Η κρίση παράδοσης συνεχίζεται για το μαχητικό αεροσκάφος F-35 Lightning II που αναπτύχθηκε από τη Lockheed Martin. Οι παραδόσεις δεν θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2024.
Η παραγωγή των F-35 Joint Strike Fighter έχει καθυστερήσει ακόμη περισσότερο και οι παραδόσεις των παραγγελιών πιθανότατα δεν θα ξαναρχίσουν μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2024, δήλωσε η εταιρεία την Τρίτη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lockheed, Τζιμ Τάικλετ, τόνισε σε δηλώσεις του, ότι η εταιρεία αναμένει να παραδώσει 75 έως 110 μαχητικά αεροσκάφη F-35 φέτος — λιγότερα από τα περίπου 150 ετησίως που συνήθως υπολογίζει για παράδοση η εταιρεία.
Η διακοπή στις παραδόσεις των τελευταίων F-35, τα οποία σχεδιάζονται να περιλαμβάνουν αναβαθμίσεις γνωστές ως «Technology Refresh 3», μείωσαν, τις πωλήσεις των τζετ της Lockheed σημειώνοντας ένα κενό 400 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.
Πιο προηγμένο υλικό: TR-3
Η Τάικλετ είπε ότι η εταιρεία σημειώνει πρόοδο στα αεριωθούμενα αεροπλάνα που ενεργοποιούνται από τις αναβαθμίσεις του TR-3 που θα συνοδεύονται από βελτιώσεις λογισμικού και υλικού, συμπεριλαμβανομένων καλύτερων οθονών, μνήμης υπολογιστή και ισχύος επεξεργασίας.
«Ωστόσο, η διαδικασία ωρίμανσης του συστήματος «παίρνει λίγο περισσότερο χρόνο από όσο αρχικά περιμέναμε. Τώρα πιστεύουμε ότι το τρίτο τρίμηνο μπορεί να είναι ένα πιο πιθανό σενάριο για την υιοθέτηση του λογισμικού TR-3», είπε.
Οι αναβαθμίσεις TR-3 είναι απαραίτητες για την προετοιμασία του F-35 για ένα άλλο κύμα αναβαθμίσεων γνωστό ως Block 4, το οποίο θα επιτρέψει στο τζετ να παρέχει πιο ακριβή όπλα, προηγμένες δυνατότητες ανίχνευσης, παρεμβολών και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και πιο ακριβή αναγνώριση στόχων.
«Παίρνουμε χρόνο και προσοχή για να ενσωματώσουμε σωστά αυτήν την τεχνολογία [TR-3] την πρώτη φορά γιατί σίγουρα θα αξίζει τον κόπο», είπε ο Τάικλετ.
Τα χαρακτηριστικά του TR-3 «θα παρέχουν ενσωματωμένη ψηφιακή υποδομή που αποτελείται από αποθήκευση δεδομένων, επεξεργασία δεδομένων και διεπαφή πιλότου-χρήστη για να παρέχουμε στους πελάτες μας απαράμιλλες δυνατότητες για πολλά χρόνια», πρόσθεσε.
Τα προβλήματα λογισμικού καθυστερούν τον προγραμματισμό του προγράμματος
Αλλά το TR-3, το οποίο αρχικά υποτίθεται ότι θα παραδίδονταν τον Απρίλιο του 2023, έχει επανειλημμένα μείνει πίσω από το χρονοδιάγραμμα λόγω προβλημάτων λογισμικού και δυσκολιών ενσωμάτωσής του με το νέο υλικό του τζετ.
Τον Ιούλιο του 2023, η Lockheed Martin άρχισε να ρίχνει τα πρώτα τζετ που σχεδιάστηκαν για τη διαμόρφωση TR-3 από τη γραμμή παραγωγής στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας.
Επειδή αυτά τα τζετ απέτυχαν στις δοκιμαστικές πτήσεις που απαιτούσε το Υπουργείο Άμυνας πριν από την παράδοση, ο στρατός αρνήθηκε να τα δεχτεί. Τα νέα αεροπλάνα που περιμένουν το TR-3 είναι προς το παρόν αποθηκευμένα στο Φορτ Γουόρθ και η Lockheed είπε ότι 100 έως 120 αεριωθούμενα αεροσκάφη θα μπορούσαν να παραμείνουν εκεί για πολύ καιρό φέτος.
Όταν το Πεντάγωνο σταμάτησε τις παραδόσεις, αυτό και η Lockheed Martin περίμεναν ότι το TR-3 θα ήταν έτοιμο μεταξύ Δεκεμβρίου και Απριλίου 2024. Αλλά τον Σεπτέμβριο του 2023, η Lockheed και το Γραφείο Κοινού Προγράμματος F-35 δήλωσαν ότι το TR-3 θα μπορούσε να διαρκέσει ακόμη περισσότερο.
Αυτό το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα τοποθετεί την παράδοση μεταξύ Απριλίου 2024 – η οποία έχει ήδη καθυστέρηση ολόκληρου του έτους – και Ιουνίου 2024. Φαίνεται ότι αυτό το ημερολόγιο ξεφεύγει ακόμη περισσότερο τώρα.
Ο οικονομικός διευθυντής της Lockheed, Τζέι Μαλαβέ, είπε ότι είναι βέβαιος ότι η εταιρεία μπορεί να πετύχει τον νέο στόχο του τρίτου τριμήνου για να αρχίσει να παραδίδει τζετ TR-3. Ωστόσο, εξήγησε ότι εάν το χρονοδιάγραμμα γλιστρήσει περαιτέρω, η Lockheed θα χρειαστεί να επανεξετάσει και ενδεχομένως να επιβραδύνει τον ρυθμό παραγωγής των F-35. Η εταιρεία αντιμετωπίζει κρίση μετρητών λόγω της διακοπής των παραδόσεων F-35 και δεν φαίνεται ότι η πληγή θα επουλωθεί σύντομα.
Χαμένες πωλήσεις 400 εκατομμυρίων δολαρίων
Η διακοπή της παράδοσης σήμαινε ότι οι καθαρές πωλήσεις F-35 της Lockheed για το έτος μειώθηκαν κατά 400 εκατομμύρια δολάρια, εν μέρει αντισταθμιζόμενες από την ανάπτυξη σε άλλους τομείς. Η εταιρεία είπε ότι οι πωλήσεις της μυστικής μονάδας Skunk Works της Lockheed αυξήθηκαν κατά 540 εκατομμύρια δολάρια το 2023 και η αύξηση της παραγωγής F-16 σήμαινε ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 230 εκατομμύρια δολάρια για το έτος.
Παρά τα προβλήματα του F-35, η αεροδιαστημική βιομηχανία της Lockheed έχει δει τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2% σε σχεδόν 27,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Τα κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας το 2023 μειώθηκαν κατά περίπου 1% στα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Defense News
—