Μια άλλη απόδειξη του θαυμασμού που έχαιρε παγκοσμίως και διαχρονικά ο μεγάλος μας συμπατριώτης.
Στο Anagni, επονομαζόμενο και πόλη των Παπών, 62 χλμ. έξω από τη Ρώμη υπάρχει ο μεγάλος καθεδρικός ναός. Η κρύπτη του ναού είναι ζωγραφισμένη με θαυμάσιες τοιχογραφίες από τις πιο ωραίες του Μεσαίωνα.
Η κρύπτη του καθεδρικού ναού της Anagni είναι διακοσμημένη με εξαιρετικές τοιχογραφίες – μεταξύ των πιο όμορφων στη μεσαιωνική Δύση – οι οποίες περιλαμβάνουν δύο αγιογραφικούς κύκλους, 1) Έναν κύκλο σχετικά με την Αποκάλυψη με σκηνές από τις ιστορίες της Κιβωτού και 2) Ένα δεύτερο εξαιρετικά ενδιαφέροντα κύκλο.
Είναι ένας εγκυκλοπαιδικός κύκλος που απεικονίζει τα επιστημονικά θέματα που τοποθετούνται -όπως είναι αναμενόμενο- στην αρχή ολόκληρου του διακοσμητικού προγράμματος της κρύπτης σχεδόν ως ένα πρελούδιο σε αυτό. Μεταξύ αυτών των επιστημονικών τοιχογραφιών, είναι μία τοιχογραφία με τους δύο διάσημους γιατρούς της αρχαιότητας, τον Ιπποκράτη και το Γαληνό.
Απεικονίζονται να συζητούν για τις ιδιότητες που μοιράζονται ο μακρόκοσμος και ο μικρόκοσμος. Δίπλα τους φαρμακευτικά φιαλίδια.
Η κομψότητα των δύο μορφών δείχνει να κάθονται με επιβλητική και πνευματική αξιοπρέπεια στα πρεσβυτέρια καθίσματα των υπεράνθρωπων.
Ο πρώτος που μελέτησε τον κύκλο των τοιχογραφιών στην κρύπτη ήταν ο Pietro Toesca («Οι τοιχογραφίες του καθεδρικού ναού της Anagni», Ρώμη 1902). Δημιουργήθηκαν από τρεις διαφορετικούς καλλιτέχνες – δασκάλους που ονομάζονται ως Πρώτος, Δεύτερος και Τρίτος Δάσκαλος. Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται από το 1250 έως το 1255.