“Ενδιαφέρουσες ερωτήσεις κάνει Σαουδάραβας αναλυτής για τη βύθιση του βρετανικού πλοίου με χημικά δηλητήρια στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης!”
Σαουδάραβας πολιτικός αναλυτής έθεσε ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με τους λόγους βύθισης του βρετανικού πλοίου που μετέφερε πολλούς τόνους άκρως επικίνδυνων λιπασμάτων στις ακτές της Υεμένης, αφού οι Χούτι το βομβάρδισαν στις 18 του περασμένου Φεβρουαρίου.
Ο Σαουδάραβας πολιτικός, Σουλεϊμάν Αλ Ακίλι, έθεσε την ερώτηση: «Έχουμε πολύ, πολύ αθώες ερωτήσεις…! Γιατί το αγγλικό πλοίο με χημικό δηλητήριο πλέει πάνω από την υφαλοκρηπίδα κοντά στην ακτή της Υεμένης και όχι στα ύδατα της διεθνούς ναυσιπλοΐας, στα βαθιά νερά;»
Και πρόσθεσε: «Γιατί η αγγλική σιωπή σχετικά με το περιστατικό ντάμπινγκ και η έλλειψη βρετανικής στρατιωτικής ή πολιτικής απάντησης; Γιατί το περιστατικό δεν ανακοινώθηκε πριν από περίπου μία εβδομάδα αφότου συνέβη;».
Από την πλευρά του, ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας της Υεμένης, ταξίαρχος Μουχάμαντ αλ Κουμάιμ ρώτησε: «Πότε θα δούμε να βυθίζονται αμερικανικά, βρετανικά, ισραηλινά, γερμανικά, ιταλικά κ.λπ. πολεμικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα; Ή θα βλέπουμε μόνο τη βύθιση πλοίων φυτοφαρμάκων και τοξικών αποβλήτων που ήθελαν να θάψουν τα απόβλητά τους στις ακτές μας;»
Ο Roy Khoury, πρόεδρος της Blue Fleet, που εκμεταλλεύεται το βρετανικό πλοίο Rubymar, δήλωσε χθες Σάββατο ότι δεν γνώριζε για τη βύθιση του πλοίου. Είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο, «Δεν έχουμε καμία πληροφορία για να επιβεβαιώσουμε αν αυτό είναι αλήθεια ή όχι!».
Το Σάββατο, η διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση της Υεμένης ανακοίνωσε τη βύθιση του φορτηγού πλοίου «Rubymar», το οποίο αφέθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα αφού οι Χούτι το έβαλαν στο στόχαστρο στις 18 Φεβρουαρίου.
Ο πυρήνας κρίσης που σχηματίστηκε από την κυβέρνηση ανέφερε ότι το πλοίο βυθίστηκε το βράδυ της Παρασκευής, συμπίπτοντας με τις καιρικές συνθήκες και τους ισχυρούς ανέμους που σημειώθηκαν στη θάλασσα.
Ο πυρήνας εξέφρασε τη λύπη του για τη βύθιση του πλοίου, που θα προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή στα χωρικά ύδατα της Υεμένης, τη Θάλασσα και την Ερυθρά Θάλασσα, τονίζοντας ότι το αποτέλεσμα ήταν αναμενόμενο λόγω της εγκατάλειψης του πλοίου για περισσότερες από 12 ημέρες στη μοίρα του και δεν υπήρξε ανταπόκριση στις εκκλήσεις της κυβέρνησης της Υεμένης για αποφυγή της καταστροφής.
Επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε μόνιμη συνεδρίαση για να μελετήσει τα επόμενα βήματα και να καθορίσει τους καλύτερους τρόπους αντιμετώπισης των επιπτώσεων και αντιμετώπισης της περιβαλλοντικής καταστροφής που προέκυψε από το ατύχημα, και κατηγόρησε την εταιρεία με επικεφαλής τον Roy Khoury ότι δεν συνεργάστηκε μαζί της.
Al Mashhad News
—