Ένας πρώην υπάλληλος της Boeing, γνωστός για τις ανησυχίες του για τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας, βρέθηκε νεκρός στις ΗΠΑ. Ο Τζον Μπάρνετ είχε εργαστεί στην Boeing για 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017. Τις ημέρες πριν από το θάνατό του, είχε καταθέσει σε μήνυση πληροφοριοδοτών εναντίον της εταιρείας. Η Boeing είπε ότι με λύπη άκουσε τον θάνατο του Μπάρνετ.
Νέο ατύχημα με Μπόινγκ! Τι συμβαίνει;
Ο ιατροδικαστής της κομητείας Τσάρλεστον επιβεβαίωσε τον θάνατό του στο BBC την περασμένη Δευτέρα. Ανέφερε ότι ο 62χρονος πέθανε από «αυτοπροκαλούμενο» τραύμα στις 9 Μαρτίου και η αστυνομία διεξάγει έρευνα. Ο Μπάρνετ είχε εργαστεί για τον αμερικανικό γίγαντα αεροπλάνων για 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017 για λόγους υγείας.
Από το 2010, εργάστηκε ως διευθυντής ποιότητας στο εργοστάσιο του North Charleston, κατασκευάζοντας το 787 Dreamliner, ένα αεροσκάφος τελευταίας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται κυρίως σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Το 2019, ο Μπάρνετ είπε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι υπό πίεση τοποθετούσαν σκόπιμα εξαρτήματα κατώτερης ποιότητας σε αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής.
Είπε επίσης ότι είχε αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες αναπνοής δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ισχυρίστηκε επίσης ότι οι δοκιμές σε συστήματα οξυγόνου έκτακτης ανάγκης που πρόκειται να τοποθετηθούν στο 787 έδειξαν ποσοστό αποτυχίας 25%, που σημαίνει ότι ένας στους τέσσερις θα μπορούσε να αποτύχει να αναπτυχθεί σε μια πραγματική έκτακτη ανάγκη.
Ο Μπάρνετ είπε ότι είχε ειδοποιήσει τους διευθυντές για τις ανησυχίες του, αλλά δεν είχε γίνει καμία ενέργεια. Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του. Ωστόσο, μια έρευνα του 2017 από τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), επιβεβαίωσε ορισμένες από τις ανησυχίες του. Διαπίστωσε ότι η θέση τουλάχιστον 53 «μη συμμορφούμενων» εξαρτημάτων στο εργοστάσιο ήταν άγνωστη και ότι θεωρούνταν χαμένα. Η Boeing έλαβε εντολή να λάβει διορθωτικά μέτρα.
Σχετικά με το θέμα των κυλίνδρων οξυγόνου, η εταιρεία είπε ότι το 2017 «εντόπισε ορισμένες φιάλες οξυγόνου που έλαβε από τον προμηθευτή και οι οποίες δεν αναπτύχθηκαν σωστά». Ωστόσο, αρνήθηκε ότι κάποιο από αυτά ήταν πράγματι τοποθετημένο σε αεροσκάφη. Μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Μπάρνετ ξεκίνησε μια μακροχρόνια νομική αγωγή κατά της εταιρείας.