Μόλις μια ημέρα μετά την συγκλονιστική μαρτυρία της μητέρας θύματος και προέδρου του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων στα Τέμπη, Μαρίας Καρυστιανού που ξεμπρόστιασε τους υπεύθυνους για το έγκλημα με 57 νεκρούς, αλλά και την αποκαλυπτική επιστολή που κατατέθηκε και απέδειξε ότι Μητσοτάκης και Καραμανλής είναι έκθετοι καθώς γνώριζαν την τραγική κατάσταση στον ΟΣΕ, συνεχίζεται η αποποίηση ευθυνών και το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους.
Στην Εξεταστική Επιτροπή κατέθεσε σήμερα ο διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος φόρτωσε όλη την ευθύνη για το τρομερό δυστύχημα στον μοιραίο σταθμάρχη.
https://twitter.com/aretiathanasiu/status/1750111527699439896?s=61&t=69qM24fvfz5o3nkoW_wjtw
«Από τα διαθέσιμα δεδομένα προκύπτει ότι ο σταθμάρχης απέστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τραίνο, στο ύψος της Λάρισας» είπε ο κ. Καποτόρτο, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη. Τόνισε επίσης ότι σύμφωνα με τις διαδικασίες ασφαλείας στην Ελλάδα, και στα δύο τρένα επέβαιναν από δύο πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί, οι οποίοι «γνώριζαν όλους τους κανονισμούς, και σεβάστηκαν όλες τις σιδηροδρομικές διατάξεις».
Σε ερώτηση για τους ιατρικούς λόγους βάσει των οποίων ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας είχε λάβει άδεια ασθένειας 40 ημερών το 2017, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι από τα αρχεία «προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος απείχε λόγω ασθενείας αλλά δεν τεκμηριώνεται για ποιο λόγο […] Διαπιστώσαμε από τα αρχεία ότι απείχε για το αναφερόμενο διάστημα και στη συνέχεια εξετάστηκε από γιατρό για να μπορέσει να επιστρέψει στα καθήκοντά του».
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκη εάν η Hellenic Train έχει ευθύνη για το δυστύχημα, ο κ. Καποτόρτο απάντησε αρνητικά, όπως αναφέρει το ΑΠΕ.
Ερωτηθείς από τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη για το αίτιο της πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο συρμών, είπε ότι απευθύνθηκε σε διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονα και ότι επρόκειτο για ανάφλεξη των υγρών ψύξης των μετασχηματιστών που φέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι οποίες έτρεχαν η μία με 150 χλμ και η άλλη με 80 χλμ κατά τη στιγμή της επαφής τους. Η κα Αποστολάκη ζήτησε επίσης από τον κ. Καποτόρτο να προσκομίσει τα μητρώα συντήρησης των δύο συρμών.