Συνεχίζει τα επικοινωνιακά του τερτίπια ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ο οποίος δεν χάνει την ευκαιρία κάθε φορά που βρίσκεται σε ένα τηλεοπτικό «παράθυρο» να θυμίζει στους Έλληνες καταναλωτές τον… αγώνα που καταβάλλει για να «ρίξει» τις τιμές στο ράφι.
Μάλιστα, ο κ. Σκρέκας επέμεινε νωρίτερα στην πεποίθηση -γιατί πρόκειται για μια πεποίθηση- ότι από την Παρασκευή 1η Μαρτίου έρχονται μειώσεις τιμών σε βασικά προϊόντα έως 15%.
Σε συνέντευξή του σήμερα, Τρίτη 27/2, ο υπουργός Ανάπτυξης υπογράμμισε ότι: «από την Παρασκευή και μετά, οπότε θα εφαρμοστεί σε όλο το εύρος της η δέσμη μέτρων την οποία έχουμε λάβει για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, θα δούμε σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων να μειώνονται οι τιμές τους σε ποσοστό που φτάνει και το 15%. Κατηγορίες όπως είναι καθαριστικά σπιτιού, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, αλλά και μία σειρά καταναλωτικών αγαθών τα οποία είναι βασικά για τη διαβίωση του νοικοκυριού».
Παράλληλα, ο κ. Σκρέκας γνωστοποίησε ότι θα δημοσιοποιηθούν οι μειώσεις στις τιμές σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων, ώστε ο καταναλωτής να δει ποια ήταν η τιμή των προϊόντων αυτών πριν την εφαρμογή των μέτρων και μετά την εφαρμογή των μέτρων. «Αναγνωρίζουμε όλοι ότι το πρώτο θέμα το οποίο αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια είναι η ακρίβεια και γι’ αυτό το λόγο βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να αντιμετωπιστεί αυτό το μεγάλο πρόβλημα», σημείωσε ο υπουργός και τόνισε ότι εκτός από τη δέσμη μέτρων που έχει ληφθεί για την τόνωση του ανταγωνισμού, ελέγχεται σε καθημερινή βάση και σε όλη την έκταση της αγοράς και το θέμα της αισχροκέρδειας.
Όπως ανέφερε, έχουν διενεργηθεί 25.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί περισσότερα από 12 εκατομμύρια πρόστιμα για την αθέμιτη κερδοφορία. Ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι από τα στοιχεία για τον Φεβρουάριο προκύπτει πως μεγάλες αλυσίδες στην αγορά «έχουν μείωση των ανατιμήσεων σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο της τάξης του 80%.
Δηλαδή 8 στα 10 προϊόντα που πέρσι είχαν ανατιμηθεί, φέτος δεν έχουν ανατιμηθεί και μετά την 1η Μαρτίου περιμένουμε πάνω από 2.000 κωδικούς να μειώσουν την τιμή τους, όχι να σταθεροποιήσουν τις τιμές, αλλά αντίθετα να τις μειώσουν κιόλας.
Είναι αυτά τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, δηλαδή σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες και βρεφικές πάνες, καθώς και προϊόντα εμμήνου ρύσεως.
Δεν θα δούμε τις τιμές σε αυτά τα προϊόντα να σταθεροποιούνται αλλά να μειώνονται σε σχέση με πριν την εφαρμογή του μέτρου. Ξέρουμε ότι σε όλες αυτές τις κατηγορίες οι μειώσεις που θα δούμε θα είναι μεγαλύτερες από το 10%. Θα είναι μόνιμες μειώσεις. Δεν είναι έκτακτα μέτρα».