Έναν χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη αποδεικνύεται, λόγω της οργανωμένης συγκάλυψης από το Μαξίμου και της απροθυμίας των ανακριτικών Αρχών, ειδικά στην πρώτη φάση μετά την έκρηξη, ότι παραμένουν αφώτιστα βασικά αίτια και παράμετροι της τραγωδίας.
Από τον Βασίλη Γαλούπη
Η «δημοκρατία», συνεχίζοντας την έρευνά της για την υπόθεση, φέρνει σήμερα στο φως δύο νέες σημαντικές αποκαλύψεις με στοιχεία και ντοκουμέντα.
Οι εκρηκτικές ουσίες που ανιχνεύτηκαν στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας χρησιμοποιούνται όχι μόνο για τη νόθευση καυσίμων ή ποτών, όπως αναφέρεται διαρκώς μέχρι σήμερα, αλλά και για στρατιωτική χρήση.
Άνθρωποι με γνώση της υπόθεσης και της δικογραφίας εκτιμούν ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο όχι μόνο δεν μπορεί να αποκλειστεί, αλλά είναι πιθανό να εξηγεί την «αναβαθμισμένη» επιχείρηση συγκάλυψης που έχει γίνει από την πρώτη στιγμή από την κυβέρνηση. Ο προορισμός του παράνομου φορτίου ξυλολίου και τουλουόλης παραμένει άγνωστος. Ποια διαδρομή, δηλαδή, θα ακολουθούσε, ενδεχομένως κι εκτός συνόρων, μετά την άφιξή του στην Αθήνα. Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι έχουν βρεθεί υπολείμματα από ξυλόλιο, τουλουόλιο κι άλλους διαλύτες. Επίσης δεν αμφισβητείται ότι υπήρξε τριπλή έκρηξη, με την τελευταία και πιο μεγάλη να θυμίζει εικόνες από πολεμικά πεδία και να
δημιουργεί ένα χημικό μανιτάρι ύψους 80-120 μέτρων.
Σήμερα φέρνουμε στο φως τις επίσημες αποδείξεις ότι αυτές οι ύλες βρέθηκαν μόνο στην εμπορική αμαξοστοιχία, που κυβέρνηση, Περιφέρεια και Αρχές έδωσαν ανεξήγητα εντολή να απομακρυνθεί από τα ξημερώματα της 2ας Μαρτίου κιόλας, λίγες ώρες μετά το δυστύχημα. Έκτοτε η τύχη των βαγονιών αναζητείται από τους συγγενείς.
Αναλύσεις
Σύμφωνα με τις αναλύσεις του Χημείου του Κράτους που έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση, αμέλεια των ανακριτικών Αρχών και καταστροφή των πειστηρίων, αφορούσαν συνολικά 12 ελέγχους σε βαγόνια της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Τα επτά εξ αυτών των δειγμάτων αφορούσαν την εμπορική αμαξοστοιχία. Οπως αναφέρει ο έλεγχος του Χημείου του Κράτους στις 28 Απριλίου 2023 σε δείγμα στην εξωτερική επιφάνεια της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής ανιχνεύτηκε ξυλόλιο. Στην ίδια ηλεκτράμαξα βρέθηκε, σύμφωνα με άλλη δειγματοληψία, και μεθυλοβενζόλιο, δηλαδή τουλουόλη.
Στην πρώτη ηλεκτράμαξα της εμπορικής εντοπίστηκαν τόσο το ξυλόλιο όσο και η τουλουόλη (που αναφέρεται επιστημονικά ως μεθυλοβενζόλιο). Και σε ακόμα ένα δείγμα της ίδιας ηλεκτράμαξας, πάλι η τουλουόλη. Αντίθετα, στα πέντε δείγματα που ανέλυσε το Χημείο του Κράτους από την επιβατική αμαξοστοιχία, στην οποία απανθρακώθηκαν από την έκρηξη-μανιτάρι τουλάχιστον 27 επιβάτες, σύμφωνα με όλα τα δεδομένα, δεν υπήρξαν πουθενά
ούτε ξυλόλιο ούτε τολουόλιο. Εύρημα που δίνει αρκετές απαντήσεις σε ποια από τις δύο αμαξοστοιχίες έγινε η σύγκρουση.
Όμως, σήμερα η «δημοκρατία» φέρνει στη δημοσιότητα κι ακόμα μια σημαντική παράμετρο. Αν και η Hellenic Train διαβεβαίωνε, διά της υπογραφής Καποτόρτο, ο οποίος παραπέμπεται τώρα για ψευδορκία, ότι υπήρχαν συνολικά 15 βαγόνια στην εμπορική αμαξοστοιχία, σε όλες τις αεροφωτογραφίες διακρίνονται 14. Αρχικά δύο ήταν οι μηχανές, τρία βαγόνια μετέφεραν σίδερα, έξι τρόφιμα κ.ά., δυο σύρματα, ενώ δύο ήταν κενά.
Το ένα βαγόνι-κοντέινερ που λείπει, ως εξαϋλωμένο πιθανότατα από έκρηξη, αφού δεν ήρθε σε μετωπική σύγκρουση, είναι πίσω από τις μηχανές. Διακρίνεται μόνο η πλατφόρμα, ενώ το κοντέινερ δεν υπάρχει. Ουδέποτε δόθηκε ο χρόνος να ληφθούν δείγματα από το πλήρως κατεστραμμένο βαγόνι, αφού αμέσως μετακινήθηκε λόγω συγκάλυψης, όπως κι όλη η εμπορική αμαξοστοιχία. Εκεί στρέφεται τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διερεύνηση της πλευράς των συγγενών.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα εμπειρογνώμονας έκανε λόγο για τρία βαγόνια της εμπορικής τα οποία δεν έχουν ανευρεθεί σε κάποιο σημείο για να γίνουν έλεγχοι έστω και τώρα.