Μάστιγα για τους καταναλωτές η ακρίβεια – Τρομαζουν στα σουπερ μαρκετ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε μάστιγα έχει μετατραπεί για τους καταναλωτές η ακρίβεια στα βασικά αγαθά, με την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ να αποτελεί «πονοκέφαλο» για τουλάχιστον έξι στα δέκα νοικοκυριά!

Η αφόρητη πίεση που δέχονται οι καταναλωτές αποτυπώνεται και στη νέα έρευνα της Pulse RC για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, σχετικά με την πορεία της οικονομίας, την ακρίβεια και το πρόβλημα στέγης.

«Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, πάντα κοντά στη μικρομεσαία επιχείρηση και τον ελεύθερο επαγγελματία, εξέτασε διάφορα επίκαιρα θέματα της οικονομίας, της αγοράς και της πολιτικής μέσω έρευνας που διενέργησε η Pulse RC για λογαριασμό του. Από τα ευρήματα φαίνεται ξεκάθαρα η ανησυχία των ερωτηθέντων για το μέλλον της οικονομίας αλλά και της απασχόλησης τους καθώς και το πρόβλημα που υπάρχει λόγω της ακρίβειας, κυρίως στις τιμές των τροφίμων, κάτι που επηρεάζει αρνητικά όλο το επιχειρείν», δήλωσε αρχικά ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου και συνέχισε:

«Προβληματισμό προκαλεί το συμπέρασμα ότι το 60% των ερωτηθέντων δηλώνει απαισιόδοξο για την πορεία της οικονομίας ενώ αναδεικνύεται και το μεγάλο ζήτημα στον τομέα της στέγης με το 51% να απαντά ότι το θεωρεί πολύ και αρκετά σημαντικό πρόβλημα. Ζήτημα φαίνεται να υπάρχει και με το θέμα των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος καθώς το 33% δηλώνει ότι είναι δύσκολη και πολύ δύσκολη η διαδικασία επιλογής χρώματος».

Ο ίδιος καταλήγει κάνοντας σαφές πως το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας είναι η ανάγκη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών για επιπλέον στήριξη στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στον τομέα της οικονομίας.

Η έρευνα και τα αποτελέσματα

Σε ό,τι αφορά στην έρευνα, πραγματοποιήθηκε το διάστημα 28 Φεβρουαρίου – 11 Μαρτίου 2024 σε δείγμα 1.052 ενηλίκων. Από τα αποτελέσματα προέκυψε πως οι αυξήσεις των τιμών και η ακρίβεια παραμένουν σημαντικό πρόβλημα σχεδόν για όλους.

Τα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, ποτά, super market) εξακολουθούν να προβληματίζουν περισσότερο (έξι στα δέκα) τα ελληνικά νοικοκυριά με την ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση) στη δεύτερη θέση, αλλά αρκετά πιο χαμηλά από την πρώτη πηγή ανησυχίας.

Παράλληλα, η στέγη αποτελεί σημαντικό πρόβλημα (40% «πολύ σημαντικό», 11% «αρκετά») για τους περισσότερους από όσους απάντησαν ότι δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία (62%). Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες – που και εδώ, ο ένας στους τρεις απαντά ότι έχει ιδιόκτητη κατοικία.

Τέλος, από τα δείγματα που ελήφθησαν, προέκυψε το συμπέρασμα, πως στην πλειονότητά τους (87%), οι Έλληνες γνωρίζουν τα θέματα που απασχολούν τους αγρότες και τους λόγους για τους οποίους διαμαρτύρονται. Από αυτούς, το 70% τα αντιμετωπίζει θετικά, έναντι 17% που τοποθετείται αρνητικά! Αντίστοιχη, με μικρές διαφορές, είναι η εικόνα και στους αυτοαπασχολούμενους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ