Η κυβέρνηση Μπάιντεν με όχι μία, αλλά δύο επιστολές του Αμερικανού ΥΠΕΞ Μπλίνκεν προς το Κογκρέσο για τις εγγυήσεις πώλησης των F-16 στην Τουρκία τη διευκολύνει και την εξουσιοδοτεί να αμφισβητεί μονίμως και πλήρως την ελληνική κυριαρχία σε νήσους, νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να μην έχει αντιληφθεί τη θανάσιμη/καταστροφική παγίδα για την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να βρίσκονται σε εγκληματική νιρβάνα, γεγονός που οδηγεί σε μοιρασιά της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο.
- Από την Κύρα Αδάμ
Η επιστολή για τους περιορισμούς πώλησης των F-16 στην Τουρκία παρουσιάστηκε δημοσιογραφικά ως ελληνική επιτυχία, και τούτο διότι ουδείς από την κυβέρνηση ή τους αρμόδιους εμπειρογνώμονες κατάλαβε τη φράση «διεθνώς αναγνωρισμένη κυριαρχία».
Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ Μπλίνκεν απέστειλε στο Κογκρέσο την πρώτη απόρρητη επιστολή του για την έγκριση πώλησης ανταλλακτικών και νέων F-16 στην Τουρκία, εμπλέκοντας τα τουρκικά F-16 με τα ελληνικά F-35 «για τη διατήρηση της ισορροπίας δυνάμεων».
Ομως, με κίνητρο την προεκλογική περίοδο στις ΗΠΑ και την άγρα ψήφων του ελληνικού και κυπριακού λόμπι, ομάδα Αμερικανών γερουσιαστών πέριξ του γερουσιαστή Μπομπ Μενέντεζ και Ελληνοαμερικανών παραγόντων απαίτησαν και δεύτερη επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο, με στόχο να φαίνονται καθαρά και ξάστερα οι δεσμεύσεις της Τουρκίας να μη χρησιμοποιήσει τα F-16 κατά της Ελλάδας.
Αυτή ήταν η αφορμή ώστε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, με τη συνεργασία και τη συνδρομή της φιλοτουρκικής Νομικής Υπηρεσίας του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών, την παρούσα περίοδο, να διατυπώσουν τη δεύτερη επιστολή Μπλίνκεν προς το Κογκρέσο, με την οποία δίνονται το δικαίωμα και η εξουσιοδότηση στην Αγκυρα από τις ΗΠΑ να κατακερματίζει την ελληνική κυριαρχία και όλα τα εθνικά ελληνικά συμφέροντα εντός του FIR Αθηνών. Γεγονός που επιτρέπει στην Τουρκία να επιστρέφει σε εποχή και πράξεις Ιμίων 1996, με τη Διακήρυξη των Αθηνών να φαντάζει πλέον… κουρελόχαρτο.
Συγκεκριμένα, σ’ αυτή τη δεύτερη επιστολή Μπλίνκεν αναφέρεται επί λέξει: «…Αν ένας σύμμαχος του ΝΑΤΟ πραγματοποιήσει επανειλημμένες παραβιάσεις εντός των διεθνών αναγνωρισμένων συνόρων άλλου συμμάχου, οι ΗΠΑ θα προσπαθήσουν να λύσουν διπλωματικά την κατάσταση. Αν η κατάσταση δεν μπορεί να επιλυθεί μέσω κανονικής διπλωματικής οδού, οι ΗΠΑ θα χρησιμοποιήσουν πρόσθετα πολιτικά και οικονομικά εργαλεία για την επίλυση της κατάστασης».
Με τον περίτεχνο όρο «διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα» μεταξύ συμμάχων του ΝΑΤΟ, εν προκειμένω Ελλάδα και Τουρκία, οι ΗΠΑ βάλλουν ευθέως εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας στα 10 ν.μ. του εθνικού εναερίου χώρου στο Αιγαίο, εναντίον της ελληνικότητας και της ελληνικής κυριαρχίας στις νησίδες και βραχονησίδες του Αιγαίου, ενώ καθιστούν ανύπαρκτο το FIR Αθηνών.
Προσφέρουν, δηλαδή, ακόμα ένα δώρο στον Ερντογάν, στις βλέψεις και διεκδικήσεις του εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας και των ελληνικών συμφερόντων στο Αιγαίο, υποστηρίζοντας πλέον φανερά και ευθέως τις τουρκικές θέσεις σε βάρος της Ελλάδας. Και, μάλιστα, μέσω επίσημης επιστολής προς το Κογκρέσο, που στόχο είχε να απαγορεύσει στην Τουρκία να χρησιμοποιήσει σε βάρος της Ελλάδας τα αμερικανικής παραγωγής F-16 που θα παραλάβει.
Το απόρρητο έγγραφο «ακυρώνει» το FIR Αθηνών και τα 10 μίλια του εθνικού εναέριου χώρου
Σημειώνεται ότι η δεύτερη επιστολή Μπλίνκεν:
- Πρώτον, εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι η Ελλάδα από τις εκβολές του Εβρου μέχρι ανατολικά του Καστελόριζου δεν έχει συνεχόμενα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, παρά μόνον τη μέση γραμμή μεταξύ των ελληνικών νησιών κι ακτών της Τουρκίας.
Αλλά ακόμα και αυτή η μέση γραμμή δεν είναι συμφωνημένη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας – και λόγω υπαιτιότητας και λόγω βλέψεων της Τουρκίας. Μεταξύ, όμως, Σαμοθράκης και Λήμνου, Λήμνου και Λέσβου, Λέσβου και Χίου, Χίου και Σάμου, Ρόδου και Καστελόριζου κ.λπ. δεν υπάρχουν καθόλου ελληνοτουρκικά σύνορα, ούτε αυτά μπορούν να καθοριστούν ποτέ, δεδομένου ότι οι αποστάσεις από τις τουρκικές ακτές με τα ελληνικά νησιά είναι μεγαλύτερες των χωρικών υδάτων των δύο χωρών (6+6=12 ν.μ.) και δεν υπάρχει μέση γραμμή.
Με την αμερικανική διατύπωση-δούρειος ίππος, που παρουσιάζεται παραπλανητικώς ως προστασία της ελληνικής κυριαρχίας, «εντός διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων», παρέχεται το δικαίωμα στην Τουρκία να εισέρχεται με τα αμερικανικά F-16 ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο μέσω διεθνούς εναέριου χώρου, π.χ. μεταξύ Λήμνου και Λέσβου και χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσης, να αλωνίζει στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου, και να εξέρχεται από τη διεθνή θάλασσα και τον διεθνή εναέριο χώρο μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου, έχοντας έτσι τον επιχειρησιακό έλεγχο (με όλα τα τουρκικά στρατιωτικά αεροπορικά μέσα) στο σύνολο του διεθνούς εναερίου χώρου του Αιγαίου και της Μεσογείου.
Και τούτο διότι σύμφωνα με την επιστολή Μπλίνκεν και κατ’ εφαρμογή της επιστολής αυτής, η Τουρκία δεν παραβιάζει διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα, δεδομένου ότι η διεθνής θάλασσα και ο διεθνής εναέριος χώρος δεν αποτελούν βάσει του Διεθνούς Δικαίου αναγνωρισμένα σύνορα. Παράλληλα, όσον αφορά τα στρατιωτικά αεροσκάφη -ήτοι τα αμερικάνικης παραγωγής F-16- καταργείται και το FIR Αθηνών, το οποίο δεν αποτελεί αναγνωρισμένα σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας.
- Δεύτερον, σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγο και το Δίκαιο Θάλασσας, αλλά και τις δηλώσεις Μητσοτάκη – Γεραπετριτη ότι η Ελλάδα έχει 6 ν.μ. κυριαρχία, αποδεικνύεται ότι τα νησιά Σαμοθράκη, Λήμνος, Λέσβος, Ρόδος, Καστελόριζο κ.λπ. έχουν διεθνώς αναγνωρισμένη κυριαρχία τα 6 ν.μ., κάτι που αποδέχεται και εφαρμόζει και το ΝΑΤΟ.
Ετσι, με τη δεύτερη επιστολή Μπλίνκεν ο εναέριος χώρος στα νησιά πέραν των 6 ν.μ. ( 6-10 ν.μ.) δεν αποτελεί διεθνώς αναγνωρισμένη ελληνική κυριαρχία, με αποτέλεσμα να μπορούν τα τουρκικά F-16 και τα UAVs να πετάνε στα 6-9 ν.μ. από τα νησιά, «κονταίνοντας» την ελληνική κυριαρχία, χωρίς κανένα αντάλλαγμα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και πολύ περισσότερο για την Ελλάδα.
- Τρίτον, οι αμφισβητήσεις και οι διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας, ως μεμονωμένο και συνεχόμενο γεγονός, και σε βάρος της κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων της Ελλάδας αποτελούν ελεγχόμενο και αντιμετωπίσιμο πρόβλημα. Μετατρέπονται, όμως, σε επικίνδυνη απειλή, όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν μπορεί να υποστηρίξει νομικά -και, μάλιστα, σε διεθνές πλαίσιο- την ίδια την ελληνική κυριαρχία.
Συγκεκριμένα, η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνικότητα σε μεγάλο αριθμό νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο. Εστειλε, μάλιστα, και επιστολή στον ΟΗΕ, με την οποία αμφισβητεί την κυριαρχία σε νησιά, νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο. Ωστόσο, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει διαπιστωθεί ότι είναι ανίκανη να διασφαλίσει την ελληνικότητα νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο.
Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη απέστειλε στον ΟΗΕ απαντητική επιστολή επί υπουργίας ΥΠΕΞ Δένδια, στην οποία αναγράφεται ότι νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων. Ομως, στις δυο αυτές Συνθήκες πουθενά δεν αναγράφεται ότι οι νησίδες και οι βραχονησίδες παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τις Συνθήκες, ούτε καν αναγράφουν τις λέξεις «νησίδες» και «βραχονησίδες».
Το γεγονός αυτό αποτελεί εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας, δεδομένου ότι οι νησίδες και οι βραχονησίδες, μολονότι είναι ελληνικότατες, η κυβέρνηση, είτε από αδιαφορία είτε από αδυναμία ή από σκοπιμότητα (;), δεν τις υποστηρίζει νομικά, με αποτέλεσμα η χώρα να γίνεται διεθνώς ρεζίλι και να μειώνεται η ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο. Και τούτο διότι η ελληνικότητα των βραχονησίδων δεν αναγράφεται στις Συνθήκες, αλλά σε διεθνείς συβάσεις με την υπογραφή της Τουρκίας, τις οποίες, δυστυχώς, η κυβέρνηση δεν μπαίνει στον κόπο να εντοπίσει, για να διασφαλίσει την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο.
Με βάση τη δεύτερη επιστολή, η κυβέρνηση των ΗΠΑ διασφαλίζει την ελληνική κυριαρχία από τα τουρκικά F-16 μόνον από τις εκβολές του Εβρου μέχρι το Διδυμότειχο, διότι εκεί υπάρχουν ελληνοτουρκικά σύνορα, αναγνωρίζοντας διεθνώς την ελληνική κυριαρχία με βάση τη Συνθήκη της Λωζάννης. Από τον Εβρο μέχρι το Καστελόριζο, οι ΗΠΑ θέτουν το Αιγαίο στο έλεος του Ερντογάν, διότι στη διεθνή θάλασσα δεν υπάρχει κυριαρχία.
Η δεύτερη επιστολή Μπλίνκεν «καρμανιόλα» για την ελληνική κυριαρχία κι τα εθνικά συμφέροντα στο Αιγαίο δεν μπορεί να αποτελεί έκπληξη, καθώς ακολουθεί κατά γράμμα την Εκθεση της Διεύθυνσης Ερευνών του Κογκρέσου για τις αμερικανοτουρκικές σχέσεις το 2023. Η ελεεινή αυτή Εκθεση, στην οποία η ελληνική κυβέρνηση ουδόλως αντέδρασε, χαρακτηρίζει επισήμως ελληνικά νησιά του Αιγαίου ως μη ελληνικά, αλλά διαφιλονικούμενα, υποστηρίζοντας ότι οι τουρκικές υπερπτήσεις δεν παραβιάζουν ελληνική κυριαρχία στα νησιά, διότι αυτά δεν είναι ελληνικά, αλλά διαφιλονικούμενα.
Στον σχετικό Χάρτη της Εκθεσης του Κογκρέσου, που παραθέτει η «κυριακάτικη δημοκρατία» ως τεκμήριο για την κυβέρνηση Μπάιντεν, από το 2023 δεν είναι ελληνικά (με ροζ χρώμα στον Χάρτη) τα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες:
- Στην περιοχή της Κρήτης: Γαύδος, Χρυσή, Κουφονήσι, Δία, Δραγονάδα, Ελάσσα.
- Στην περιοχή της Καρπάθου: Αστακίδα, Ζαφορά, Παχεία, Μακρά.
- Καθώς και οι νησίδες και βραχονησίδες Στεφανία, Ποντικούσα, Γιαλί, Ιμια, Ψέριμος, Λειψοί, Φαρμακονήσι, Αρκιοί, Αγαθονήσι, Αγρελούσα, Χταπόδια, Μελαμπιοί, Δονούσα, Καλόγεροι, Αντίψαρα, Οινούσες, Τζουράφα, Στρογγύλη και Χήνα.
Ητοι, 29 ελληνικά νησιά, νησίδες και βραχονησίδες κατά την κυβέρνηση Μπάιντεν -και την Τουρκία, παράλληλα- δεν έχουν ελληνική κυριαρχία, είναι διαφιλονικούμενα και αδέσποτα, χωρίς ιδιοκτησιακό καθεστώς, αφού δεν ανήκουν ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Τουρκία.
Και αυτή η δεύτερη επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο αποτελεί ένα δεύτερο θείο δώρο στον Ερντογάν, ο οποίος «απελευθερώνεται» ώστε να κατακερματίζει την ελληνική κυριαρχία με τη βούλα της κυβέρνησης Μπάιντεν.
Η Τουρκία εξακολουθεί σε καθημερινή σχεδόν βάση να διατρέχει με τα UAVs ανενόχλητη την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο, από τη Ρόδο μέχρι τη Θάσο, με επιστροφή, καταλαμβάνοντας ελληνικές νήσους νησίδες και βραχονησίδες, εκδίδοντας και τη σχετική παράνομη διεθνή αγγελία μέσα στο FIR Αθηνών (βλέπε χάρτη).