Διασυρμός με τη «δωρεά αεροσκάφους» από τον Μητσοτάκη στην Κύπρο: Είπε «καλοτάξιδο»…

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ολοένα και μεγαλώνει ο λογαριασμός για το κόστος συντήρησης και αναβάθμισης του προεδρικού αεροπλάνου προκειμένου να καταστεί καθ’ όλα ασφαλές για την πραγματοποίηση πτήσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», το συνολικό κόστος αναμένεται να ανέλθει στα €4 εκατ. περίπου και περιλαμβάνει τα έξοδα συντήρησης και αναβάθμισης του αεροπλάνου στην Πορτογαλία, ανταλλακτικά, εκπαίδευση του προσωπικού και μια δεύτερη αναβάθμιση που θα γίνει, προσεχώς, για να είναι σε θέση το προεδρικό αεροπλάνο να πραγματοποιεί και υπερατλαντικές πτήσεις.

https://twitter.com/jeronymoboss2/status/1780908652943065544?s=61&t=69qM24fvfz5o3nkoW_wjtw

Η ολική συντήρηση και αναβάθμιση του προεδρικού αεροπλάνου κρίθηκε επιβεβλημένη προκειμένου να διασφαλιστεί το απαιτούμενο επίπεδο ασφάλειας των πτήσεων, που έβαλε σε σκέψεις τον Πρόεδρο Χριστοδουλίδη και υπουργούς του, μετά τα τεχνικά προβλήματα που παρουσίασε. Εξού και ζητήθηκε να περάσει από εξονυχιστικό έλεγχο η άτρακτος και τα ηλεκτρονικά συστήματά του. Προς την κατεύθυνση αυτή, το προεδρικό αεροπλάνο μεταφέρθηκε αρχές του περασμένου Ιουλίου στις εγκαταστάσεις της αεροναυπηγικής εταιρείας ΟGΜΑ στην Πορτογαλία όπου παρέμεινε για έξι μήνες περίπου. Το προεδρικό αεροπλάνο συνόδευε στις εγκαταστάσεις της αεροναυπηγικής εταιρείας ΟGΜΑ μόνιμος αξιωματικός της Αεροπορίας, ο οποίος επέβλεπε τις εργασίες και κατέγραφε το κόστος των εργασιών.

Συντήρηση και αναβάθμιση

Το προεδρικό αεροπλάνο είναι τύπου Embraer Legacy, με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 15 επιβάτες συν το πλήρωμα, ήτοι κυβερνήτη, συγκυβερνήτη, μηχανικό και φροντιστή (αεροσυνοδό). Διαθέτει δυο κινητήρες turbofan Rolls Royce και είναι μήκους 26,33 μέτρων.

Οι εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης στις εγκαταστάσεις της αεροναυπηγικής εταιρείας ΟGΜΑ έγιναν σε δυο φάσεις ως ακολούθως:

Η πρώτη φάση αφορούσε τις εργασίες συντήρησης. Πρόκειται για ένα μεγάλο σέρβις που έπρεπε να γίνει στο προεδρικό αεροπλάνο μετά τη συμπλήρωση 252 μηνών (21 χρόνων) από τη χρήση του. Το εν λόγω αεροπλάνο ήταν το νεότερο από τα δύο του συγκεκριμένου τύπου που διέθετε η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, το οποίο αγόρασε το 2002 και παραχώρησε δωρεάν στην Κυπριακή Δημοκρατία τον Σεπτέμβριο του 2022.

Η δεύτερη φάση αφορούσε τις εργασίες αναβάθμισης. Μεταξύ άλλων, ζητήθηκε από το Υπουργείο Άμυνας όπως ελεγχθούν εξονυχιστικά η άτρακτος (ο κορμός) του αεροπλάνου, καθώς και τα συστήματα προσγείωσης και απογείωσης. Ζητήθηκε, επίσης, η πλήρης αναβάθμιση των οργάνων πλοήγησης και των επικοινωνιών του αεροπλάνου με την ενσωμάτωση του συστήματος ADS-B.

Υπερατλαντικές πτήσεις

Το προεδρικό αεροπλάνο είναι σε θέση σήμερα να πραγματοποιεί με ασφάλεια πτήσεις σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», το Υπουργείο Άμυνας -στο οποίο υπάγεται το προεδρικό αεροσκάφος- προτίθεται να προχωρήσει και σε μια δεύτερη αναβάθμισή του για να είναι σε θέση να πραγματοποιεί με ασφάλεια και υπερατλαντικές πτήσεις με προορισμούς όπως είναι η ΗΠΑ, η Αυστραλία κ.ο.κ. Το αεροπλάνο διαθέτει τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο, αρκεί να γίνουν οι απαιτούμενες αναβαθμίσεις.

€650.000 για έξοδα χρήσης

Στον κρατικό προϋπολογισμό του έτους 2024 προβλέπεται κονδύλι ύψους €650.000 που προορίζεται να καλύψει τις δαπάνες που αφορούν τα έξοδα χρήσης του προεδρικού αεροπλάνου. Στα έξοδα χρήσης περιλαμβάνονται το κόστος της επίγειας εξυπηρέτησης, οι υπηρεσίες κέτερινγκ, τα καύσιμα κ.λπ. Αν προσθέσει κανείς και τα επιδόματα του πληρώματος του προεδρικού αεροπλάνου, τότε, τα έξοδα χρήσης του υπερβαίνουν το €1 εκατ. ετησίως.

Απόρρητη επιστολή

Με επιστολή του, ημερομηνίας 24/01/2024, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού κάλεσε τον Υπουργό Οικονομικών Μάκη Κεραυνό να ενημερώσει τη Βουλή «αναφορικά με το κόστος συντήρησης, επιδιόρθωσης, χρήσης και εκπαίδευσης πιλότων σε σχέση με το αεροπλάνο που αποκτήθηκε με δωρεά από την Ελληνική Δημοκρατία». Η απάντηση του κ. Κεραυνού στάλθηκε στη Βουλή στις 21/03/2024 αλλά το περιεχόμενο της επιστολής δεν κοινοποιήθηκε ούτε και στους βουλευτές καθώς το Υπουργείο Οικονομικών χαρακτήρισε την επιστολή ως απόρρητη!

Κληθείς από τον «Π», ο κ. Δαμιανού δεν θέλησε να προβεί σε καμία αναφορά στην επιστολή Κεραυνού καθώς θεωρείται απόρρητη. Αρκέστηκε να αναφέρει ότι τα έξοδα χρήσης του προεδρικού αεροπλάνου θα αποτελέσουν, προσεχώς, αντικείμενο κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Είναι, πάντως, άξιον απορίας γιατί μια επιστολή στην οποίαν καταγράφονται τα έξοδα του προεδρικού αεροπλάνου βαφτίστηκε ως απόρρητη από το Υπουργείο Οικονομικών, εμποδίζοντας έτσι τη δημοσιοποίησή της.

H Eλεγκτική παρακολουθεί…

Όπως μας λέχθηκε από την Ελεγκτική Υπηρεσία, πρόθεση της υπηρεσίας είναι να ελέγχει σε ετήσια βάση κατά πόσον το κρατικό αεροπλάνο έχει χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε άλλο αξιωματούχο πέραν του Προέδρου της Δημοκρατίας (π.χ. υπουργοί, υφυπουργοί κ.λπ.) και να περιλαμβάνει, για σκοπούς διαφάνειας, τα σχετικά στοιχεία στην ειδική έκθεση για την Προεδρία της Δημοκρατίας.

Επειδή δεν το αγοράσαμε, μας το χάρισαν

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, μετά την παραλαβή του Falcon 7X που χρησιμοποιεί ο Έλληνας Πρωθυπουργός για τα υπηρεσιακά του ταξίδια, διέθετε τέσσερα κυβερνητικά αεροπλάνα και, ως εκ τούτου, αποφασίστηκε η πώληση τουλάχιστον ενός από αυτά.

Όπως αποκαλύπτεται μέσα από έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για το Υπουργείο Άμυνας, η οποία δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, η διοίκηση του Υπουργείου Άμυνας αφού ενημερώθηκε εγγράφως για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και λειτουργικά έξοδα του αεροσκάφους Embraer Legacy, με σκοπό την εξέταση του ενδεχομένου αγοράς του, διατύπωσε την άποψη ότι μια τέτοια απόφαση κρίνεται ασύμφορη. Ακολούθως, ο πρώην υπουργός Άμυνας Χαράλαμπος Πετρίδης, με χειρόγραφη σημείωσή του, έδωσε οδηγίες για μη εκδήλωση ενδιαφέροντος αγοράς του κυβερνητικού αεροπλάνου της Ελλάδας.

Η αδυναμία πώλησης του Embraer Legacy από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, σε συνδυασμό με την ανάγκη της Κυπριακής Δημοκρατίας να αποκτήσει ένα κυβερνητικό αεροπλάνο, κατέληξε σε μια αμοιβαία επωφελή συναλλαγή με τη δωρεάν παραχώρησή του στην Κυπριακή Δημοκρατία: Από τη μία, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία απαλλάχθηκε από το τεράστιο κόστος συντήρησης του αεροπλάνου και, από την άλλη, η Κυπριακή Δημοκρατία ανέλαβε το κόστος συντήρησής του καλύπτοντας, παράλληλα, μια μεγάλη ανάγκη.

Με πληροφορίες απο το politis.com.cy

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ