Παρά τις πομπώδεις δηλώσεις διαδοχικών υπουργών και διοικήσεων του ΕΦΚΑ, το ελληνικό κράτος συνεχίζει να ταλαιπωρεί και να φέρεται χυδαία στους πολίτες του και συγκεκριμένα στους συνταξιούχους και τους συγγενείς τους. Ενώ με πανηγυρικές δηλώσεις και ανακοινώσεις υποστηρίζεται ότι έχει δοθεί λύση σε μία σειρά θεμάτων, το μόνο που γίνεται είναι ότι τα πάρα πολλά προβλήματα του Ασφαλιστικού «σπρώχνονται κάτω από το χαλί», ενώ όταν κάποιος επιχειρεί να βρει το δίκιο του, απλά του δείχνουν την πόρτα… κάποιου δικηγορικού γραφείου!
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση με τα αναδρομικά που, με βάση τους νόμους που η Ν.Δ. ψήφισε, θα έπρεπε να λάβουν οι κληρονόμοι θανόντων συνταξιούχων με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης. Αν και ο νόμος 4670 ψηφίστηκε τον Φεβρουάριο του 2020, άρχισε να εφαρμόζεται ουσιαστικά 1,5 χρόνο μετά, τον Οκτώβριο του 2021, με ημερομηνία έναρξης εφαρμογής τον Οκτώβριο του 2019 (όπως προκύπτει από την ημέρα δημοσίευσης σχετικής απόφασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας).
Ο νόμος προέβλεπε αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης (και άρα συντάξεις) για όσους είχαν άνω των 30 ετών ασφάλισης και προκειμένου να λάβουν τα αναδρομικά και οι κληρονόμοι θανόντων συνταξιούχων, ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης έθεσε σε λειτουργία, στις 4 Οκτωβρίου 2021, ειδική πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων. Μάλιστα, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από το ασφαλιστικό ταμείο, προσδιορίστηκε ότι αφορά τους κληρονόμους 14.600 θανόντων, που θα έπρεπε να υποβάλουν ηλεκτρονικά μία σειρά από δικαιολογητικά. Συγκεκριμένα, ζητήθηκε να επισυνάψουν πιστοποιητικό περί μη αποποίησης κληρονομιάς, πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης διαθήκης και πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών, ενώ «διαφημίστηκε» ως καινοτομία ότι μπορούσαν να τα αντλήσουν «από την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου www.gov.gr μέσω της διαλειτουργικότητας μεταξύ των φορέων που καταργεί τις γραφειοκρατικές διαδικασίες».
Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική, όπως προκύπτει από καταγγελίες στη «δημοκρατία», καθώς, αν και έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια από τη λειτουργιά της πλατφόρμας και τέσσερα χρόνια από την έναρξη εφαρμογής του νόμου, υπάρχουν πολίτες που υπέβαλαν αιτήσεις, οι οποίοι όχι μόνο δεν έχουν λάβει καμία ουσιαστική απάντηση, αλλά, επιπλέον, η προτροπή από τον ΕΦΚΑ ήταν «απευθυνθείτε σε δικηγόρους».
Συγκεκριμένα, ο καταγγέλλων είχε υποβάλει αίτηση η οποία δεν απαντήθηκε ποτέ επίσημα από τον φορέα, ούτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ούτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οταν επικοινώνησε με τον ΕΦΚΑ ώστε να ενημερωθεί, τρία χρόνια μετά, για την τύχη της υπόθεσης, το μόνο που του ειπώθηκε είναι πως η αίτηση απορρίφθηκε αλλά δεν του γνωστοποιούνται οι λόγοι, εξαιτίας προσωπικών δεδομένων! Και ότι το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να αναθέσει την υπόθεση σε έναν δικηγόρο, λες και είναι αυτονόητο πως ένας πολίτης μπορεί και πρέπει να σπαταλά χρήματα για να λυθεί ένα πρόβλημα που το κράτος δημιουργεί. Ακόμα χειρότερα, λίγες ημέρες μετά, ως διά μαγείας, η αίτηση «εξαφανίστηκε» από την πλατφόρμα, σαν οι υπεύθυνοι του ταμείου να επιχειρούν να εξαφανίσουν τα ίχνη τους ως κοινοί εγκληματίες!