Τέμπη – Συγκάλυψη: Μία ώρα μετά τη σύγκρουση των τρένων, ζητήθηκε από τον πρόεδρο του ΟΣΕ να προστατεύσει τα ηχητικά από αλλοιώσεις.
Γιατί δεν το έκανε;
Πώς τα ηχητικά – αλλοιωμένα – έφτασαν στο Πρώτο Θέμα – πολύ πριν φτάσουν στις αρχές;
🔹 Το χρονολόγιο του μοντάζ.
🔹 Η παραπλάνηση για «το κλειδί στη διαγώνιο».
Μεσάνυχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, λιγότερο από μία ώρα μετά την μετωπική σύγκρουση:
Σε σύσκεψη στην Καρόλου (έδρα ΟΣΕ) ο ρυθμιστής κυκλοφορίας Παντελής Κούκας ζητάει από τον Πρόεδρο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα να προστατεύσει το περιεχόμενο του καταγραφικού.
Παρά την προειδοποίηση προς τον πρόεδρο του ΟΣΕ, τα ηχητικά παραδίδονται (από ποιον; σε ποιον;) σε άγνωστη μονταζιέρα που κάνει συρραφή. Έτσι θα εξυπηρετηθεί το αφήγημα της κυβέρνησης περί ανθρώπινου σφάλματος και μόνο.
1η Μαρτίου, ώρα 22:10:
Το Πρώτο Θέμα παρουσιάζει αλλοιωμένο ηχητικό στο οποίο δίνεται η λανθασμένη εντύπωση ότι ο σταθμάρχης γνώριζε ότι το κλειδί ήταν στη διαγώνιο, δηλαδή γνώριζε ότι το επιβατικό τρένο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα.
Το συμπέρασμα είναι προφανές: για όλα φταίει ο σταθμάρχης.
2 Μαρτίου:
Τροχαία Λάρισας (που ερευνά τη μετωπική σύγκρουση των τρένων επειδή δεν υπάρχει επιτροπή διερεύνησης Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων), παραλαμβάνει τα αρχεία του καταγραφικού.
Δηλαδή πρώτα γίνεται το μοντάζ και οι διαρροές, και μετά φθάνει το υλικό στις διωκτικές αρχές.
Μάρτιος 2024:
🔹 Το Βήμα αποκαλύπτει το μοντάζ των ηχητικών.
🔹 Το Πρώτο Θέμα υπερασπίζεται τη δημοσίευση του μονταρισμένου ηχητικού: «Εμείς κάναμε δημοσιογραφικές αποκαλύψεις με ατράνταχτα στοιχεία».
https://twitter.com/reporters_gr/status/1772592487615377523?s=61&t=69qM24fvfz5o3nkoW_wjtw