Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη και τους συναρμόδιους φορείς, απέστειλε ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.).
Κύριο αντικείμενο αναφοράς της επιστολής ήταν η ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας.
Όπως αναφέρεται, ενδεικτικά: «Οι φάσεις των προσλήψεων για τον κλάδο μας, σε γενική και ειδική αγωγή, έκλεισαν στο αριθμό 652 για φέτος, χωρίς ωστόσο να έχουν καλυφθεί τα κενά του διδακτικού μας αντικειμένου σε όλα τα σχολεία, σε πολλά από τα οποία είτε δεν διδάσκεται καθόλου, είτε – και με βάση την παιδαγωγικά βλαπτική πρακτική της β’ ανάθεσης – διδάσκεται υποτυπωδώς, από μη εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό».
Υπογραμμίζεται πως: «Το Υπουργείο ψάχνει υποτιθέμενες λύσεις στο πρόβλημα της βίας ανηλίκων, μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες -αμφιβόλου αποτελέσματος- την στιγμή που καταργεί ή απαξιώνει το μάθημά μας από τις ηλικίες που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Το ξήλωμα της θεατρικής αγωγής από το δημόσιο σχολείο μπαλώθηκε από «εργαστήρια δεξιοτήτων», που ουδεμία σχέση έχουν με τα μαθήματα Τέχνης και Πολιτισμού».
Και συμπληρώνεται: «Παρατηρούμε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει βάλει πλώρη για την εξαφάνιση της θεατρικής αγωγής από την εκπαίδευση -και ενώ ο Υπουργός ευαγγελιζόταν την ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας. Η αισθητική αγωγή, και κατ’ επέκταση η θεατρική αγωγή σαν βασικός πυλώνας της, μπορεί να δώσει στα παιδιά όλα εκείνα τα εφόδια και τα εργαλεία για να εκφράσουν το συναίσθημά τους, να οξύνουν τη φαντασία τους, να ανακαλύψουν τη δύναμη της ομάδας και της συλλογικής προσπάθειας, να αποβάλλουν σε μεγάλο βαθμό την ένταση που μπορεί να τα βαραίνει από δύσκολες καταστάσεις που ζουν και βιώνουν στο περιβάλλον τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται ή αποτρέπονται βίαιες συμπεριφορές, αλλά και λειτουργούν «θεραπευτικά» σε τμήματα και ομάδες μαθητών/τριών με προβλήματα παραβατικών ή άλλων συγκρουσιακών συμπεριφορών»
Ζητούν χαρακτηριστικά:
–Θεατρική αγωγή σε όλα τα σχολεία, τις τάξεις και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ένας/μία θεατρολόγος ανά σχολείο.
–Επαναφορά του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην Ε’ και Στ’ τάξη.
–Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία για την κάλυψη όλων των κενών, σε κάθε σχολείο.
–Ίδρυση οργανικών θέσεων θεατρικής αγωγής στην Α΄βάθμια & Β΄βάθμια εκπαίδευση.
–Να δίνονται και να καλύπτονται όλα τα κενά από την Α΄ φάση και από την αρχή της χρονιάς.
–Εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.