία Πόλας Ρούπα; Φταίει ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ.
Εισηγήθηκε η εισαγγελέας την αθώωση του παιδεραστή Μίχου; Φταίει ο ποινικός κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ που μετέτρεψε τον βιασμό από κακούργημα σε πλημμέλημα.
Απάλλαξε το δικαστήριο την συντριπτική πλειονότητα των κατηγορουμένων για την φωτιά στο Μάτι ενώ επέτρεψε να αφεθούν ελεύθεροι με εξαγορά της ποινής τους όλοι όσοι καταδικάστηκαν; Φταίει ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση εμμένει.
Θεωρούμε «ευλογία» αυτή την εμμονή γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να θυμηθούμε τα γεγονότα που οδήγησαν σε αυτό που ονομάζουμε διακομματικό σκάνδαλο ψήφισης του Ποινικού Κώδικα το καλοκαίρι του 2019 λίγο πριν από τις εθνικές εκλογές, ενώ η Βουλή ήταν ουσιαστικά κλειστή.
Τη θεωρούμε «ευλογία» γιατί η έναρξη του δημόσιου διαλόγου για τις επιπτώσεις αυτού του Κώδικα στην απονομή δικαιοσύνης συνέπεσε το 2021 με την έκδοση δικαστικής απόφασης, η οποία «έσπασε» τα ισόβια της κατηγορούμενης για τρομοκρατία Πόλας Ρούπα καταδικάζοντάς την σε κάθειρξη έξι ετών. Συνεπεία των νέων διατάξεων του Ποινικού Κώδικα ασφαλώς!
Τη θεωρούμε «ευλογία» επειδή πρόσφατα η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής αναγνώρισε δημοσίως ότι ο δολοφόνος του Παύλου Μπακογιάννη, Κουφοντίνας απέκτησε δικαίωμα υποβολής αίτησης αποφυλάκισης. Με βάση τον νέο Ποινικό Κώδικα, βεβαίως!
Τη θεωρούμε «ευλογία» γιατί από τον Ιούνιο του 2019 που ψηφίστηκε ο νέος κώδικας έως σήμερα εκδόθηκε η δικαστική απόφαση για τη Siemens, με την οποία «έπεσαν στα μαλακά» αξιωματούχοι του ΟΤΕ, καθώς απαλείφθηκε το αδίκημα για τη διαφθορά κρατικών αξιωματούχων με νέα διατύπωση.
Τη θεωρούμε «ευλογία» επειδή επίσης τέθηκαν στο αρχείο και άλλες υποθέσεις οικονομικού ενδιαφέροντος με κατηγορουμένους τραπεζικά στελέχη.
Πέντε χρόνια τώρα ο κώδικας εφαρμόζεται κανονικώς και μας αποκαλύπτει από ποιους ψηφίστηκε και ποιοι επωφελούνται.
Το θέμα που ανοίγει η κυβέρνηση για να βρει δικαιολογίες για το Μάτι την ξεπερνά λοιπόν κατά πολύ για έναν απλό λόγο: έχουν παραχθεί έννομες συνέπειες σε πλείστες δικαστικές υποθέσεις που ενδιέφεραν κόμματα, επιχειρηματίες και λοιπούς παράγοντες του δημόσιου βίου. Το όλον σύστημα.
Την ξεπερνά επίσης γιατί ο Ποινικός αυτός Κώδικας αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη επέμβαση του συνόλου του πολιτικού συστήματος στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Ωμή παρέμβαση.
Διά των διατάξεών του καταργήθηκε η κρίση των δικαστών επί εκκρεμών υποθέσεων. Αυτό βεβαίως βαρύνει πριν και πάνω από όλα τον ΣΥΡΙΖΑ που κυβερνούσε -χωρίς αμφιβολία- αλλά βαρύνει και άλλους. Βαρύνει και το Ποτάμι που τον ψήφισε.
Βαρύνει και τη Ν.Δ. και το ΚΙΝ.ΑΛ. που απείχαν από την ψηφοφορία και δεν τον καταψήφισαν. Βαρύνει και βουλευτές που γνώριζαν τι είχε πράξει η νομοπαρασκευαστική επιτροπή και σιώπησαν αιδημόνως ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπίας.
Βαρύνει όσους γνώριζαν τη σύνθεση της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής του κώδικα, καθηγητές και νομικούς, βαρύνει όλους όσοι γνώριζαν τις υποθέσεις που είχαν αυτοί στα δικαστήρια και παρά τα προφανή ασυμβίβαστα τους επέτρεψαν να νομοθετήσουν.
Κάποιος πρέπει να μας απαντήσει αντί να παίζει με τη νοημοσύνη μας:
Ποια αόρατος αρχή «ενέπνευσε» σε πολιτικούς και κόμματα -που σφάζονταν μεταξύ τους λίγο πριν από τις εκλογές του 2019 και δεν συμφωνούσαν ούτε Eισαγγελέα του Αρείου Πάγου να εκλέξουν- την ιδέα της παράτασης των εργασιών της Βουλής;
Ποια αόρατος αρχή τούς εμφύσησε πνεύμα ενότητος και καταλλαγής ώστε ακόμη και ο πλέον (τότε ) αντισυριζαίος Ευάγγελος Βενιζέλος να λάβει τον λόγο στο Κοινοβούλιο και να ζητά την πάση θυσία συναινετική ψήφιση του κώδικα μαζί με την τότε μισητή Αριστερά;
Κανείς δεν είχε διαβάσει τις 1.000 σελίδες του κώδικα για να ανακαλύψει πόσες ύποπτες ρυθμίσεις περιελάμβανε;
Αυτοί που περνούν τα πάντα από την τρύπα της βελόνας δεν ήξεραν -να πάρουμε το πιο κραυγαλέο – ότι επωφελούνται τρομοκράτες από τον νέο Ποινικό Κώδικα; Για να μην πούμε για τους βιαστές, την Siemens και το Μάτι!
Σε ποιους τα λένε αυτά λοιπόν;
Η ψήφιση του νέου Ποινικού Κώδικα φέρει δυστυχώς την υπογραφή όλων των κομμάτων. Ακόμη και εκείνων που απείχαν. Είναι έγκλημα κατά της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης είτε με πρόθεση είτε διά παραλείψεως. Αυτή είναι η αλήθεια!
Στην πραγματικότητα το Κοινοβούλιο κατήργησε εκείνη την ημέρα δικαστές και εισαγγελείς. Χωρίς ποτέ οι Eνώσεις τους να διαμαρτυρηθούν.
Στις διατάξεις αυτού του κώδικα μπορεί ανέτως κάποιος να ανακαλύψει τις φωτογραφίες συγκεκριμένων προσώπων. Μήνες αργότερα η εισαγγελέας της έδρας στη δίκη της Siemens ομολόγησε ότι με τη νέα διάταξη που μετέτρεψε την απιστία περί την υπηρεσία των αξιωματούχων του ΟΤΕ σε αδίκημα της διαφθοράς του ιδιωτικού τομέα θα έπρεπε να εισηγηθεί αναγκαστικά την αθώωσή τους για το σκάνδαλο με τις ψηφιακές παροχές του ΟΤΕ.
Ήταν τέτοια δε η σπουδή του πολιτικού συστήματος ΣΥΡΙΖΑ, Ν.Δ. και Ποταμίου να κάνουν την εξυπηρέτηση, ώστε μετά τις ευρωεκλογές του 2019 και πριν από τη διάλυση της Βουλής για τις εκλογές του 2019, κορυφαίο πρόσωπο του ΠΑΣΟΚ, βουλευτής και πρωταγωνιστής τότε, στην κορυφή της κομματικής πυραμίδας, έλαβε την πρωτοβουλία (αυτός, όχι ο ΣΥΡΙΖΑ!) να μεσολαβήσει προς τη Ν.Δ. και να ζητήσει συναίνεση για την ψήφιση των κωδίκων που είχε ετοιμάσει η νομοπαρασκευαστική επιτροπή του διαπρεπούς νομικού Χριστόφορου Αργυρόπουλου πριν η χώρα οδηγηθεί σε εκλογές!
Και ω του θαύματος η Ν.Δ., που δεν έδωσε τότε -και σωστά- συναίνεση στην κυβέρνηση της Αριστεράς να επιλέξει σε προεκλογική περίοδο τη νέα ηγεσία του Αρείου Πάγου (προς μεγάλη δυσαρέσκεια του Αλέξη Τσίπρα), αυτή η ίδια Ν.Δ. με τους βουλευτές της να έχουν αναχωρήσει ήδη για τις επαρχίες τους και να κάνουν προεκλογικό αγώνα έδωσε ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ στον ΣΥΡΙΖΑ να φέρει προς ψήφιση τους κώδικες στη Βουλή.
Έδωσε επίσης ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ στην ψήφιση των νέων ρυθμίσεων, με την αποχή της από την ψηφοφορία.
Ας μη διαμαρτύρεται λοιπόν σήμερα ο κύριος Μητσοτάκης και ο κύριος Φλωρίδης για την δικαστική απόφαση για το Μάτι κι ας μη καταλογίζουν την ευθύνη για αυτήν στον ποινικό κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ.
Ό,τι κάνατε, μαζί το κάνατε αγαπητοί.
1.Ποιος χαρακτηρισε το εγκλημα στο Ματι πλημελημα?
2.Αν κανεις ΔΕΝ γνωριζει τον ισχυοντα κατα την τελεση του αδικηματος Π.Κ. ,καθως και τα λεχθεντα στο ακροατηριο,πως καταδικαζει τους δικαστες?
2.Μετα την ανακοινωση των ποινων και κατα την εξοδον των δικαστων ,ακουσθηκαν, χυδαιες υβρεις, καταρες ,αγριοι προπηλακισμοι εναντιον των δικαστων.Ουδεις δημοσιογραφος ασχοληυηκε με το θεμα.Αυτοι δεν εχουν οικογενειες?Παιδια?
3.Συγκρινομενος ο Π.Κ. για αδικηματα ,οπως Ματι, Τεμπη,φονοι,βιασμοι ανηλικων ,κακοποιηση γυναικων ,κ.λπ με τους αντιστοιχους Π.Κ. λοατκι , ζωων, ρατσισμου , μοιαζει αστεια περιπτωση!..
4.Διαχρονικα ,η πολιτεια ΑΝΕΧΘΗΚΕτην καταπατηση του οικισμου στο Ματι, και μαλιστα εδωσε και αφεση αμαρτιων με διαφορα προστιμα!…Αυτοι επρεπε να ειναι φυλακη.
5.Τελος, η εκτελεστικη εξουσια προαγει τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ και τους ειρηνοδικες σε πρωτοδικες,ξεχνωντας τις διαδικασιες εισαγωγης στα πρωτοδικεια και ειρηνοδικεια.