Η Ρωσία ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι έχει σχεδόν εγκαταλείψει εντελώς τη χρήση του δολαρίου ΗΠΑ στο διμερές εμπόριο με την Κίνα, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση των δύο χωρών να μειώσουν την εξάρτηση από το υπό την ηγεσία των ΗΠΑ οικονομικό σύστημα, γράφει η εφημερίδα.
Οι προσπάθειες για «αποδολαριοποίηση» επιτρέπουν στη Ρωσία και την Κίνα να αποφύγουν τις αμέτρητες κυρώσεις που επί του παρόντος εμποδίζουν τη Μόσχα να δραστηριοποιείται στη διεθνή αγορά.
Οι δυτικές κυρώσεις έχουν συμβάλει στην έκρηξη του εμπορίου μεταξύ Μόσχας και Πεκίνου από το 2022. Αυξήθηκε φέτος κατά 26% στα 240 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Κίνα έχει επίσης γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου στον κόσμο.
Η αποδολαριοποίηση δεν είναι το μόνο σχέδιο που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να αποφύγει τις κυρώσεις. Την περασμένη εβδομάδα, Ρώσοι αξιωματούχοι ανακοίνωσαν σε συνάντηση των Ηνωμένων Εθνών ότι το Κρεμλίνο ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια για να αποφύγει τις δυτικές κυρώσεις αναπτύσσοντας νέους εμπορικούς δρόμους στην Ασία.
Το σχέδιο περιλαμβάνει δύο νέους διαδρόμους μεταφορών – έναν που θα συνδέει τη Ρωσία με την Κιργιζία μέσω της Κασπίας Θάλασσας και έναν άλλο που θα εκτείνεται από τη Λευκορωσία έως το Πακιστάν. Η προσπάθεια βασίζεται σε προηγούμενα σχέδια για ανακατεύθυνση του εμπορίου, συμπεριλαμβανομένου του Διαδρόμου Βορρά-Νότου, μια σιδηροδρομική διαδρομή που οραματίστηκε για πρώτη φορά το 2000 και θα ένωνε τη Ρωσία με τον Ινδικό Ωκεανό μέσω του Ιράν.
Η Μόσχα πέρυσι χορήγησε στην Τεχεράνη δάνειο 1,3 δισ. ευρώ για την κατασκευή τμήματος της διαδρομής Βορρά-Νότου. Ο ειδικός εκπρόσωπος του Ρώσου Προέδρου για περιβαλλοντικά θέματα, Σεργκέι Ιβάνοφ, δήλωσε ότι ο διάδρομος δίνει στη Ρωσία πλήρη πρόσβαση στον Περσικό Κόλπο και ότι «καμία κύρωση δεν θα την επηρεάσει». Τα πρόσφατα ανακοινωθέντα δρομολόγια θα επιτρέψουν επίσης στη Ρωσία να παρακάμψει τις κυρώσεις και να αποκτήσει πρόσβαση στις ασιατικές αγορές.