Η εγκατάλειψη της Θράκης

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Του Βασίλη Βιλιάρδου

Αδυνατεί να καταλάβει κανείς γιατί μία συνοριακή περιοχή, όπως η Θράκη, είναι εντελώς εγκαταλειμμένη από την Πολιτεία – ειδικά όσον αφορά την επιχειρηματική της δομή, από την οποία βέβαια εξαρτώνται οι θέσεις εργασίας και, κατ’ επέκταση, ολόκληρος ο πληθυσμός. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να μην προωθείται έτσι η Τουρκία, με όλα όσα κάτι τέτοιο συνεπάγεται;

Η παρακάτω αναφορά είναι χαρακτηριστική, σχετικά με το τι συμβαίνει στην περιοχή – τεκμηριώνοντας το κατάντημα της Ελλάδας και την ανικανότητα ή/και αδιαφορία της κυβέρνησης.

«Η έλλειψη υποδομών είναι το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις της Θράκης. Η πρόεδρος του ΣΒΕ καυτηρίασε το γεγονός των απαρχαιωμένων υποδομών στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, λέγοντας τα εξής: «Δεν διαθέτει ούτε φωτισμό, ούτε Κλαρκ. Είμαστε πολλές δεκαετίες χωρίς λιμάνι, και βιομηχανία χωρίς λιμάνι δεν υπάρχει. Το λες στους Βούλγαρους και απορούν.

Όπως και για τρένο, που το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βουλγαρίας κινείται με ασύλληπτες ταχύτητες. Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Θράκη είναι ανύπαρκτο. Μάλιστα η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη, από ό,τι αρκετές δεκαετίες πριν».

Προβλήματα υπάρχουν και στον τομέα της ενέργειας, αφού, σύμφωνα με την ίδια «στο Σουφλί όταν βρέχει πέφτει το ρεύμα. Προκαλούνται αυξομειώσεις τάσης που οδηγούν σε αναγκαστική διακοπή της παραγωγής. Πρόβλημα υπάρχει και στο ίντερνετ».

Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο τώρα της Χαρτοποιίας «Ελίνα» στην Κομοτηνή, τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της ΒΙΠΕ δεν υπήρχε νερό, ύδρευση και αποχέτευση. Η «Ελίνα» θα μπορούσε να φέρνει πρώτη ύλη από τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης – κάτι που θα μείωνε κατά πολύ το κόστος. Όμως επειδή τα δύο λιμάνια της Ανατολικής Μακεδονίας/Θράκης δεν μπορούν να χειριστούν κοντέινερ, η εταιρεία αναγκάζεται να χρησιμοποιεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με πολλαπλάσιο κόστος.

Στον κάθετο άξονα δε Κάρτζαλι (Βουλγαρία) – Κομοτηνής, δεν προβλέφθηκε κυκλοφορία φορτηγών – με αποτέλεσμα για να φτάσει ένα φορτίο στη Ρουμανία, να πρέπει να διανύσει 250 χιλιόμετρα παραπάνω. Πρόβλημα υπάρχει και με τα δίκτυα ηλεκτρισμού».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ