Στις ιδιωτικοποιήσεις, όπου τα έως σήμερα έσοδα είναι 8,47 δισ., προβλέπονται εισπράξεις 5,77 δισ. το 2024. Κυρίως 3,27 δισ. από την Αττική Οδό και 1,35 δισ. από την Εγνατία που παραχωρούνται σε ποιόν άλλο, στην ΤΕΡΝΑ.
Τα 1,35 δισ. θα έπρεπε να έχουν καταβληθεί το 2023 – οπότε η ερώτηση μας που δεν απαντήθηκε ήταν γιατί καθυστερούν και γιατί είχε ανακοινωθεί το τίμημα στο 1,5 δισ..
Τέλος, το 2023 είχαμε σημαντική αύξηση των τόκων του χρέους του κεντρικού κράτους που έχει υπερβεί τα 400 δισ. € – στα 8,65 δισ. από 6,1 δισ. το 2022, με τα repos να έχουν εκτοξευθεί στο 1,4 τρις € και με το εξωτερικό μας χρέος να πλησιάζει τα 560 δισ. €.
Εκτός από το δημόσιο και εξωτερικό χρέος, υπάρχει βέβαια και το ιδιωτικό που έχει εκτοξευτεί στα ύψη, απειλώντας την κοινωνία – στα 381,8 δισ. στα τέλη του 2022, εκ των οποίων τα 243,3 δισ. κόκκινο.
Στην ουσία βέβαια είναι κατά πολύ υψηλότερο για τους Πολίτες – αφού δεν περιλαμβάνονται οι τόκοι, τα πανωτόκια, τα πρόστιμα και οι λοιπές επιβαρύνσεις.
Γιατί ο υπουργός είπε εδώ πως έχει μειωθεί στο 101% του ΑΕΠ; 380 δισ. είναι το ΑΕΠ μας; Σε σχέση πάντως με τα χαμηλότερα επιτόκια των ομολόγων μας από την Ιταλία, οφείλουμε να τονίσουμε πως τα δικά μας εκδίδονται στο αγγλικό δίκαιο.
Από την πρώτη ημέρα που μπήκαμε (Ελληνική Λύση) στη Βουλή, αλλά και στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα, επιμέναμε σε δύο βασικές ενέργειες:
(α) Στην εκπόνηση ενός Ισολογισμού του κράτους που να αξιολογεί όλα μας τα περιουσιακά στοιχεία – οπότε να γνωρίζουμε ως Πολίτες όχι μόνο τι οφείλουμε, αλλά και τι έχουμε.
(β) Στην υιοθέτηση του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος από το δημόσιο – έτσι ώστε να ελέγχονται συστηματικά όλες οι δαπάνες και τα έσοδα του, όπως απαιτεί η χρηστή διακυβέρνηση μίας χώρας.
Δυστυχώς όμως, η κυβέρνηση δεν έχει δρομολογήσει τίποτα από τα δύο – όπου, όσον αφορά τον Ισολογισμό, μόλις τώρα έχουν αποσταλεί εγκύκλιοι σύμφωνα με τον υφυπουργό, ενώ σε σχέση με το διπλογραφικό σύστημα που υποσχόταν πως θα λειτουργήσει το 2023, μετατέθηκε για την 1.1.2025.
Την ίδια στιγμή, έχουμε μεταφέρει σχεδόν όλα μας τα περιουσιακά στοιχεία στο Υπερταμείο των ξένων, χωρίς καν εκτίμηση της αξίας τους – ενώ, με κριτήριο το θέμα των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, όταν θελήσουμε να μας επιστρέψει κάτι το Υπερταμείο, όπως απαίτησε το ΣΤΕ με τη γνωστή απόφαση του, θα πρέπει να το πληρώσουμε. Αν είναι δυνατόν!
Σε σχέση με το διπλογραφικό σύστημα, δεν έχουν ακόμη αγοραστεί ούτε τα μηχανήματα, ούτε το λογισμικό, όπως μας ενημέρωσε ανώτατο στέλεχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου – ενώ φυσικά θα απαιτηθεί προηγουμένως εκπαίδευση του προσωπικού.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι, δυστυχώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει ούτε το 2025 – όταν ακόμη και στις πιο μικρές επιχειρήσεις λειτουργεί από πολλά χρόνια τώρα.
Η επόμενη πρόταση μας, ήταν η αλλαγή του παραγωγικού μας μοντέλου και η στήριξη της οικονομίας μας σε δύο βασικούς πυλώνες: στον πρωτογενή μας τομέα με έμφαση στην τεχνολογική γεωργία και στη βιομηχανία – με επίκεντρο την αμυντική, όπως απαιτεί η γεωπολιτική μας θέση.
* Βουλευτής Επικρατείας
Ελληνική Λύση ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ Kontra News – ΑΠΟΨΕΙΣ