Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου, 2024

Ελύτης και Αρχαία Ελληνικά

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Χρυσόστομου Τσιρίδη
.

Ας επιχειρήσουμε κι εμείς οι απλοί άνθρωποι, να…φτιάξουμε την αλήθεια, όπως τόσο λαϊκά (!) λέει ο Ελύτης.
.
Το παρακάτω το διάβασα στην ΟΛΥΜΠΙΑ
.
Οδυσσεας Ελύτης, ποιητής , νομπελίστας : (όταν τα Αρχαία καταργήθηκαν στα Γυμνάσια)
«Εγώ δεν ξέρω να υπάρχει παρά μία γλώσσα, η ενιαία ελληνική, όπως εξελίχτηκε
από την…Αρχαία και που έπρεπε να είναι το μεγάλο καμάρι μας και το στήριγμα.
Οι ρίζες της είναι εκεί στα Αρχαία και λυπάμαι που καταργήθηκαν στα γυμνάσια.»
.
Αυτό ήταν το δημοσίευμα.
356A3981 C2BF 45FE 83EF E13AEDC03321

88D85D74 56A0 4284 A095 EF54D1611A41
.
ΥΠΟΘΕΤΩ ότι στόχος του αρθρογράφου ήταν να ακουστεί
το “λυπάμαι που καταργήθηκαν τα αρχαία στα γυμνάσια»
.
και ΙΣΩΣ, λέω ΙΣΩΣ,
εξαιτίας αυτού, δεν αξιολόγησε τα… άλλα που λέει και ΥΠΟΝΟΕΙ ο μεγάλος Ελύτης
.
Ένα δικό σύντομο σχόλιο, προσωπική ΚΑΤΑΘΕΣΗ.

Έχω τις προσωπικές μου θέσεις για την διδασκαλία της
γλώσσας. Ο Αναγνώστης, ας κάνει τις επιλογές του.
.
1)ΑΠΟΔΟΧΗ της ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗΣ γλώσσας.
.
Ο Ελύτης μιλάει για:

“μία γλώσσα, την…. ΕΝΙΑΙΑ Ελληνική, όπως (!)….ΕΞΕΛΙ-ΧΤ-ΗΚΕ (!!!)”

(Εκτός από τον σύνδεσμο “ΟΠΩΣ” (!), προσέξτε και το “χτ” του Ρήματος,
όπως και το ίδιο το νόημα της “εξέλιξης”. Είναι η αυταπόδεικτη
ΑΛΗΘΕΙΑ του για την Γλώσσα).
.
2) ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ (όχι διαίρεση)
.
Στην συνέχεια ο νομπελίστας Έλληνας Ποιητής, ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ σαφέστατα(!) την ΣΧΕΣΗ
των ποικίλων (λόγω ΕΞΕΛΙΞΗΣ) μορφών της Ελληνικής Γλώσσας.

Λέει ο ΕΛΥΤΗΣ:
.
“Η…Αρχαία είναι το ΚΑΜΑΡΙ, το ΣΤΗΡΙΓΜΑ, η ΡΙΖΑ μας”
.
ΔΗΛΑΔΗ: Η αρχαία Ελληνική γλώσσα είναι ΣΗΜΕΙΟ Α Ν Α Φ Ο Ρ Α Σ και
αναγκαίων ενίοτε(!) ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΩΝ= Συνδρομή-ΣΤΗΡΙΓΜΑ
στο συνεχές και συνεχόμενο της Ενιαίας Ελληνικής Γλώσσας.
.
ΟΧΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ-ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ τυραννία των Ελληνόπουλων
τα οποία αντί να διδάσκονται τον ΠΛΟΥΤΟ και την ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ (!) των λέξεων,”ΟΠΩΣ εξελίΧΤηκαν”,
.
ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ “τα σπέρματα και τας ρίζας των σπερμάτων του…αγλαός”,
.
όπως εύστοχα ειπώθηκε, ΠΡΙΝ 200(!) χρόνια και μάλιστα
από αρχαιολάτρη μεν, αγανακτισμένο δε, με την ΑΡΧΑΙΟΠΛΗΚΤΗ,γλωσσική διδασκαλία. ΚΑΙ ΤΟΤΕ. Θυμίζω. ΠΡΙΝ (!) Διακόσια (200) χρόνια.
.
3) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ;
.
Και ασφαλώς ΜΕΤΑ τις παραπάνω σύντομες επισημάνσεις, το “καταργήθηκαν”του ΕΛΥΤΗ σημαίνει:
.
“Διδάξτε ΣΩΣΤΑ, ΧΩΡΙΣ διακρίσεις και στεγανά, την
ΕΝΙΑΙΑ ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ μας γλώσσα ΙΣΟΤΙΜΑ,
όχι ως ελλιπές ΕΞΑΡΤΗΜΑ και ΔΕΥΤΕΡΑΝΤΖΑ….της Αρχαίας”
.
4) ΕΞΕΛΙΞΗ= ΓΛΩΣΣΟΠΟΙΗΣΗ των λέξεων (με ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ)
.
“Ουρανομήκεις κραυγαί”(παλιότερη μορφή, άοσμο, άγευστο)
“Εφωνάξανε ως τ’ αστέρια” (Ομιλούμενη. Ζωή πάθος συναίσθημα)
.
“αλλήλαις ίδοντο” (μηδενική πρόσληψη)
“αλληλοκοιτάχτηκαν, κοίταξε η μία την άλλη”(ομιλούμενη. ζωντάνια
και πλήθος συναισθημάτων και ύφους: ειρωνικά, γελώντας, ύποπτα, με θυμό,
με αποστροφή, με νόημα, πονηρά κλπ)
.
“ταις βεβήλοις χερσίν” (το…οποίον;;;).
.
ΕΝΩ με μια πολύ κοντινή… εξελιΧΤική προσαρμογή,
οι λέξεις γίνονται “ΓΛΩΣΣΑ”=Γλωσσοποιούνται,
.
“με τα βέβηλα χέρια”(το DNA του Έλληνα θα αντιληφθεί έστω το περίπου).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ